Prisdiskusjon Sharp XD1 1080p LCD-TVer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Før jul ringte jeg rundt til mange butikker i Stavanger og tror faktisk ikke en eneste av de jeg pratet med hadde hørt om den engang... Men iflg Joel skal f.eks. Elkjøp ha 42" på sitt hovedlager så butikkene kan bestille den derfra dersom de ønsker

Ja, snakket med elkjøp på Forus. De kunne skaffe 42 tommeren, men veil. 24990,- villedende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Sharp LC42XD1E 42" LCD TV i Full HD 1920x1080 glossy svart hos yaTack.no
    Siden jeg er ny tar jeg sjansen på å poste link.
    Men har noen sett tester av denne opp mot Sony 40w2000? Jeg sliter litt med å velge....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smurf69
    Kjøp Sharp LC42XD1E 42" LCD TV i Full HD 1920x1080 glossy svart hos yaTack.no
    Siden jeg er ny tar jeg sjansen på å poste link.
    Men har noen sett tester av denne opp mot Sony 40w2000? Jeg sliter litt med å velge....
    Jeg ville valgt Sharp tv'en. Begge disse har sine skjønnhetsfeil. Sony sliter mer enn Sharp med bakgrunnsbelysning (sort blir ikke så sort), mens Sharp støtter ikke 1080p på annet enn dens 2 HDMI porter. Alt i alt mener jeg at Sharp XD1 er en like god tv som Sony W, om ikke litt bedre, og billigere + at du får 2" ekstra

okelektriske.no har denne til 20 000.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er sharpen i hus.
    Så langt meget godt fornøyd. Syns kanskje den er litt stor for stua, men det går seg vel til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp LC52XD1E

Sitter og venter på min nye Sharp LC52XD1E. Har en bestilling liggende inne hos Hifiklubben. Prisen er 36990,- Levering var visst i slutten av denne måned. Jeg kommer tilbake med mere, når jeg får koblet opp og sett Tv'en i praksis.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av belsbymyren
    Sitter og venter på min nye Sharp LC52XD1E. Har en bestilling liggende inne hos Hifiklubben. Prisen er 36990,- Levering var visst i slutten av denne måned. Jeg kommer tilbake med mere, når jeg får koblet opp og sett Tv'en i praksis.
    Grattis Skulle gjerne hatt en jeg også, hadde jeg hatt 37 000 til overs Gleder meg til å få høre mere om den!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Jeg ville valgt Sharp tv'en. Begge disse har sine skjønnhetsfeil. Sony sliter mer enn Sharp med bakgrunnsbelysning (sort blir ikke så sort), mens Sharp støtter ikke 1080p på annet enn dens 2 HDMI porter. Alt i alt mener jeg at Sharp XD1 er en like god tv som Sony W, om ikke litt bedre, og billigere + at du får 2" ekstra

okelektriske.no har denne til 20 000.
    Blei litt forvirra her, sånn siden 1. kontrast og svartnivå er W2000s ess i ermet, og 2. de fleste ble kvitt problemet om de slo på lyssensoren?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GRevRev
    Blei litt forvirra her, sånn siden 1. kontrast og svartnivå er W2000s ess i ermet, og 2. de fleste ble kvitt problemet om de slo på lyssensoren?
    Uansett hva du sier så er X toppmodellen og W er den som kommer etter. Og etter hva jeg har lest og sett på bilder (ikke live) så ser Sharp sin mod bedre ut enn Sony's W modell. Sortnivå er X sitt ess, W har også bra sortnivå, men ikke så bra som sharp. Kontrasten bommet jeg muligens litt med, Sony har veldig bra kontrast. Jeg tenkte på Sharp 46", den skal ha bedre kontrast enn W.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har 52XD1E inne og til hvilken pris?

Tatt kontakt med Hifiklubben Marcus Thranes gt. på mail og de sier de ikke tar den inn. Vært på Elkjøp Skøyen og Lefdal Alna og de tar den heller ikke inn, men de tar inn 65" (for dyr for min del). OK Elektriske har den heller ikke på lager. Vurderer nesten å kjøre til Göteborg for å hente, hvis lagersituasjonen ikke bedrer seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stratcast
    Hvem har 52XD1E inne og til hvilken pris?

Tatt kontakt med Hifiklubben Marcus Thranes gt. på mail og de sier de ikke tar den inn. Vært på Elkjøp Skøyen og Lefdal Alna og de tar den heller ikke inn, men de tar inn 65" (for dyr for min del). OK Elektriske har den heller ikke på lager. Vurderer nesten å kjøre til Göteborg for å hente, hvis lagersituasjonen ikke bedrer seg.
    Eller så kan du jo vurdere å importere fra England. Jeg vet ikke hvor mye det koster å få den inn til landet, men i England er iallefall xd1 en del billigere enn her i landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IImilleniumII
    Eller så kan du jo vurdere å importere fra England. Jeg vet ikke hvor mye det koster å få den inn til landet, men i England er iallefall xd1 en del billigere enn her i landet.
    Vurdert dette, men har ikke tid til å kjøre og hente i England + tør ikke pga banding/buzzing problemene som er meldt tidligere... Får vel vente som alle andre

Edit: Lagt inn bestilling hos OK Elektriske, får se om de kan levere i nær fremtid.

Newcomer Husbygger sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import

LC42XD1E fås for 1100£ (925£ eks mva+frakt 175£) fra Krish AV (www.krishav.co.uk). Med norsk mva kommer den på ca 17k

Noen som har erfaring med å kjøpe TV fra England?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og enda bedre.. LC46XD1E som har et enda bedre panel og er 4" større kommer på under 20k NOK...

£1475,- (incl VAT) -> £1255,- (excl VAT). UK har 17,5% VAT.
    £1255,- tilnærmet 15.500,- NOK (excl moms) + 25% = 19375,- NOK.

Men spørsmålet er om det er helt samme apparat i UK og her?? Eller om det kan være noe grumsete specs i UK..

Også mangel på gyldig kjøpslov da.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blaa
    Og enda bedre.. LC46XD1E som har et enda bedre panel og er 4" større kommer på under 20k NOK...

£1475,- (incl VAT) -> £1255,- (excl VAT). UK har 17,5% VAT.
    £1255,- tilnærmet 15.500,- NOK (excl moms) + 25% = 19375,- NOK.

Men spørsmålet er om det er helt samme apparat i UK og her?? Eller om det kan være noe grumsete specs i UK..

Også mangel på gyldig kjøpslov da.
    Hva mener du med mangel på gyldig kjøpslov? Det var iallefall veldig billig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener bare at den norske kjøpsloven er veldig mye sterkere enn hva kjøpslover kan være i utlandet. Vi har for eksempel 5 års reklamasjonsrett på produkter som bør ha en forventet levetid på over 5 år. Noe et TV eller andre produkter i prisklassen 20k +++ etter min definisjon bør ha.

I andre land kan det være at det bare er produsentens garanti som gjelder, og hvis den er på kun ett år kan en risikere å sitte der med sjegget i postkassa. En annen ting er hva om vi skulle finne noen feil på apparatet og vil reklamere.

Men det virket så spennende at jeg sendte en mail til krishav.co.uk med et par spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på minhembio foumet.. Ble litt mer skeptisk etter å ha lest dette.

Sitat Opprinnelig postet av minhembio
    Hörde med krishav.co.uk om frakt osv på Sharp 46an:
    good afternoon erik -

no problem to ship the set to sweden - costs will be £175.00 / gbp we can ship tomorrow - transit time around 5 days straight to your door

warranty is eu for 12months you can take it to sharp sweden for any service required under warranty

please advise if you wish to proceed to purchase

many thanks

Sincerely,
    John Dogra

Krish AV Limited
    488-490 Chiswick High Road
    Chiswick, London
    W4 5TT
    Er ett års EU garanti verdt de 5.000 en sparer på å kjøpe fra England. Kanskje ikke når en tenker på vår kjøpslov som gir oss 5 års reklamasjonsrett, sant at det vil være mye enklere å ha kontakt med forhandleren..

OK Elektriske selger jo apparatet til 25990,-. Hyggelig kar som jobber der, som i motsetning til de fleste hos Expert, Elkjøp og Euronics har noe interesse og produktkunnskap. Eneste er at de har en veldig liten butikk og lite i utstilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved min korrespondanse med butikken i england...

hi stale - good morning

no problem to ship to norway - as norway is non-eu we can ship tax free and the
    price will be £1275.00 with shipping / fully palletised at £195.00 / gbp

total order value will therefore be - £1470.00 / gbp - you will simply only have to
    pay local vat upon goods entering into Norway

all Sharp models distributed within eu are exactly the same so the model sold in uk
    / swdeen / germany / france etc would be all identical

please advise your further interest accordingly

Sincerely,

John Dogra

Krish AV Limited
    488-490 Chiswick High Road
    Chiswick, London
    W4 5TT

Phone: 020 8742 2200
    Fax: 020 8742 2111
    web: www.krishav.co.uk
    ----- Original Message -----
    Hi.. I see that you have the Sharp LC46XD1E in stock.. And at a very
    good price also.. Do you ship to Norway? And for what cost? And maybe more
    importantly, are there any differences between the sets sold in the UK and the
    ones for Norway, Sweden, Germany etc?? Cheers..

Må jo også betale moms av fraktkostnader. Så 46" kommer da på: NOK22.740,-. Betaler vel heller 3000,- mer til OK Elektriske da er jeg redd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle gjerne hadd den 46 tommeren ja noen som har snakket med hifiklubben i trondheim? de har vel noen mindre sharp tv'er.

bor på steinkjer, og euronics har et utsalg på namsos. kanskje jeg skulle ringt de å spurt. kom gjerne med tips til hvordan jeg kan skaffe meg denne tvn over butikk. nekter web:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er bestillingsvare hos Euronics, og for en uke siden var det igjen 14 stk 46" på sentrallager. Kan hende de også kan si seg villig til å selge den for 25990,-. Noen Euronicser gjør det andre vil ikke vike noe på veil. pris pålydende 29990,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sharp 52XD1E

Sitter ennå og venter på min nye Sharp 52XD1E. Fikk beskjed fra Hifiklubben at den nå er kommet inn på lager, så jeg vil komme med mere info. om mine synspunkter på Tv'en nå den er meg i hende.

Noen andre her som har erfaring med denne?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •