LG 50" Plasma-TV 50PM1MA (crazy week på komplett)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question LG 50" Plasma-TV 50PM1MA (crazy week på komplett)

Fikk øye på komplett sitt "crazy week" tilbud i dag og ble veldig interessert!
    Men det virker nesten litt for godt til å være sant, derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med denne tv'n eller evt. om noen har evne til å vurdere den?

Komplett skryter veldig av dens bildebehandling, så ut ifra det skulle man jo tro det var en bra tv. Hvis man tar en kikk på LG sine produktsider, finner man ikke denne tv'n under vanlige tv apparater, men under
    Hjem > Tuotteet > Dataprodukter > Skjermprodukter > Plasma

Den ligger altså under "Plasmaskjermer for informasjon og presentasjonsformål"
    Vil det i seg selv bety at den ikke er egnet til vanlig stuebruk? eller er dette bare en formell beskrivelse som man ikke behøver tenke på?
    Jeg kikket litt på spesifikasjoner for den og så at den hadde innebygd tv tuner, siden jeg trodde at det kanskje var det som var forskjellen. Men den har jo alt som en vanlig plasma tv har, i tillegg ganske raust med innganger, så det virker jo veldig bra...

Jeg er klar over at den sikkert ikke har like bra bildebehandling som en pioneer 50" til 30 tusen, men så koster den til gjengjeld halvparten. 10bit bildebehandling er dessuten hvertfall et godt ugangspunkt for å få bra bilder. Derfor håper jeg noen kan gi gode svar på gode og dårlige egenskaper ved denne tv'n :-D

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes flere tråder om 42'en; blant annet denne

http://avforum.no/forum/tv-apparater...ighlight=pm1ma

De fleste ikkejapanske plasmaer (LG, Samsung etc.,etc.) sliter med sortnivået (jeg har hatt 4 stk...). Ser du bort fra det vil jeg tro at du her får digert bilde & bra billedbehandling (DCDI) til en hyggelig pris.

En annen fordel med denne 50' er at pixelforholdet er 16/9 (1366 x 768) - imotsetning til alle 42'tommere som har 4/3 (1024*768).

Hvis jeg ikke hadde hatt en Pana pv60 hengende på veggen kunne jeg godt funnet på å teste denne. (14 dagers returrett).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg lurer også på denne tv'en, 14,995 for en 50" må da være en sinnsykt bra pris.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en veldig bra pris, men ikke glem at bordstativ/veggfeste kommer i tillegg, det samme gjelder høyttalere. Og da blir den reelle prisen nærmere 18 000Kr. LGs aller siste modell 50PC1R fåes i dag for ca. 23 000Kr. Men da får man altså 14bits billedbehandling og 12bits panel samt 2 HDMI innganger oppdatert XD engine osv. osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt også litt for denne, hadde jeg kjøpt hadde det blitt kun for film, eneste jeg trenger ekstra er bordstativ. er det noe bra budsjetts film tv?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til eventuell test(er) av nevnte TV (50PM1MA)?

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netthandelen.no har også denne på sine sider:

Netthandelen.no - Vis auksjon

Tydligvis ikke alle som er oppdatert på pris. Gikk en i sted for 25000,- !!!

Galskap!

Ha en hyggelig helg alle sammen

Mvh
    IM

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt denne selv som en hyggelig julagave til meg selv
    Skal for øyeblikket være en plass mellom Oslo og Ålesund, så mest sannsynlig vil ej få den på Onsdag, får se hva det blir ut av den til slutt, gler mej ihvertfall

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om denne støtter 1:1 pixelmapping via HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nei, i følge manualen støtter den kun 1024/768 via hdmi,
    den gjør det derimot via rgb kabel. Tror det er vanskelig å se forskjell på hdmi og rgb..

Bestillte denne jeg, nå er den oppe i 19:995.-

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Når jeg nå ser profilen min så husker jeg at den ble laget sent en fredag...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok agenten til hardware.no som er treig...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjonkel
    Nei, i følge manualen støtter den kun 1024/768 via hdmi,
    den gjør det derimot via rgb kabel. Tror det er vanskelig å se forskjell på hdmi og rgb..

Bestillte denne jeg, nå er den oppe i 19:995.-

med rgb, mener du VGA kabelen?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Dette er en veldig bra pris, men ikke glem at bordstativ/veggfeste kommer i tillegg, det samme gjelder høyttalere. Og da blir den reelle prisen nærmere 18 000Kr. LGs aller siste modell 50PC1R fåes i dag for ca. 23 000Kr. Men da får man altså 14bits billedbehandling og 12bits panel samt 2 HDMI innganger oppdatert XD engine osv. osv.
    Så de testet denne skjermen i siste Lyd & Bilde. De var lite imponert over siste 14bits prossesoren. Panelet er fortsatt 10bits, og LGn sleit vist skikkelig med å gjenngi farger, og ikke minst gråtoner. Edit: L&B mente det var 10bits, men mulig du har rett mh til 12bits...

Spørs om ikke 10bits prossesering er et greit kompromiss. Mindre data å behandle, som igjen vil gi deg mindre feil i bilde. Prisen en betaler er selvsagt færre færre gråtoner, men om du skulle få grønnskjær istedenfor er det kanskje verdt det.

Er kanskje litt ukritisk, har en slik skjerm på vei til meg. Greide ikke å motstå tilbudet. Kan prøve å komme med en feedback. Har tidligere hatt en 42" med 3d comb filter. Ser denne LG skjermen har 4H, så det blir spennede å sammenligne med de godt komprimerte sendingene fra Canal Digital og Viasat. (Noen som har hørt når Discovery HD kommer?)

Testen kan du lese her: Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Og det er vel ikke mangs som bruker de 2w plast høytalerene som følger med eller kan kjøpes ekstra. Greit å "slippe" de ekstra 15cm på bredden også, 50" er uansett litt for stort for de fleste norske stuer... Veggstativ får du da ned i 500,-

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema Norge

Art.nr : 24-721

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var jo den testen av en annen LG skjerm da, men kan hende panelet er det samme, men bildeprossesoren på 50PM1MA er jo en 10bit, mens PC1R ( ?)som var i testen er 14bit ( ?)

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-testene til L&B ville jeg uansett tatt med et par bil-lass salt...

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazer_Punk
    Nå var jo den testen av en annen LG skjerm da, men kan hende panelet er det samme, men bildeprossesoren på 50PM1MA er jo en 10bit, mens PC1R ( ?)som var i testen er 14bit ( ?)
    Ja, det var det jeg ville fram til. Joey1313 mente at 50PC1R var en bedre skjerm. Det var den jeg refererte til da han mente 14-bits prossesering var bedre.

Har ikke sett noen god review av 50PM1M(a) enda. Noen som har en link?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått brukt denne skjermen litt.

Byttet fra en komersiell 42" Plasma fra Hyundai.

Ser klart forskjellen fra 8-bits og 10-bits fagre prossesering, men enkelte gråtoner heller over til grønt, spesielt med scart tilkobling. Med komponent og HDMi er fargene langt bedre, og detaljer og dybde i bilde kommer bedre fram.

Enkel å kalibrere, gode farger og lite feil ellers i bilde. Oppløsningen er bra til dagens tv-standard. Merker forskjell på "rulletekster" i forhold til den gamle skjermen, det ruller jevnere på denne nye LG'n.

Nå er det en del negatvt å si også. Det værste er vel summingen. Har hangt den på vegg, så all lyd som produseres bak blir forsterket av veggen den henger på. Hører summingen på 2m avstand når det er helt stille i rommet.

Det hender den må slåes av/på når en slår på scart kilde og skjermen samtidig. Blir vel ikke noe problem når jeg kun vil bruke komponent og/eller HDMi. Jeg må også fram med loddebolten og modifisere Dreambox mottakeren, da jeg får missfarging øverst i bilde. 3 x 1uF kondensatorer må monteres. Hadde ikke dette problemet med den gamle skjermen.

Skjermen ble produsert i Polen september i år. Er nok ikke kvalitets-deler fra Japan som er brukt til produksjonen av denne skjermen, så det er godt en har gode reklamasjons ordninger i dette landet. Til under 15.000,- er nok ikke dette noe direkte dårlig kjøp. Vil nok få igjen 10.000,- på finn om en 2 års tid, når SED blir allemanseie. Får bare prøve å finne noen løsninger på summingen skal en holde ut med den i 2 år...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •