Mye penger å spare på å handle hjemme kino utstyr utenlands ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer FastDoWn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mye penger å spare på å handle hjemme kino utstyr utenlands ?

Hei på dere er ganske fersk her på forumet. Skal kjøpe meg hjemme kino utstyr om ikke så alt for lenge. Det jeg lurer på er om det er mye penger å spare på å handle hjemme kino utstyr utenlands som feks fra Tyskland eller Kina.
    (projektor osv.)

Har lest om dette på forumet, men har ikke blitt så alt for mye klokere.
    Kan det feks være mye penger å spare på å handle en projektor her
    PriceJapan.com

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FastDoWn
    Hei på dere er ganske fersk her på forumet. Skal kjøpe meg hjemme kino utstyr om ikke så alt for lenge. Det jeg lurer på er om det er mye penger å spare på å handle hjemme kino utstyr utenlands som feks fra Tyskland eller Kina.
    (projektor osv.)

Har lest om dette på forumet, men har ikke blitt så alt for mye klokere.
    Kan det feks være mye penger å spare på å handle en projektor her
    PriceJapan.com
    Det spørs hvilken du skal kjøpe?Det du sparer mest på nå er 1080 projektorer men vi får se hva prisen på de blir når de kommer her til landet da kan vi mer sammenligne prisnivået.På 720 projektorene er det ikke så mye å spare på å handle på pricejapan.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar + håper på flere svar.

Jeg tenkte på MItsubishi LVP-HC5000 den koster 18867kr da har jeg tatt med mva så er det + frakt hvor mye kan det kan det bli sånn ca? (PriceJapan)
    I Norge koster den rundt 30000kr.

Blir ikke dette noe særlig lønnsomt?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FastDoWn
    Tusen takk for svar + håper på flere svar.

Jeg tenkte på MItsubishi LVP-HC5000 den koster 18867kr da har jeg tatt med mva så er det + frakt hvor mye kan det kan det bli sånn ca? (PriceJapan)
    I Norge koster den rundt 30000kr.

Blir ikke dette noe særlig lønnsomt?
    Det jeg kan si er at prisen på den til deg blir ca22000kr,men jeg ville ventet litt til å sett når Epson og Panasonic kommer med sine 1080 projektorer da jeg tror at det vil presse prisene ned.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det virker som et godt kjøp. Noen som har erfaringer med PriceJapan.com
    er det et trygt sted å handle eller er det andre steder som er rimeligere og bedre?

Hvorfor handler ikke flere fra feks PriceJapan.com eller andre tilsvarende steder utenlands? Virker ikke som om at det er så mange som gjøre det. Selv om det er masse penger å spare.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av oss er veldig glad i garanti om feks et eller annet går til h****..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bedre å betale 8k mere enn å måtte kjøpe en ny projektor til 22k hvis noe skulle bli ødelagt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..så kan man jo regne med minst 1mnd's leveringstid...
    Selv holder jeg meg langt unna import om d ikke er høyst nødvendig (feks når varen ikke finnes i norge/sverige)...

..Men om du sender mail eller ringer eller oppsøker en butikk så er det alltid lov å prute, og du vil nok få noen gode avslag...

Vet jo at Sony 46X2000 ligger på rundt 27k i innkjøp, men selges fra butikk for ca 35k... dvs at du har GOD prutemargin

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    ..så kan man jo regne med minst 1mnd's leveringstid...
    Selv holder jeg meg langt unna import om d ikke er høyst nødvendig (feks når varen ikke finnes i norge/sverige)...

..Men om du sender mail eller ringer eller oppsøker en butikk så er det alltid lov å prute, og du vil nok få noen gode avslag...

Vet jo at Sony 46X2000 ligger på rundt 27k i innkjøp, men selges fra butikk for ca 35k... dvs at du har GOD prutemargin
    Så lang leveringstid er det ikke,jeg har selv impotert både fra USA og Tyskland og Japan og aldri hatt noen problemer med det og varene har jeg fått ganske kjapt.Så farlig er det ikke,og du kan spare en del på enkelte produkter:-)
    Mvh bigtor

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være mye å spare på å kjøpe utenlands bare husk på frakt, mulig tollavgift, moms(x 1.25 av summen), mest sannsynlig kortere garanti og reklamasjon, og ved enkelte tilfeller spenningsforskjeller(110/100V i stedet for 220V). Andre plugger kan også forekomme. I tillegg kan det være lengre leveringstid grunnet frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit, kanskje ikke en mnd, men husker da jeg bestilte neonlys for 3år siden fra canada.. eh ja.. og hvor er de?! venter fortsatt.. men trenger dem jo ikke mer, neon er jo harry
    Men føler meg fortsatt snytt....

Men har bestilt spill fra usa og de popper opp i postkassa på alt fra mellom 1-3uker..

Men fortsatt er det garantien som henger hardt i bakhodet når det gjelder utlandet...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    Greit, kanskje ikke en mnd, men husker da jeg bestilte neonlys for 3år siden fra canada.. eh ja.. og hvor er de?! venter fortsatt.. men trenger dem jo ikke mer, neon er jo harry
    Men føler meg fortsatt snytt....

Men har bestilt spill fra usa og de popper opp i postkassa på alt fra mellom 1-3uker..

Men fortsatt er det garantien som henger hardt i bakhodet når det gjelder utlandet...
    Da har du vært uheldig.Jeg bestillte meg en klokke ifra usa og dagen etter hadde jeg den på døren:-)Garanti har du i utlandet og pluss at du i enkelte land har mulighet til å flere års ekstra garanti ved å betale litt ekstra.Det som kan være ett minus med å kjøpe i utlandet er at du må betale frakten når du skal sende det tilbake.
    Mvh bigtor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •