Beste Flat Tv til ca 7000..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste Flat Tv til ca 7000..

Heisann..

Har gått lei av å se på min 33" 4:3 tv nå så er på utkikk etter en Flatskjerm av noe slag. Det jeg er ute etter er en 32" med best mulig bilde for ca 7 000, gjerne mindre. Jeg har vanlig kabelnett så dere vet det. Så noen av dere som vet hva som er bra i denne prisklassen? Legg gjerne ved noen linker.

Vis dere vet om noen 37" til denne prisen så skrik ut.

Takker for svar på forhånd..

Mvh
    Kristian

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hva med denne flat-tv`n?

Elprice selger Viewpia LC32IE21 som var testvinner i Lyd & Bilde i mars 2006 til 6 995 kr.

Mvh Riceman

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er en flott tv men har ikke pc utgang!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt på et lignende Tv, og står nå mellom kdl-32u2000(sony 32" 6895 elkjøp) eller 32pf5331(philips32" lefdal 6995). Har ikke sett viewpia sin modell enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra mandags tv

Sitat Opprinnelig postet av riceman
    Elprice selger Viewpia LC32IE21 som var testvinner i Lyd & Bilde i mars 2006 til 6 995 kr.

Mvh Riceman
    Jeg har nettopp kjøpt den billige versjonen som kostet 5000, den røk etter 10 minutt!! Den andre som her beskrives var en bra tv men velidg godt bilde og meny...helt til den røk 2 dager etterpå! Jeg hevet kjøpet denne gangen. Mandagstv`er er visst stikkordet for Viewpia!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Philipsen, og kan på det varmeste anbefale den. Skarpt og klart bilde, fine farger og meget god i bruk mot PC. Svart nivået er ikke på topp, men det kan man heller ikke forvente i denne prisklassen. TV'n ser også svart bra ut.

Synes JEG da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basecoat
    Jeg har tenkt på et lignende Tv, og står nå mellom kdl-32u2000(sony 32" 6895 elkjøp) eller 32pf5331(philips32" lefdal 6995). Har ikke sett viewpia sin modell enda.
    Sony har ikke digital motaker som kan brukes i Norge og Phillips`n er et nydelig tv med god skjerm men uten pc inngang!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem trenger PC inngang når den har 2 x HDMI? DVI -> HDMI kontakt og du er good to go. Nydelig PC bilde her iaf.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er VGA inngang har man ihvertfall stor mulighet til å få til pixelmapping. Over HDMI er det litt mer bingo hva som støttes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får kjørt 1366/768 ut fra mitt 7900GT skjermkort i alle fall. Bildet passer helt perfekt på PC skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Hvem trenger PC inngang når den har 2 x HDMI? DVI -> HDMI kontakt og du er good to go. Nydelig PC bilde her iaf.
    Enig der, men min NYE HP dv9074ea har ikke dvi!!! den har bare vga!
    Og da er det ikke så mange alternativer...men hvorfor har ikke tv`ne støtte for usb!

Anyway, jeg så det tilbudet på komplett på denne Samsung 40S71 og har nå bestilt den med total kostnader 10336.25 innkludert miljøgebyr, frakt og oppkravsgebyr. Gleder meg til denne og håper jeg får den i dag eller i morgen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Settepotet]Jeg har selv Philipsen, og kan på det varmeste anbefale den. QUOTE]

Har den HDMI med HTCP?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg den 37" Lumatron tven fra OBS for en uke siden og er meget fornøyd. Koblet DVD spilleren inn på hdmi inngangen og alt fungerer meget bra.

Så den tråden her kan egentlig stenges, hvertfall for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den HDMI med HTCP?
    Nå aner ikke jeg hva HDCP er, men står ikke noe om det i spesifikasjonene. :|

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg får kjørt 1366/768 ut fra mitt 7900GT skjermkort i alle fall. Bildet passer helt perfekt på PC skjermen.
    Syns dette virker litt merkelig, ettersom det står ganske tydelig i manualen hva denne tv'n støtter. Det er mulig dette fungerer, men da blir kanskje bilde skalert slik at man ikke får 1:1 pixelmapping.

Når man i tillegg leser erfaringene i denne testen og hvilke problemer de har (dog en litt annen modell)
    Philips 32PF9531 - DinSide Data : Lyd & Bilde : Data
    så virker det litt merkelig at det skal virke så bra for deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fuglene vet, men det funker bra her iaf. Jeg har ikke noe å klage på, og da kan det være hva det vil for min del ^^

:edit: Etter nærmere undersøkelse så kjører jeg 1360/768. Sjekka også punktum på TV kontra PC. Virker som det flyter ut litt. Skal teste andre oppløsninger i dag. Når jeg sitter 2 meter fra skjermen ser jeg ikke at det er litt tåkete pixler, men heeeelt inntil skjermen så jeg det var noe muffens. Mulig 1280/720 fungerer bedre, skal sjekke senere i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :edit: Etter nærmere undersøkelse så kjører jeg 1360/768. Sjekka også punktum på TV kontra PC. Virker som det flyter ut litt. Skal teste andre oppløsninger i dag. Når jeg sitter 2 meter fra skjermen ser jeg ikke at det er litt tåkete pixler, men heeeelt inntil skjermen så jeg det var noe muffens. Mulig 1280/720 fungerer bedre, skal sjekke senere i dag.
    Som jeg nevnte så tipper jeg den skalerer bilde, det i seg selv er jo tildels positivt, da klarer den i det minste å ta imot signal. Ikke alle støtter det heller.

En veldig enkel test er å lage en bmp fil i paint. Lag den på 2x2 pixler, zoom inn og fargelegg pixelen ølverst i venstre hjørne og nederst i høyre hjørne svart, de to andre er hvite. Så lagrer du dette bilde og velger det som bakgrundsbilde i windows. Pass på å velge "side ved side" ikke "strekke" eller orginalstørrelse.

Får du en grå bakgrund i windows nå har du pixelmapping 1:1, får du mønster har du ikke pixelmapping.

(har vedlagt bildefil som man kan prøve med)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Vista og der blir background automatisk blåst opp :S Får ikke vist det i 2x2 pixler størrelsen... Nu vel, men tror neppe jeg har 1:1 uansett, sjekka et punktum i sted, og det fløt litt ut i kantene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •