Kjøpe LCD tv i Sverige?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe LCD tv i Sverige?

Hei! Skal til Sverige til helgen, har tenkt til å få kjøpt meg en LCD tv snart. Men hvordan er prisen på LCD i Sverige VS. Norge?
    Skal til grensa ved svinesund og kanskje litt lengre inn i Sverige!
    Hadde tenkt til å kjøpe meg Samsung LE27S71!

Takker for alle svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske opp og ned egentlig...
    Før var norge ganske billig iforhold til sverige (og europa for øvrig) på brunevare (tv, stereo etc) og PC...
    Men nå ser jeg at norge desverre er like dyre på dette.. så det er mulig å finne et godt tilbud i sverige.. men man må nok lete litt

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du har helt andre rettigheter ved forbrukerkjøp i sverige kontra norge!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisjakt - Den nya generationens prisjämförelser for priser i sverige.

husk og at du skal trekke fra momsen i sverige og legge til den norske.

Eks:

LE27S71 som har beste pris i Sverige pålydende 6789,- SEK
    Nettopris (altså -25% svensk moms): 5431,20 SEK
    Omregner til NOK: 4894,56 NOK
    Ved grensepassering Svinesund, kjør på rødt og betal moms.
    Totalt: 6118,20 NOK

Men så er det det at en kan ha med seg varer til inntil 6000,- momsfritt dersom en har vært ute av Norge i mer enn 24 timer. Men skal de 6000,- beregnes utifra priser med eller uten moms??

Edit moms må betales i ett av landene. altså kjør på grønnt så lenge varene du har med deg ikke overstiger 6000,- nok i lokal valutta ink. moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sikkert på at det er uten moms de regnes ut ifra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    drit i tolling... sjangsen for å bli tatt på grensen er jo minimal + at du sikkert har med noen andre godsaker for mye i bilen uansett..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    drit i tolling... sjangsen for å bli tatt på grensen er jo minimal + at du sikkert har med noen andre godsaker for mye i bilen uansett..
    Veel.. Nå som det er jul er det flere kontroller, så jeg hadde ikke tatt sjansen. Husk at om du blir stoppet blir alt tatt fra deg samt at det i tillegg kommer en sviende bot. Siden norsk og svensk mva er 25% så vil ikke dette ha noe å si. Og hva om du må ta de med inn i Sverige igjen senere... For meg var det i alle fall verd de 20 minuttene det tok og tolle inn det jeg kjøpte.

Litt vanskelig det der med moms. Om du kjøper varer i Sverige eller Danmark skal man betale mva til et av landene; enten der du kjøpte de eller Norge (man slipper altså ikke unna MVA) selvom varene koster mindre enn 6000 kr. Om du derimot kjøper varene i et annet land kan du få tilbake mva der du kjøpte varen. For eksempel i Tyskland. Da er det netto pris (pris uten MVA) som skal være under 6000 kr, og man slipper mva ved innførsel til Norge.

Dog gjelder en del lokale lands og eller en stats regler, men det er vel ikke noe å ta hansyn til her.

Mvh
    Leben

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke svensk moms på 20%?!? tror jeg fikk opplyst det fra fyndbörsen da jeg spurte om et prisoverslag med levering i oslo....

Men om det er samme 25% i begge land ser jeg jo heller ikke vitsen i å smugle.. men varer for under 10.000kr som du drasser inn er egentlig ikke vits i å tenke så mye over... hvem vet jo om du har vært i utlandet mer enn 24timer?! tror heller ikke dette er det tollvesenet er mest ute etter...

Men ahr du vært innom systembolaget å kjøpt 5 brett med sterkøl formye råder jeg til å teste grønt ...slipper da veldig billig unna (..om du er heldig)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    er ikke svensk moms på 20%?!? tror jeg fikk opplyst det fra fyndbörsen da jeg spurte om et prisoverslag med levering i oslo....

Men om det er samme 25% i begge land ser jeg jo heller ikke vitsen i å smugle.. men varer for under 10.000kr som du drasser inn er egentlig ikke vits i å tenke så mye over... hvem vet jo om du har vært i utlandet mer enn 24timer?! tror heller ikke dette er det tollvesenet er mest ute etter...

Men ahr du vært innom systembolaget å kjøpt 5 brett med sterkøl formye råder jeg til å teste grønt ...slipper da veldig billig unna (..om du er heldig)
    Svensk mva er på 25%, det de sikkert har sagt er at du ganger med 20% for å få svensk mva. Hadde heller ikke lagt smuglerturen sammen med tv-kjøp, mer å tape enn å vinne mener nå jeg.

Men til trådstarter; du vet du kan bestille fra feks fyndborsen og få varene post restante til et postkontor nær grensen? Men om du skulle til Sverige denne helgen, er jo det for sent

Leben

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbørsen sier at du skal trekke fra 20% for å finne nettoprisene på produktene deres.

Et produkt som koster 10000,-
    Trekker fra 20% (på kalkulator 10000 - 20%)
    Nettopris 8000,-
    For å komme tilbake til 10000,- fra 8000,- netto må en legge til 25%.
    På kalkulatoren 8000,- + 25% = 10000,-

Momsen i Sverige er 25%...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •