Januarsalg TV til under 7000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Januarsalg TV til under 7000,-

Hei,
    jeg har en LCD-tv fra før, men har kjøpt xbox360, og trenger ett nytt til den.
    Skal bare være på et lite rom, så jeg trenger ikke mer enn 32". Har tenkt på disse modellene :

32pf5331 philips
    kdl32u2000 sony
    le32s71 samsung

leste på prisjakt.nu at samsungen ikke var så bra på 360 via komponent???? Hvis noen har disse tv'ene, så setter jeg stor pris på deres synspunkter, eller andre med erfaring selvfølgelig.

PS! Ser i ettertid at både sony og philips støtter 1080i, mens samsung bare støtter opp til 720p.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme situasjon. Tenker å kjøpe meg en 32" budsjett lcd TV og bruke denne inntil fullHD PJ faller endel i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett Sonyen i aksjon, men jeg mener bestemt at Philipsen har bedre bilde enn Samsungen. Har dog ikke testet disse med HD, kun TV- og DVD-signaler via scart.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt rundt, og funnet ut at det står mellom philipsen og sonyen. Skal på elkjøp til uka og se på de. Hvis noen andre har flere meninger, så bare skriv.

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for Sony`en.. ikke noe erfaring med den, men siden det ble kåra til "årets beste billigste tv" hos Dingz, så hadde jeg tatt den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avhengig av hvordan du liker bildet. Philips skjermen har friskere farger er mer lyssterk og oppleves som klarere enn sonyen. noe mere bildestøy er det likevel.

sonyen er en noe gråere tv og er ikke i nærheten så skarp som philipsen. men den håndterer litt svake signaler bedre enn philipsen.

men har du parabol / digital kabel og skal spille på den tror jeg du får mer morro for pengene med philips skjermen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke Viewpia 32" hos elprice være noe å vurdere? Er fortsatt under 7000, og kom vel greit ut i lyd og bilde.

Elprice | Viewpia 32" LCD-TV - LC32IE22

Vurderer nytt tv selv i samme prisklasse, men er ikke lett å velge ut et tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke den modellen kraftig ned i pris? Noen her på forumet har nevnt ned til 4995,-... Skjer det så sier det seg selv hva jeg går for...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Settepotet
    Skal ikke den modellen kraftig ned i pris? Noen her på forumet har nevnt ned til 4995,-... Skjer det så sier det seg selv hva jeg går for...
    Det er jo ingen som har fått dette bekreftet, og i dag kjører de jo en kampanje på den til 6995, så at den kommer enda 2000 kr billigere er jeg ikke mye sikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, men alltid artig med rykter. Uansett: så vidt jeg har skjønt er jo dette en meget bra TV i sin prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke samme TV'n, men her er den:

Fant en elpricelink og: Elprice | Viewpia 32" lcd tv hd ready - LC32IEE4

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom elprice i dag, og de kunne bekrefte at de ikke vil selge testvinneren i lyd og bilde for 4995. Er modellen som er vist bilde av rett over her som vil bli solgt for 4995.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den ville de ikke en gang vise frem til meg, siden de ikke gadd stille ut en så billig TV.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk ikke vurdert viewpia, har liksom ikke hatt noe forhold til det navnet. Men den virker jo interessant. Var forresten på elkjøp og sjekka ut sonyen ( hadde ikke flere igjen av philipsen ), og den så helt grei ut egentlig. Hadde ikke så god tid, men så såvidt på ringenes herre DVD'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal forresten bruke TV'en for det meste til 360, men også PC og digital TV ( LYSE ), så det blir ingen kjipe analoge signaler på denne tv'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så samsungen på lefdal igår, og den så faktisk ganske bra ut. Men så var det det med bare 720p!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bare?

Sitat Opprinnelig postet av basecoat
    så samsungen på lefdal igår, og den så faktisk ganske bra ut. Men så var det det med bare 720p!

Jeg håper du er klar over at 720p er i 99% av tilfellene bedre enn 1080i er på de rimligere LCD skjermene. du er utrolig avhengi av bilde proseserings/skalering delen når du skal se et bilde i 1080i og på tver som vi her snakker om er det spart på alle bauer å kanter.

Var veldig ivrig på LCD tv selv lenge men om det ikke er et design messig poeng for deg så kjøp heller en god gammal CRT ! bilde på en av de bedre CRTene er i de aller fleste LCDer totalt overlegent! Det at en tv klarer 720p eller 1080i (hd-ready) betyr ikke at de er bra, det er en vanlig missforståelse. det betyr bare at den oppfyller de fysiske kravene med tilkoblings muligheter osv.

Dessuten er det mengder av knapt brukte tver for salg på finn.no nå grunnet detter LCD hysteriet. Skal du ha et kino medium så går du for en Prosjektor, og skal du på død og liv ha en LCD eller Plasma så legg litt penger i det heller enn å kjøpe en dårlig mellom løsning bare på grunn av design og plassbesparelse.

Skalaen går 720p - 1080i - 1080p, men i praksis på rimlige skjermer er det som oftest 1080i - 720p - 1080p sistnevnte kan skaffes i 40" til 37,000,- så de er jo ikke så billige 50" til 80,000,- og 65" til 200,000,- dette er dyrt men det er jo en grunn til at også tver som "kun" støtter 720p også koster 30,000 - 40,000,- i 42" størrelse, bedre ting koster mer og om det er kvaliteten du mener er viktigst så ikke bytt ut CRTen med en LCD til under 15,000,- minimum!

(billige LCDer er jo bra nok som tv på kjøkken, soverom eller på hytta da vel å merke men spar opp litt penger når du kjøper til tvstua

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindres
    Jeg har ikke sett Sonyen i aksjon, men jeg mener bestemt at Philipsen har bedre bilde enn Samsungen. Har dog ikke testet disse med HD, kun TV- og DVD-signaler via scart.
    Enig i den. Samsungen hadde mer rødskjær og uskarpt bilde. Dette ble avgjørende for meg, slik at jeg gikk for Philipsmodellen. Godt fornøyd med den hittil, hatt den i 2 dager da ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Slettepotet.
    Jeg har desverre ikke fått sett på philipsen enda, men er veldig spent på hvordan den er. Så du på forskjellen mellom sonyen og philipsen? Takk for svaret.

Hei AjSelj.
    Grunnen til at jeg skal ha et "billig-TV", er at jeg allerede har et bra tv til stua, skal bare ha et ekstra til 360'en pluss litt tv og gjerne pc. Takk for svaret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne som det er bilde av og til pris på 4995. Syntes den så stygg ut på bildet men ble gledelig overasket når den kom ut av esken...men så var det bildet da...store pixler og dårlig bilde, skuffende får man si...dessuten så varte den kun 10 minutter før den smalt og tok ut strømmen på den kursen!! Etterpå var det ikke mulig å starte den, så jeg reiste og fikk byttet i en bedre modell som er den ie22. Her skulle de ha 1400 i mellom og sa at jeg fikk et avslag på 500 kroner som var alt de kunne gi. Denne varte i to dager før den begynte å streike med striper både horizontalt og vertikalt og med hakkende bilde!!!! Så i dag var jeg tilbake med den "nye" og fikk svar at de kunne selge meg den nyeste modellen men da måtte jeg legge på 1400 kroner til men ville da få et avslag på nesten 1000 i forhold til ny pris...konklusjon- Jeg hevet kjøpet! Når dette er sagt så var ie22 en fin skjerm med meget godt bilde, men hva nytter det når det er så mange mandsgs tv`er. Jeg for min del orket ikke enda en gang å miste tv`n min i noen dager + ergelsen med opp og nedpakking av varen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •