Erfaring med netshop.no??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med netshop.no??

Er det noen her som har noe erfaring med denne nettbutikken? Har tenkt å gå til innkjøp av en PDP-507XA, og de er desidert billigst...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har handlet en del hos netshop. å det kommer jeg til og fortsette med. bra kundeservice å levering

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet mye der.. Har ikke hatt noen problemer med netshop!

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Webshopguide

Anbefaler netshop.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop har et bra rykte, desuten om du bor i Oslo område kan du bruke netshop oslo og hente varene selv.

Newcomer Misano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint å bestille fra Netshop hvis du bor i Sør Norge, men for meg i nord skal de ha 1500.- for frakt av denne tv'en. Tror ikke det følger med noen form for bordstativ med deres 507 heller, så alt i alt er det billigste for meg å dra til Hifi Senter Kjeden der man får den for 32k inkl orginal bordstativ.
    Men ellers er Netshop en bra butikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har veldig god erfaring med netshop. De sendte varen samme dag som bestilling og jeg fikk jammen meg med en sjokolade i esken også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, stemmer det.. Jeg fikk med en lionsjokolade(eller hva den nå het) der!! :-D

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig bra butikk, og er ofte billigere enn feks komplett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid likt Netshop godt, helt inntil sist gang da jeg bestilte en TH-42PV60 fra dem som de hadde priset til 12990,- Dette var forøvrig rett før jul. Ordren ble liggende til behandling over til romjula og ble slettet uten at at jeg ble informert i det heletatt. Når jeg da sjekket TH-42PV60 på Netshop.no så kostet den plutselig 13990,-

Mao. tror jeg Netshop fant ut at de hadde priset TV'en litt lavt, sletta ordren min uten å si fra, og sikkert forventet at jeg skulle ta kontakt med dem så de kunne be meg legge inn ordren på nytt - men til 13990,- i stedenfor...

Etter denne hendelsen kommer ikke jeg til å bruke Netshop mer. Synes det er direkte frekt å bare slette en ordre uten å si fra til kunden. Mulig de hadde feilpriset TH-42PV60, men 12990,- og 13990,- er langt i fra en åpenbar feilprising, så den skulle gått gjennom mener jeg. Det minste de burde gjort er å si fra om at ordren er slettet/kansellert iallefall.

Netshop har også latterlige fraktpriser på tungfrakt om en ikke bor i sør-norge sammenlignet med andre firmaer.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Hardware.no - Webshopguide

Anbefaler netshop.
    Eh...Hvis du sjekker den linken din så ser du at Netshop ligger på en 9. plass. Det er rett og slett ikke særlig bra.

Netshops historie er litt artig, det var Kompletts grunder som så at det var marked for flere aktører i data hardware markedet. Han sa i et intervju med Dagens Næringsliv for et par år siden at han planla å starte en ny butikk som skulle hete hardwarebutikken.no. (Prøv adressen og se hvor du havner ) Butikken ble startet rett før jul, og med en vannvittig PR kampanje sammen med hardware.no solgte de varer til spottpris i en slags julekalender. Netshops daglige leder har i ettertid innrømmet at de solgte varer med tap for å komme inn på markedet, men at de nå som de var etablert skulle fokusere på god kundeservice og heller være litt dyrere enn konkurentene. Og i lang tid tronet de på toppen av listen på webshopguiden, som nettopp den butikken med best service. ( Og som regel ganske dyre. )

Jeg synes det ser ut som at virkeligheten nå har tatt Netshop igjen, etter et par år i markedet begynner de å få flere og flere varer i retur, vi har jo som kjent 5 års reklamasjonstid i Norge. Netshop har kanskje ikke tatt innover seg at jo flere varer de selger, desto flere vil de få i retur. Eller de har kanskje endret ledelse og målsetninger internt. At de nå øyensynlig ikke en gang makter å slå svære firmaer som MPX, Komplett og PSdata på kundeservice, det taler ikke akkurat til deres fordel når det er god kundeservice som er blandt deres uttalte mål.

Jeg har ofte anbefalt folk å handle hos Netshop nettopp pga. deres plassering på webshopguiden. Om de ikke skjerper seg vil det bli slutt på det. For hvis de ikke lenger kan skille seg ut positivt hverken på pris eller service vil man være bedre tjent med å satse på noen andre i det lange løp.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Eh...Hvis du sjekker den linken din så ser du at Netshop ligger på en 9. plass. Det er rett og slett ikke særlig bra.

Netshops historie er litt artig, det var Kompletts grunder som så at det var marked for flere aktører i data hardware markedet. Han sa i et intervju med Dagens Næringsliv for et par år siden at han planla å starte en ny butikk som skulle hete hardwarebutikken.no. (Prøv adressen og se hvor du havner ) Butikken ble startet rett før jul, og med en vannvittig PR kampanje sammen med hardware.no solgte de varer til spottpris i en slags julekalender. Netshops daglige leder har i ettertid innrømmet at de solgte varer med tap for å komme inn på markedet, men at de nå som de var etablert skulle fokusere på god kundeservice og heller være litt dyrere enn konkurentene. Og i lang tid tronet de på toppen av listen på webshopguiden, som nettopp den butikken med best service. ( Og som regel ganske dyre. )

Jeg synes det ser ut som at virkeligheten nå har tatt Netshop igjen, etter et par år i markedet begynner de å få flere og flere varer i retur, vi har jo som kjent 5 års reklamasjonstid i Norge. Netshop har kanskje ikke tatt innover seg at jo flere varer de selger, desto flere vil de få i retur. Eller de har kanskje endret ledelse og målsetninger internt. At de nå øyensynlig ikke en gang makter å slå svære firmaer som MPX, Komplett og PSdata på kundeservice, det taler ikke akkurat til deres fordel når det er god kundeservice som er blandt deres uttalte mål.

Jeg har ofte anbefalt folk å handle hos Netshop nettopp pga. deres plassering på webshopguiden. Om de ikke skjerper seg vil det bli slutt på det. For hvis de ikke lenger kan skille seg ut positivt hverken på pris eller service vil man være bedre tjent med å satse på noen andre i det lange løp.
    Man kan vel ikke stole blindt på webshopguiden. Alle som handler skriver jo ikke der.. Nå skal det jo også sies at en negativ kunde forteller sine negative opplevelser til fler enn en som er positiv. Men webshopg. viser jo et vist representativt utvalg..

Når det gjelder pris, så ligger netshop ofte under prisene til komplett ivertfall. Hvor lenge dette vil vare gjenstår jo å se. Men skal de fortsette å komme inn på det store markedet må de nok ligge litt lavere enn komplett for å dra kunder.

Servicen jeg har fått på netshop har vært bra. Både rask og god. Nå bor jeg i sandefj. så da er det veldig greit å kunne hente varen 10 min. etter jeg har bestilt den. I tillegg får jeg med en Lion sjokolad hver gang

På vareutvalg er jo komplett bedre. Ivertfall på det meste. Har gode erfaringer også med komplett, men syns service avdelingen er litt for treg. Tar fort et par uker før en får igjen ting der. På Netshop har jeg fått nytt produkt når jeg leverte det gamle. Men nå vet jo ikke jeg om det er vanlig praksis.

De andre webshopp'ene har jeg ikke erfaring med.

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på Sonys KDF-e2000 på Netshop. Har lagt merke til at de forandrer prisene fort. I starten av desember kostet TV'en 9 995, så plutselig ble prisen hele 12 995 i en uke før den ble senket til 10 995, og når jeg i dag var inne på netshop var prisen tilbake til der den starta, 9 995.
    Anbefaler å overvåke prisene en liten stund før man kjøper noe der, for før man vet ordet av det så har prisene synket 2 000...

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Har sett litt på Sonys KDF-e2000 på Netshop. Har lagt merke til at de forandrer prisene fort. I starten av desember kostet TV'en 9 995, så plutselig ble prisen hele 12 995 i en uke før den ble senket til 10 995, og når jeg i dag var inne på netshop var prisen tilbake til der den starta, 9 995.
    Anbefaler å overvåke prisene en liten stund før man kjøper noe der, for før man vet ordet av det så har prisene synket 2 000...
    Herre jesus! (Beklager hvis noen tar seg nær av mitt utrop..)
    Men ærlig talt, er det mulig! Dette er vel den femte gangen på to måneder at Netshop forandrer prisen! Nå har de hevet prisen med 1 000kr IGJEN! Til 10 995! Ikke at det er så veldig stor forskjell, men kan ikke de nissene bestemme seg for hvilken pris de skal ha for den fø***** TV'en?!! :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •