Sony VPL-HS60 eller... Hitachi PJ-TX300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL-HS60 eller... Hitachi PJ-TX300

ja.. da bygges det og valgets kval er der..

Prismessig er disse ganske nære, men PJ-TX300 er endel nyere og har fått rosende omtale, men hvilken er "best"?

Kinoområdet kommer ikke til å bli brukt dagelig, men heller på fredags/lørdagskvelden og hvis det mot formodning skulle skje noe bra på tv kanalene.. Så når jeg først bruker den skal ingen ting irritere meg.. Kastelengde ca 3m og lerrettet er ca 180 bredt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Epson TW700, som også er i samme prisklasse? Har du kikket på DLP projektorer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg funker ikke DLP.. ekstrem sensetiv der..

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå både TX300 og TW700 hjemme, og etter ett par timer syns jeg ikke det er så veldig store forskjeller på disse.
    Da har jeg ikke sjekket hvordan TW700 gjør bildebehandlingen, men det er godt mulig at den er bedre enn TX300, for den er heller middelmådig etter min mening.
    Optikken til TW700 har fått en del skryt, og den virker til å være bra. Likevel følte jeg at det var vanskelig å få stilt den helt skarp. Merket dette kun på de interne menyene, så det kan være at det kun er dem det er noe med. Bildet fremstår ellers som bra skarpt.
    Syns Screendoor er litt mindre fremtredende på TW700 enn på Tx300, og bildet virker litt renere enn det som kommer fra Tx300. Tw700 er nok den lcd projektoren jeg har hatt i hus som har minst antydning til Vertical Banding. Det er lettere å se VB på TX300.
    Fargene virker også hakket bedre på TW700, så dette bidrar også til det litt renere bildet den gir. Tx300 syns jeg har ett lite grønnstikk i bildet som kommer godt frem på lysegrå bilder. Dette har jeg prøvd å stille bort, men det er umulig for meg uten skikkelig kalibreringsutstyr.
    Sortnivå er mye det samme på begge, men Irisen fungerer bedre på TW700 selv om den bruker litt tid på å lukke. På TX300 er den litt vel synlig.
    Når det gjelder beskjæring av bildet er jeg mer fan av Tx300 sin 10 trinnsløsning enn den Epson har brukt på TW700.

Tror at når alt kommer til alt ville nok jeg personlig valgt Tx300, siden denne er mer fleksibel med å tilpasse lysutbytte etter smak og behag, samtidig er den en del mer stillegående. Dette er en foreløpig konklusjon også begrunnet med at det er mulig å få en bedre pris på denne enn TW700 foreløpig. Jeg liker også utseende bedre på Tx300, men det bør ikke bety så mye.
    Men TW700 er nok den lcd projektoren som gir det beste bildet i denne prisklassen.

Edit: Begge projektorene ble koblet til Dv7600 med 720p på Hdmi. Hadde ikke bilde på begge samtidig, så det jeg har skrive her er kun mine personlige oppfatninger. Kan godt hende noen vil være uenig med meg, og det skal de i såfall få lov til å være.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i forrige uke min Sony HS60 i hus og jeg er ihvertfall kjempe fornøyd.
    Men nå har ikke jeg så mange referanser ifra andre prosjektorer å vise til.
    Men til mitt hjemmekino rom, ble det veldig bra.
    Men det skal sies at jeg fikk den for 9000kr ny, så det var mye derfor jeg bestilte den.
    Mn syntes bildet er skarpt og har bra farger.
    Og SD syntes ikke jeg er stort merkbart, jeg har ett grått lerret fra dreamscreen på 80" og sitter ca 4 meter unna.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått Sony HS60 i hus !:-)

Sony HS60 Klarte ikke å dy meg .Satte den på stuebordet og koblet til og kjørte bildet rett på en veldig lys brunfarget vegg. Dammit!Det overgikk alle mine forventninger og når jeg dro frem lerretduken,så skreik jeg av glede.Her blir det mange gode timer å glede seg til.
    Kjøpte takfeste og skrudde den opp med ca 4,5m avstand fra veggen. Og det som imponerer meg mest,er at biledkvaliteten er nesten like god om jeg stiller inn på 1m bredt eller 3m!Det hadde jeg aldri trodd! Lys-sterk er den og. Er bare helt i av-rus nå. MEGAFORNØYD!!!
    Utrolig enkel å stille inn.Alt av vinkler,zoom og fokus osv,er jo bare en lek:-D
    Kan på det varmeste anbefale denne om prisen er riktig!
    Og de beste av alt var at nå som jeg måttte flytte strereobenken,så ble lyden MYE bedre og:-)
    Det er deilig å være av-fil!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

9000?

Hvor fikk du den ny for 9000?

G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fantastisk pris

Jeg skulle også gjerne likt å vite hvor du får kjøpt Sony HS60 til 9000 spenn!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den gjennom en jeg kjenner som selger disse

Jeg er helt kanon fornøyd med denne, har koblet på HD DVD spiller nå og det blir sinnsykt bra

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

screendoor

Sitat Opprinnelig postet av Patos
    Fikk i forrige uke min Sony HS60 i hus og jeg er ihvertfall kjempe fornøyd.
    Men nå har ikke jeg så mange referanser ifra andre prosjektorer å vise til.
    Men til mitt hjemmekino rom, ble det veldig bra.
    Men det skal sies at jeg fikk den for 9000kr ny, så det var mye derfor jeg bestilte den.
    Mn syntes bildet er skarpt og har bra farger.
    Og SD syntes ikke jeg er stort merkbart, jeg har ett grått lerret fra dreamscreen på 80" og sitter ca 4 meter unna.
    Får du bra detaljer i sorte områder? Og merker du screendoor hvis du sitter 2 meter unna lerretet?
    Tenkte kanskje å kjøpe, og skal koble til ATI Radeon 9600 XT Extreme med DVI. Tips til kabel? Er Supra kablene bra?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til kabel? Er Supra kablene bra?
    Supra lager svært gode kabler til en fornuftig penge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •