Panasonic 42" Plasma TH-42PA60, bra tilbud?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 42" Plasma TH-42PA60, bra tilbud?

Ser Elkjøp har et tilbud på denne 42" Plasma TV'en til 9995,- nå: PANASONIC Nordic - TH-42PA60

Er dette et bra kjøp? Er dette en bra Plasma TV til vanlig TV, digital tv og spillmaskiner (Xbox 360, Nintendo Wii, PS3 etterhvert)?

Jeg kommer nok mest sannsynlig til å se mest film og TV, spilling og PC bruk går ikke i første rekke.

Jeg vurderte å kjøpe en 32-37" LCD til 8000-12000 før jeg så dette tilbudet, men etter jeg så dette tilbudet ble jeg litt usikker.

EDIT: Så nettopp at denne Plasmaen ikke var HD-Ready, tenkte ikke over det når jeg så annonsen, så bare at den hadde HDMI inngang og regnet dermed med at den i det minste støttet 720p. Da blir det nok en Toshiba 37WL66Z istedenfor uansett.

Meninger?

Tilbudet finnes forøvrig her: Elkjøp - Panasonic 42" Plasma-TV

Men det gjelder også ved kjøp i Butikker (er i den siste Elkjøp avisen jeg fikk i dag).

EDIT: Fant nettopp ut at denne Plasmaen ikke er HD-Ready. Tenkte ikke noe over det når jeg så annonsen egentlig, så bare at den hadde HDMI inngang og gikk dermed ut ifra at den støttet 720p iallefall. Da blir det en Toshiba 37WL66Z istedenfor alikevel.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du fant svaret selv gitt Hvem gidder å kjøpe en tv uten HD mulighet i 2006 ?

Newcomer Kimskey sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for PA60 da jeg mener denne leverer et bedre bilde,
    og mye bedre sortnivå enn Toshibaen.

Til film og tv virker PA60 perfekt.
    Ikke se deg blind på oppløsning, bildekvalitet er alt.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Jeg er enig. Man må se på pris kontra behov. Når man sier at TV-en ikke er HD Ready får man nærmest et inntrykk av at den er ubrukelig, se heller på det som en forskjell i oppløsning fra 852(?)*480 til 1024*768. Den støtter 720p, 1080i og HDCP så det vil aldri bli svart skjerm, og jeg vil påstå at det for mange er relativt sannsynlig at TV-en er moden for utskifting når de virkelig har bruk for høyere oppløsning (og da snakker vi nok om 1080p til en fornuftig pris). Bildet kan være bra på en lavoppløst TV også.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimskey
    Jeg ville gått for PA60 da jeg mener denne leverer et bedre bilde,
    og mye bedre sortnivå enn Toshibaen.

Til film og tv virker PA60 perfekt.
    Helt enig. Dette er en meget bra TV og passer utmerket til både DVD og TV. Til vanlig analoge og digitale TV-sendinger er denne bedre enn de fleste TV-er, nettopp på grunn av den lavere oppløsningen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar. Vel jeg har bestemt meg for at TV'en jeg skal kjøpe skal kunne kjøre HD signaler fra Xbox360/PS3, det er jo en av de største fordelene med disse nye konsollene, nemlig en mye bedre oppløsning. I tillegg får jeg jo en Bluray leser den dagen jeg handler en PS3 også, så da blir det sikkert no Bluray filmer etterhvert.

Problemet mitt er at jeg for det meste kommer til å bruke TV'en til nettopp TV titting, muligens både på vanlig kabel-tv men også etterhvert Canal Digital. Å ha muligheten til å koble den til PC og kjør en film fra PC'en er selvfølgelig en fordel, men dette er det TV'en kommer til å bli brukt minst til av alt.

TV-titting og DVD for det meste altså, deretter litt konsoll spilling og evt. etterhvert bluray filmer.

Er Plasma da det beste valget for meg?

Sånn som jeg ser det nå så har jeg egentlig satt meg opp to valg:

PANASONIC Nordic - TH-42PV60 til 13990,-
    Toshiba - 37WL66Z til rundt 12000,-

Men er som sagt litt usikker på Plasma VS LCD.

Stemmer det at en ødelegger Plasma TV'er om man ikke har de helt loddrett? Hvordan er det med innbrenning på denne Panasonic Plasma'en? En av grunnene til at Plasma frister mer er egentlig det at en slipper sjansen for døde piksler. Finner jeg en død piksel går jeg å irriterer meg over den i lang tid (jeg har bytta 7stk PSP'er på Elkjøp for eksempel, fram til jeg fikk en som var uten døde piksler, takk gud for angrefrist).

Toshiba'en er jo litt billigere, men er vanskelig å oppdrive, alle lagrene er tomme virker det som. Dessuten har jeg hørt om at det er en typisk feil på de nyeste av disse, nemlig at en får en "buzzing" lyd om man setter ned brightness til under 90, noe de fleste foretrekker (lest litt på avforums.com om dette).

Pana'en har jo fått strålende kritikker stort sett, den koster litt mer men den er også 5" større så det går opp i opp sånn sett, ca. samme pris område uansett. Men det er altså LCD vs Plasma som gjør meg litt usikker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •