Ny projektor. rundt 10k. Hvilken av disse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projektor. rundt 10k. Hvilken av disse?

Ja..skal ha meg ny proj nå.

Har jo tenk mye på AE900, i og med at jeg hadde AE300 fra før.

Men hvilke av disse ville dere valgt?

1. AE900 - ca 10.000
    2. Hitatchi TX200 - ca 11000
    3. Sanyo Z4 - ca 9300

Noen andre?

Jeg kommer til å kjøre komponent kabel fra dvd spiller til proj. Jeg ville også egentlig hatt scart slik at jeg kunne kjørt tv-signaler fra tuner rett til proj uten noen omforming, men her kan jeg senke kravet om det skulle vise seg at jeg går glipp av "det beste kjøp" ved å ha et sånt krav.

Avstand mellom proj og lerret er umulig å endre på i noen særlig grad. skal hjem å måle i kveld, men tror det er rundt 1.5-1.9 i avstandsforhold. sannsynligvis nærmere 1.5.

Jeg har også takoppheng for Ae300 som muligens kan brukes på en eventuell 900.

Uansett, er det mulig å stille disse projektorene på en hylle? Dvs ca 170 over gulvhøyde, og samtidig klare å lensskifte bilde ned slik at nederste kant av bilde er ca 60-80 cm over gulvet? Jeg liker å ha bildet omtrent like lavt som det jeg har TV.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken, hvilken, hvilken av disse prosjektorene heter det...

Er ikke 900`en på vei "ut" nå? TX200 skal jo være nokså bra skal den ikke?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk rettet tittel litt hehe...satt å tenkte på noe annet mens jeg skrev

Joda AE900 er på vei ut men det har jo ikke så mye med saken å gjøre da

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra en eller annen test om TX300 sto det følgende;

Jeg vil ikke anbefale å sitte nærmere enn 1.7 til 1.8 ganger bildebredden for å få optimal bildekvalitet. Ved kortere sitteavstand kan rutenettet mellom bildepixlene bli for tydelig. Bildet vil da kunne oppleves som lavoppløst.

Dette skal måles opp i kveld, slik at jeg er sikker her! Om det er mindre enn 1.7 så ser det ut som AE900 er det eneste løsningen for meg.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Ja..skal ha meg ny proj nå.

Har jo tenk mye på AE900, i og med at jeg hadde AE300 fra før.

Men hvilke av disse ville dere valgt?

1. AE900 - ca 10.000
    2. Hitatchi TX200 - ca 11000
    3. Sanyo Z4 - ca 9300

Noen andre?

Jeg kommer til å kjøre komponent kabel fra dvd spiller til proj. Jeg ville også egentlig hatt scart slik at jeg kunne kjørt tv-signaler fra tuner rett til proj uten noen omforming, men her kan jeg senke kravet om det skulle vise seg at jeg går glipp av "det beste kjøp" ved å ha et sånt krav.

Avstand mellom proj og lerret er umulig å endre på i noen særlig grad. skal hjem å måle i kveld, men tror det er rundt 1.5-1.9 i avstandsforhold. sannsynligvis nærmere 1.5.

Jeg har også takoppheng for Ae300 som muligens kan brukes på en eventuell 900.

Uansett, er det mulig å stille disse projektorene på en hylle? Dvs ca 170 over gulvhøyde, og samtidig klare å lensskifte bilde ned slik at nederste kant av bilde er ca 60-80 cm over gulvet? Jeg liker å ha bildet omtrent like lavt som det jeg har TV.
    Jeg ville gått for Sony hs60.
    Mvh bigtor

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    optoma hd70 til 9k?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før jeg tar en titt på dem dere nevnte vil jeg si at jeg målte opp avstanden lerret-sittested. Jeg sitter 1.55 ganger lerrets bredde unna. Dvs så nært at jeg vil se "hønsenetting" om jeg ikke går for pany 900'en regner jeg med.

Noen synspunkter på dette?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte en AE900 jeg. Grunnet at jeg har AE300 fra før og ville gjøre et "lettvint" valg jeg nok blir fornøyd med. Og at jeg måtte være kjapp i og med at AE900 er gått ut og det er bare få projektorer igjen å få tak på.

Samtidig som jeg tror at denne projektoren passer best grunnet at jeg sitter så nært lerret (1.55 i avstandsforhold).

Fikk den for 10k

Nå lurer jeg på hva jeg kan få for min gamle Ae300 med pære som er i stykker

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optomaen er mye mindre utsatt for hønsenetting enn LCDene er, og har mye mer levende/dypt bilde grunnet minst dobbelt så høy panelkontrast som LCD. Den har ikke lens shift, så du må gjerne henge den under en hylle eller med veldig langt takstativ om du ikke vil ha bildet helt opp til taket.

Projektoren jeg har, AN110, koster litt mer, men pæren har oppgitt dobbelt så lang levetid som de andre og har to års garanti uansett timeantall, henges på veggen og har vertikal lens shift. I tillegg er pærene relativt billige. Jeg ville som deg ha lavt bilde, og da jeg i tillegg har høyt tak ble det uaktuelt med noe takfeste. Jeg har 4,2 meter kastelengde og sitter kanskje 3 meter fra et lerret som er 185cm bredt.

Se denne tråden for mer info om det skulle være interessant: http://avforum.no/forum/digitale-pro...tml#post488741

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men jeg vil ikke ha noen som helst DLP. Kameraten min blir kvalm etter 5 min med det. Selv om jeg ikke reagerer i det hele tatt, så vil jeg at alle venner som jeg måtte få på besøk ikke skal føle ubehag.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, såpass ille? Vel, nå har du i alle tilfeller allerede bestilt, og det blir sikkert bra greier, lykke til

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja fornøyd blir jeg helt sikkert Men det tok meg litt tid å finne ut at jeg gjorde det riktige valget Men nå vet jeg det!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du blir fornøyd med 900 jeg, stor fordel med denne er at den er plaseringsvennlig og du kan fint sette den på en hylle oppe på veggen. Har selv en pana pt700 og har den i et overskap på bakveggen, er meget fornøyd med denne.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3533&cat=last7

Så har du råd til skikkelig lerret og en Oppo i tillegg, eeeeeventuellt gir det en fin oppstart til sparingen til en av neste års 1080p-modeller, for det skal du vel ha?

EDIT: Flaks jeg ikke finsleste tråden først Nuvel, kos deg med 900

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe joa..men stort og grått lerret har jeg allerede og neida jeg skal ikke ha noe 1080p neste år uansett hehe. jeg er egentlig bare film-entusiast som må se film på stort lerret Jeg er ikke high-end hjemmekino-freak i grunnen

Tenker at den AE900 varer like lenge som min gamle AE300 varte...(om ikke lenger) 3-4 år

Det eneste som har plaget meg med omtrent alle projektorer jeg har sett har vært "hønsenetting" . Men det var ihvertfall ikke noe problem på min Ae300 og blir enda mindre problem med AE900 jeg kommer til å få

Og jeg har aldri likt å kjøpe brukte ting. spes ikke med tanke på at pæren min gikk etter ca 800-900 timer bruk i min Ae300 og at som er til salgs faktisk hadde gått så lenge.

sortnivå, skarphet, farger osv...betyr mye mindre enn den "hønsenettingen" for min del

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall overbevist om at du blir veldig fornøyd! Har samme projektor selv, og utifra dine krav til projektor så dekker den det.

Gratulerer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •