Utmerket kundeservice ved kjøp av Mitsubishi projektorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Utmerket kundeservice ved kjøp av Mitsubishi projektorer

Må bare få lov til å legge inn noen ord om kundeservice til de som tenker på en projektor fra Mitsubishi. Stort sett når folk poster om kundeservice så er det frusterasjoner og ting som ikke har gått så bra. Hvilket er forståelig i og for seg. Og jeg veit at noen tar god kundeservice for gitt – at det er ikke mer enn å forlange når man punger ut tusenvis av kroner. Kan være enig i det også, men realitetene er ofte annerledes. Jeg har handlet data og elektronikkprodukter siden 1982. Og har opplevd det meste opp igjennom årene når det gjelder kundeservice. Men altså – en liten hyggelig opplevelse her.

Jeg bestilte en Mitsubishi HC5000 1080p LCD projektor via AVshop.no i midten av oktober. Både nettbutikken og leverandør – Avconcept (AV Concept - Størst på hjemmekino! - Forsiden) gjorde meg oppmerksom på at det var et helt nytt produkt, at levering ble høyst sannsynlige ikke før i november. Men etter å få demonstrert HC5000 på Elektroworld messen i høst så ble den et ”må ha den” produkt for meg.

Jeg fikk den i posten torsdag 24/11 – sendt direkte fra leverandøren, avconcept. Den var altså ikke innom nettbutikkens egne lagre. Nesten øyeblikkelig oppdaget jeg feil i bildet på den – feil som var uavhengig av bildekilder og kabler. Det var der også når ingenting var tilkoblet. Tittet litt på forumene, men fordi jeg var blant de første som fikk denne projektoren var det umulig å finne noe om jeg var den eneste med problemer. Fredag formiddag ringte jeg til Avconcept direkte - i og med at den hadde gått direkte ut fra deres lagre. Men der var det ingen som tok telefonen. Og så det som overrasket meg veldig – tidlig på ettermiddagen ble jeg selv ringt opp av en representant for leverandøren, Kjell Elvekrok. Og det uten å ha lagt igjen en beskjed en gang. Har vel bare sett at jeg har ringt, og så ringt meg for å høre hva det gjaldt. Dette har jeg faktisk ikke opplevd før, å bli oppringt pga av mitt tapte anrop til en elektronikkleverandør.

Etter en kjapp gjennomgang på telefon, ble det klart at min projektor var det man kaller DOA – Dead On Arrival – og måtte retuneres. Elvekrok forklarte at pga leveringssituasjonen, så fantes det ikke flere HC5000 hos dem. Hadde de hatt det skulle jeg fått ny på dagen! Men som sagt.. så heldig var vi ikke. Så vi ble enige om å sende den til et Mitsubishi verksted i Oslo foreløpig mens han skulle kontakte Mitsubishi i Sverige og se hva som kunne bli gjort. Som sagt dette var fredag morgen. Jeg trengte ikke ta saken videre med butikken - han skulle ordne alt.

Fredag formiddag, nøyaktig en uke senere befant det seg en ny Mitsubishi HC 5000 projektor i min stue! Jeg har trålet forumene i Norge, Sverige, England og USA. Og den vanskelige leveringssituasjonen var/er høyst reel. I løpet av den uken så har Avconcept.no v/Kjell Elvekrok hatt kontakt med verkstedet i Oslo, Mitsubishi i Sverige og Japan. Ikke en gang har jeg trengt å bekymre meg om noe. Han har mailet meg og vært på telefon med meg når han har skaffet ny informasjon om framdriften i saken. Så ikke bare har det gått veldig raskt med tanke på den kinkige situasjonen – informasjonen og oppdateringene i løpet av den uka har vært utmerket. Mitsubishi i Sverige må også ha vært veldig raske til å sende meg ny projektor oppe i dette. Imponerende.

Så uten å diskutere hvilken modell som måtte være best av Mitsubishi HC 3000, 3100, HC 5000, DLP kontra LCD osv… Avconcept leverer helt topp service – og har man bestemt seg for en av modellene deres så har man gjort et trygt og sikkert kjøp.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var hyggelig å høre at i hvertfall noen leverer den servicen som vi forbrukere fortjener, og vel så det.

Newcomer Revelation NOR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt enig med Potetgullmannen, Kjøpte min HC3100 på AVshop, ringte AVconcept for å spørre om muligheten for å hentet denne selv, direkte hos leverandøren (Ville ha den i hus så fort som mulig, helst igår ;-) ) dette var helt ok for AVconcept, hentet HC3100 samme kveld, det kaller jeg service.

PS! For ordenskyld så har min fungert helt perfekt siden kjøpet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •