Toshiba HD E1 HD-DVD nå på lager hos MPX og Elkjøp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Avshop har den nå på lager til 4999,- ;-)

AVshop.no
    Avshop har også markert at de har XE1 på lager. Hvordan klarte de få den på lager allerede?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Avshop har også markert at de har XE1 på lager. Hvordan klarte de få den på lager allerede?
    Ja, det er jo en prestasjon! Særlig siden den ikke er lansert enda :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba HD XE1 er utsatt til februar. Kilder i England sa det, og jeg ringte MPX.NO for å få bekreftet dette. De kontaktet Toshiba Norge og ringte meg tilbake og bekreftet utsettelsen til Februar.

Elkjøp internettbutikk (elkjop.no) har Toshiba HD E1 inne til 4990.-. Mener AVShop.no har den til 4990 også. Hifiklubben har den til 5990,-.

Så får de om som har har HD Ready TV med maks 1080i alikevel - så er altså Toshiba HD E1 tilgjengelig nå. Og de med god de-interlacer i TV/projektor eller ekstern scaler kan jo vurdere den også. Fikk min i dag.

Eller man kan vente på enda en utsettelse på HD XE1...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oba
    Nå er det en hel del nettbutikker som tilbyr disse til under 5000 kroner (ikke på lager riktignok men..).
    http://avforum.no/avnytt/showproduct...cat/16/page/11
    Mener du Stretto, Nettdata, Netshop og Avshop alle parallellimporterer?

Litt OT:
    Poenget er som nevnt at importør/produsent ikke er forpliktet til å dekke reklamasjoner. Dette medfører risiko til deg som forbruker hvis selger skulle gå konkurs, avvikle, etc. Nå er nok ikke det noe reelt problem, men det er likefult tilstede. F.eks hvis shg.no skulle påføre shg.dk a/s store tap og de derfor legger ned driften vil noen kunder slite med reklamasjon videre med mindre shg.dk a/s eller importør tar på seg ansvaret.

Nå skal det jo sies at ikke alle produsenter/importører er like strenge på om hvor varen kommer fra. Har hørt av representanter for noen merker at de ikke kunne "ødelegge" merkevaren på slike saker, mens canon norge fikk fin reklame i tv2 hjelper deg for noen år siden da de ikke ville påta seg en reklamasjon på ett kamera kjøpt i hellas.

Problemet for forbrukerne er at butikkene ikke har interesse av å opplyse om varen er parallel importert. Har hørt fra enkelte representanter at de vurderer å kode varene med hvilke marked de er beregnet for, men vi får se om det kommer til å bli gjennomført. Frem til da er det beste om produsentene/grossistene åpent går ut med hvilke forhandlere de selger til eller som de påtar seg ansvaret for som tidligere salgsledd. Frem til da må man bare basere seg på rykte samt enkle indikasjoner som "obs: selges bare med engelsk bruksanvisning".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp buskerud hadde den inne i slutten av forrige uke så jeg. Men de hadde ikke stillt den ut eller satt noen pris på den, stod bare 2 esker under de andre spillerene. Gadd ikke spørre da det var så mye trafikk der da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, Elkjøp Skøyen har den også i hyllene.

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min på Elkjøp Skøyen i går (11.01.07) og klarte å få den for 4990,-.
    Så at det på nettsidene til Elkjøp sto 4990 som pris samt at det på denne varen ikke sto noe spesifikt om at det var "Internetpris" eller at prisen kunne variere fra nettsidene til den enkelte butikken. De mente de skulle ha 6490 for den.

ToCa

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har testet denne enda?

Er det noen her som har kjøpt denne spilleren enda? jeg hadde tenkt å ta en tur bort til elkjøp å kikke på denne, og muligens ta den med hjem for test (duger den ikke så har jeg 30 dagers returfrist) det er vel slått fast at den er en veldig god HD DVD avspiller, men det jeg lurer på er om den duger til SD DVD?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne speler alt av dvd sant? Ser det står både pal og ntsc, men er det nokon restriksjoner på dette? Eller er det plug'n play både på hd-dvd og dvd? Er det nokon som har testa denne? Frykter at eg kjem til å plukke med meg ein slik neste gong eg er i Ålesund.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig aggresiv prising på HD-DVD nå om dagen, BlueRay bør følge opp hvis de fremdeles skal være med i kampen. Det frister skikkelig med en av Toshiba spillerene. Noen av de som har handlet som føler seg kallet til å legge inn en liten status rapport fra helgens film titting?
    LG har jo vist frem sin multi spiller, men den er nok ett stykke inn i tid enda

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den spiller dvd også ja, men er begrenset til sone 2 så vidt jeg vet.. HD DVD har som kjent ikke sone inndeling enda

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Toshiba HD E1 på Elkjop Skøyen

Jeg ringte Elkjøp i går (lørdag 13) og fikk beskjed om at de hadde en igjen på Skøyen, så jeg var kjapp i vendinga og tråkka på gassen din, men måtte gå skuffet derfra da noen hadde rukket og plukke den med seg før meg Håper han hadd en jævlig feit film helg

Men, det var rimlig impuls at jeg bestemte meg for dette... så nå som jeg har rukket å tenke litt.. kanskje jeg venter på en Blu Ray/ HD DVD kombo istedenfor Hvis de kommer om ikke så alt for lenge... og kvalitetetn er bra.

Er det noen som har noen erfaringer med denne Toshiba HD E1 spilleren? Ser jo at det er mange som har, men ingen som poster noen kommentarer om synspunkter på den.

Newcomer Tordenskjold sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det usmart å gå i anskaffelse av denne spilleren nå? Med tanke på hva som vil komme fra HD kanten innen året er omme? Frister veldig, men lurer på om jeg vil kjøpe katta i sekken? Har lest noen omtaler av de første hddvd spillerene og der sies det at det hele med hell kan utvikles videre før formatet kommer til sin rett. Hva sier dere?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte rykter om at dagens spillere kanskje ikke ville kunne lese kommende større plater...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Investeringer" av første- og andregenerasjonsprodukter som dette vil alltid innebære en viss "risiko", og det er aldri gode investeringer. Derimot hvis du har råd til å feile litt for å få en forsmak på hvilken bildekvalitet som lusker rundt hjørnet de nærmeste årene, er det for min del verdt hver krone.

Til sammenligning fremstår DVD som VHS, og jeg storkoser meg med hvert HD-klipp jeg kan få sett.....

Sitat Opprinnelig postet av Tordenskjold
    Er det usmart å gå i anskaffelse av denne spilleren nå? Med tanke på hva som vil komme fra HD kanten innen året er omme?
    Det eneste som er sikkert er at det alltid kommer et produkt som er bedre, og kanskje også billigere lenger "down the road". Sånn er det bare......

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hørte rykter om at dagens spillere kanskje ikke ville kunne lese kommende større plater...
    Enkelte hevder at dette kun skal gjelde førstegenerasjonsspillerne. HD-E1 er i prinsippet samme spiller som HD-A2 (amerikansk utgave) og er altså en andregenerasjonsspiller som da takler 3-lags plater. Jeg så en kanadisk brosjyre med HD-A2 og der var det vist et symbol som viste 3-lags plater.

Men jeg tviler egentlig på at det vil bli lansert filmer på 51GB HD DVD plater da det er plass til 4 timer fullkvalitet HD film på dagens 30GB plater. De er nok mest lansert for å få slutt på påstandene om at Blu-ray har så mye større kapasitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4895,- for HD-E1 på Komplett nå.
    17 stk. på lager, og én på vei til meg

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5kr billigere på mpx.no

Toshiba HD DVD spiller, HD-E1 720p/1080i - MPX.no og mange på lager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Fikk min på netthandelen.no til under 4000,- kanskje ikke så mange som handler dyre ting der? Vil jo gjelde samme reklamasjonsregler der som andre nettbutikker, så er ikke så bekymret..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard
    Fikk min på netthandelen.no til under 4000,- kanskje ikke så mange som handler dyre ting der? Vil jo gjelde samme reklamasjonsregler der som andre nettbutikker, så er ikke så bekymret..
    jeg også :-D , takk så mye for tipset.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •