Når detter prisen på Pioneer 507XA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer afoldal sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Når detter prisen på Pioneer 507XA?

Noen som vet når Pioneer har tenkt å senke inn-prisen? Er det fortsatt for stor etterspørsel etter 507XA i forhold til tilgjengelige skjermer?
    Prisen har ihvertfall nesten ikke rikket seg siden skjermen kom på markedet...

Noen som har en idé om hvordan prisutviklingen blir?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selges til 35.000 kr. hos butikker i Oslo, men finnes til 30.000 kr. også: Netshop.no - pc data foto minne digital - Pioneer 50" Plasma PDP-507XA HDTV

Slik jeg ser det har prisene synket litt... Mange andre av de bedre 50" på markedet koster like mye, så jeg vet ikke om den vil synke mye mer...

Inn-prisen vet jeg ikke...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tross for at etterspørselen fortsatt er større enn tilgjengjeligheten har prisen sunket 10 000,- fra veiledende pris siden den ble lansert for noen få måneder siden. Sånn sett synes jeg da virkelig at prisen har sunket BETRAKTELIG.

Veiledende pris er 39 998,-. Både Hifi-Center-Kjeden og Elkjøp og Lefdal selger disse skjermene til 31 995,- i dag, men det er mulig å få dem ned i 30 000,- grunnet prisnivået via flere nettbutikker. Bestiller du fra Sverige skal det være mulig å få dem ned i 28 000 - 29 000, litt avhengig av kronekurs.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledende pris er totalt uinteressant da det kun er, ja, veiledende pris. Synes å huske at man fikk 507 for 35k ca. fra dag en.

I praksis så får man ikke 507 for 30k. De billigste nettbutikkene selger skjermen uten sokkel/veggfeste, og dessuten er frakten ganske betydelig på en så stor vare. Sånn sett er 32k i butikk et bedre alternativ spør du meg. Handle fra sverige har jeg ingen tro på. Spesielt ikke når jeg bor 80 mil unna sverige...

Nei håper Pioneer snart blir nødt til å senke inn-prisen. Er iallfall ikke aktuelt å kjøpe 507XA rett før det kommer et prisfall!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter på noe godt... Ja, den må vente :twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av afoldal
    Veiledende pris er totalt uinteressant da det kun er, ja, veiledende pris. Synes å huske at man fikk 507 for 35k ca. fra dag en.

Nei håper Pioneer snart blir nødt til å senke inn-prisen. Er iallfall ikke aktuelt å kjøpe 507XA rett før det kommer et prisfall!!
    De senker jo ikke innkjøpsprisen når etterspørselen er så stor som den er!

Når det gjelder pris har expert solgt 507XA til 39998,- (veiledende) inntil for ikke så lenge siden, mens elkjøp var ganske kjapt nede på 35 000,-. Det er imidlertid mye å hente på litt pruting rundt forbi! Selv fikk jeg den til 31 000,- på lefdal i september - inkludert fot.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    De senker jo ikke innkjøpsprisen når etterspørselen er så stor som den er!

Når det gjelder pris har expert solgt 507XA til 39998,- (veiledende) inntil for ikke så lenge siden, mens elkjøp var ganske kjapt nede på 35 000,-. Det er imidlertid mye å hente på litt pruting rundt forbi! Selv fikk jeg den til 31 000,- på lefdal i september - inkludert fot.
    Pruting er lønsomt ja! Om man når frem da. 31k allerede i september er jo en genial deal.

Prisutvilkingen på gode 50 tommere har ikke vært så bra i det siste. Mulig det ikke er bare Pioneer som har stor etterspørsel? Men når konkurrentene som ikke selger så mange skjermer begynner å senke sine priser vil nok Pioneer måtte følge. Pris er viktig.
    Men er det etterspørselen som er så ekstrem, eller er det heller relativt få tilgjengelige skjermer som er problemet? Eller begge deler??? :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud på 507 for 25900kr inkl. veggstativ, moms og frakt. Er det løp og kjøp pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Har fått tilbud på 507 for 25900kr inkl. veggstativ, moms og frakt. Er det løp og kjøp pris?

Ja det vil jeg si... Siden mange selger den for 33-34.000 kr.

Vi vil nok sette pris på om vi fikk vite hvor du har fått så fin pris fra

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hootie
    Dette høres nesten for godt ut til å være sant - og er det sant, er det INNBRUDDSPRIS! Så ja, løp og kjøp!

Du er sikkert på at det ikke er en 506? Eller en demo/returvare?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iom at Panasonics 50" PV60 nå selges til 19999,- så er det ikke billigere enn det må være.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Iom at Panasonics 50" PV60 nå selges til 19999,- så er det ikke billigere enn det må være.
    Hørt på maken til sprøyt. Disse TV'ene kan jo ikke sammenlignes. Den rette å sammenligne med vil være 50PV600, og den koster 35 000,-

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt på maken til sprøyt. Disse TV'ene kan jo ikke sammenlignes. Den rette å sammenligne med vil være 50PV600, og den koster 35 000,-
    Hvorfor det? Er ikke bildekvaliteten lik på PV60 og PV600 da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper og tror at man ikke betaler 15 000,- ekstra for ubetydeligheter Forøvrig er vel denne prisen på 20 000,- et særdeles godt, tidsbegrenset tilbud, og ingen normal utsalgspris om jeg ikke tar feil. Men for all del, det er sikkert et kjempetilbud, så om jeg skulle hatt en 50-tommer i dag og ikke tok meg råd til pioneeren hadde jeg utvilsomt gått for denne kuppvaren hos komplett!

Ellers hadde det vært artig å høre hvor man får tak i 507XA til 25 900 - jeg fikk inntrykk av at det var fra utlandet?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Databutikken.com kr 25695.-

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    https://www.databutikken.com/no/defa...ct=PIOPDP507XA

Se der ja! Dette er rett og slett kjempebillig. Men jeg mener å ha lest en del skumle brukererfaringer med den butikken på forumet tidligere. Men - leverer de til den prisen er det ingen som slår dem, tør jeg påstå!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=a|ex]Jeg håper og tror at man ikke betaler 15 000,- ekstra for ubetydeligheter Forøvrig er vel denne prisen på 20 000,- et særdeles godt, tidsbegrenset tilbud, og ingen normal utsalgspris om jeg ikke tar feil. QUOTE]

PANASONIC Nordic - Plasma

Dette er en sammenligning av PV 60 og PV 600, dog for 42", men forholdet er det samme for 50". I mine øyne er ikke prisforskjellen på 13 000,- verdt de små forskjellene man får, les minnekortinngang, litt bedre lyd og et litt annet design. Bildet er presumpivt det samme. Syns forøvrig at å avfeie et seriøst innlegg som sprøyt, når du ikke har alle fakta, er noe arrogant.

Pioneer har hele tiden ligget noe over Panasonic i Pris, og gjør det også her.

Når det gjelder prisen på 20 000,- vil det forbause meg om den stiger så veldig. Se f.eks på Benq PE8720 som droppet mye, og fortsatte å bli billigere. Det er vel et naturlig prisingsforløp. Er vel kanskje ikke så lenge før Panasonic kommer med nye modeller heller, vil jeg tro.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=JD]
    Jeg håper og tror at man ikke betaler 15 000,- ekstra for ubetydeligheter Forøvrig er vel denne prisen på 20 000,- et særdeles godt, tidsbegrenset tilbud, og ingen normal utsalgspris om jeg ikke tar feil. QUOTE]

PANASONIC Nordic - Plasma

Dette er en sammenligning av PV 60 og PV 600, dog for 42", men forholdet er det samme for 50". I mine øyne er ikke prisforskjellen på 13 000,- verdt de små forskjellene man får, les minnekortinngang, litt bedre lyd og et litt annet design. Bildet er presumpivt det samme. Syns forøvrig at å avfeie et seriøst innlegg som sprøyt, når du ikke har alle fakta, er noe arrogant.

Pioneer har hele tiden ligget noe over Panasonic i Pris, og gjør det også her.

Når det gjelder prisen på 20 000,- vil det forbause meg om den stiger så veldig. Se f.eks på Benq PE8720 som droppet mye, og fortsatte å bli billigere. Det er vel et naturlig prisingsforløp. Er vel kanskje ikke så lenge før Panasonic kommer med nye modeller heller, vil jeg tro.
    Den linken fungerte ikke, men jeg skjønner hva du mener. At bildet "presumpivt" er det samme må du nesten forklare meg hva du mener med. Når det gjelder pris, så ligger 50PV600 noen tusenlapper over 507.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=a|ex]
    Sitat Opprinnelig postet av JD

Den linken fungerte ikke, men jeg skjønner hva du mener. At bildet "presumpivt" er det samme må du nesten forklare meg hva du mener med. Når det gjelder pris, så ligger 50PV600 noen tusenlapper over 507.
    Med presumtivt ( liten tasteleif..) mente jeg at det skal være det samme panelet og den samme bildebehandlingen i PV60 og PV600. Har dog ikke sammenlignet disse skikkelig selv, mao 2.hånds opplysninger.

Ang linken, så går det an å samenligne produkter på Panasonic sine sider. Gjør man dette med PV 60 og PV600, ser man at det er kun små forskjeller. Vil tro at den store prisforskjellen har noe med tilgjengelighet å gjøre, sitter de på et stort lager av PV60, vil de jo selvfølgelig bli kvitt det... I mine øyne er det ikke verdt 13000 for de små forskjellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 249.- på databutikken.com nå! +599,- i frakt.

Uansett er jo dette rått billig. Er redd at det er et lokketilbud uten rot i virkeligheten. Noen som har erfaringer? Vil også tro det er uten noe veggfeste eller stativ siden det ikke står noe om dette. Men selv om man må legge ut en 2-3 tusen ekstra for dette så blir det jo svært billig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •