DVD-spiller til max 1500,- Må ha bra lyd og bilde, men ikke HDMI. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller til max 1500,- Må ha bra lyd og bilde, men ikke HDMI. Tips?

Tittelen sier vel kanskje det meste. Skal bytte ut min gamle JVC med noe nytt. Har 28" crt, så trenger ikke HDMI elr noe sånt. Hører ikke så mye på CD, men vil gjerne ha fin lyd når jeg skal høre på musikk. Ser også en del film.
    Har et par Dynavoice F6, Xindak XA-6950V (bestilt), og en B&O MX6000.

Har sett litt på en Yamaha DVD-S559MKII.

pcutstyr.no - OBS!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp med hdmi så slipper du å måtte oppdatere neste gang. Feks. denne : Samsung DVD-HD860

på : siba - Hos oss fÃ¥r du rÃ¥d

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Kjøp med hdmi så slipper du å måtte oppdatere neste gang. Feks. denne : Samsung DVD-HD860

på : siba - Hos oss fÃ¥r du rÃ¥d
    Joda, funker sikkert fint den, men blir nok lenge til jeg oppgraderer til HD... bor bare på hybel :-/

Var også ute etter noe som låter ganske bra på CD. Fant en Denon DVD 1920 til salgs brukt. Hvordan står denne seg mot Yamaha'en?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at Denon dvd spillere skal spille bra i stereo mener jeg at du må opp på de dyrere modellene. Denne : CAMBRIDGE DVD86 DVD-spiller har jeg hørt selv, og den spiller meget pent ved cd. Fikk også knall omtale i bladet hjemmekino. (om den ikke blir for dyr da...)

Yamaha'en har jeg dessverre ikke hørt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at Denon dvd spillere skal spille bra i stereo mener jeg at du må opp på de dyrere modellene. Denne : CAMBRIDGE DVD86 DVD-spiller har jeg hørt selv, og den spiller meget pent ved cd. Fikk også knall omtale i bladet hjemmekino. (om den ikke blir for dyr da...)

Yamaha'en har jeg dessverre ikke hørt.
    Da dropper jeg bare 1920'n Interessant den Cambridgen der, men ble litt i dyreste laget. Vet ikke om det er mulig å få tak i den brukt da... Litt unødvendig med HDMI for meg, men det er vel ikke å komme utenom det på nyere spillere.

Hva med denne da? Den har Burr Brown et-eller-annet i lydkretsen.
    Pioneer DVD-spiller, DV-696AV-S : DV-696AV-S : Mamoz.no :

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner lite til akkuratt den pioneer'en, men av de jeg har hørt, så er det (for meg) langt fra den kvaliteten jeg hørte fra cambridgen. (og prisen er jo ikke så mye høyere...)

Jeg hører selv lite forskjeld på "billig" - spillere, men jeg merket med en gang at Cambridgen klarte seg godt kontra dedikerte cd spillere. Og der ser også kanonlekker ut, ser mye dyrere ut enn den er. (jeg rota forresten frem hjemmekinobladet den var anmeldt i, og den fikk 6/6...)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner lite til akkuratt den pioneer'en, men av de jeg har hørt, så er det (for meg) langt fra den kvaliteten jeg hørte fra cambridgen. (og prisen er jo ikke så mye høyere...)

Jeg hører selv lite forskjeld på "billig" - spillere, men jeg merket med en gang at Cambridgen klarte seg godt kontra dedikerte cd spillere. Og der ser også kanonlekker ut, ser mye dyrere ut enn den er. (jeg rota forresten frem hjemmekinobladet den var anmeldt i, og den fikk 6/6...)
    Meget interessant... Ja den er unektelig ganske lekker, og tror den vil passe utseendemssig bedre til min Xindak XA-6950V enn "plastikk-spillerne" fra de japanske produsentene. Men en ting eg er litt usikker på er om det virkelig er vits i å oppgradere dvd-spilleren? Har fra før av en JVC XV-N33, som kostet 900 på tilbud på Elkjøp, for ca 4 år siden.
    PriceRunner US - JVC XV-N33 Product Information
    Virker jo ganske logisk at en ny DVD-spiller til 1500,- vil være ganske mye bedre, men specsene er jo ikke så veldig forskjellige, så er jeg helt på jordet når jeg betviler at jeg vil merke forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost... :s

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at du vil merke forskjell i stereo ihvertfall. Når det gjelder bildesiden vil jeg også tro det uten at jeg kan garantere det, siden jeg gikk fra analog til digital da jeg skiftet fra gammel til ny dvd spiller.
    Om du har muligheten så ta turen innom hi fi klubben å se/hør på cambridgen. Enten blir det "love at first sight" ,eller finner du ut at du klarer deg med den dvd spilleren du har nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det mulig det blir en oppgradering da. Er ikke så farlig om bildet ikke blir me bedre, da det er lyden jeg synes er viktigst. Mange mener kanskje at jeg bør kjøpe en dedikert CD-spiller da, men hører ganske sjelden på CD egentlig, ser faktisk mer film. Men de gangene jeg hører på CD, vil jeg ha fin lyd.

Har lest gjennom en ganske lang tråd ang. DVD86 på et engelsk hifi-forum. Mener å huske at alle som hadde kjøpt denne spilleren hadde ganske mye problemer med den. Noen var feil på i helt ny tilstand, mens andre ble feil på etter noen uker/mnd. Mest gjaldt dette bilde og innstilling via HDMI, men jeg blir uansett litt skeptisk når det er en del feil...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått med meg noe negativt om denne, men det finnes alltid noen som får problemer med utstyret, og skaper "rabalder"... Slik som BenQ 8720 her på forumet, var vel et par som opplevde problemer, og etter en stund så trodde alle at det var store problemer med denne. (De skremte uansett ikke meg )

Jeg kan nevne at fra testen i hjemmekino (på cambridgen) skrev annmelder at han trodde kun interesserte ville savne dedikert cd-spiller ved kjøp av denne.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan jo ofte være slik med feil på produkter, er ikke like mange som tar seg bryet med å omtale produktet hvis de ikke opplever feil på det...
    Vet du om det er noen mulighet for å finne denne testen på nettet? Abbonerer desverre ikke på Hjemmekino :/

2000,- er over budsjettet mitt, så hvis jeg hadde fått tak i brukt hadde det vært knall, men kanskje litt vanskelig mtp. at det er en helt ny modell. Får vurdere om jeg skal legge litt ekstra penger i det

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke den norske testen på nettet nei, fant en engels en om det kan være av interesse.
    http://www.homecinemachoice.com/cgi-...055_WV_314.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •