Pris på brukt lcd tv?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris på brukt lcd tv?

Jeg skal selge min 37 tommers QPV lcd tv som er et år gammel. Den kostet meg 20.000,- kroner. Nå koster det for en ny en ca. 12.500,-
    Er det noen som vet hvor mye jeg kan forlange for den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 7500 er vel en grei pris.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stygt redd jeg må si meg enig med poppe. Selv de aller billigste her: LINK vil nok være minst like bra som din QPV. Legg merke til at forrige ukes testvinner i klassen fåes for så lite som 10700,-

Hvis valget for meg stod mellom toshibaen til 10700Kr og din QPV til 7500Kr. Vel selv da ville jeg nok ønsket at du gikk enda lenger ned i pris. QPV sine LCD TV'er ble jo regelrett slaktet når de kom...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takk prøver med 8500,- eller kanskje qxl er rette stedet he he..
    Men den er ikke slaktet over alt da.. den fikk jo bra karakter i lyd & bilde
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tjohei solgt til naboen for 8000,- det er en grei pris synes jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det hadde jeg aldri trodd. Jeg ville knapt betalt 4000 for den skjermen! Men bra for deg. Det er dessverre slik at vi her på forumet er alt for kravstore til bildekvaliteten, og betaler knapt noe som helst, med mindre det er siste utgavene av Pioneer, Panasonic eller Sony.....(for å nevne noen)

Men godt at du fikk igjen såpass. Prisnedgangen er brutal nok......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke solgt den likevel.. Men 4000,- er du litt tett eller?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke solgt alikevel? Var naboen innom AVforum? ...ikke bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei tror ikke det he he.. Han bestemte seg så fort tidligere i dag at jeg ba han tenke seg godt om slik at han ikke skulle angre på handelen, så skulle han tenke på det et par timer. Har ikke hørt noe enda så det blir vel ikke noe da...
    Men til dere som slakter denne skjermen den er ikke så dårlig da!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes massevis av folk som kommer inn på QXL på grunn av at de har sett reklame for det på TV, men ellers ikke er i stand til å finne noe særlig på internett. Disse samme folkene har prisene til Elkjøp, Expert, Lefdal osv. å gå ut fra. Jeg er enig i at QXL er den rette plassen å kvitte seg med denne TV'en for å få mest mulig for den. Men husk at om du får solgt den der så må du betale en haug i auksjons kommisjon. Så med en salgspris på 7-9000Kr blir det en del, da vil ikke en ordentlig profilpakke koste noe særlig i forhold, og den er verdt det. Mitt tips er å ha litt is i blodet og legge den ut med maks profil (Sørg for at den kommer på førstesiden av QXL med jevne mellomrom.), alt du finner av bilder og positive tester i quotes og legg den ut med minstepris 1Kr. Dersom du legger ut minstepris på f.eks. 6500,- så vil mange potensielle kjøpere tenke at dersom du er villig til å la den gå for det så er den sikkert ikke verdt mer enn det heller. Mens på 1Kr auksjon så tenker dem bare at du sikkert er litt gal. Og har dem først begynt å by så stopper dem ikke, folk oppretter et "eier" forhold til varene de byr på før dem har vunnet auksjonen, og er ikke villige til å la noen andre stikke av med "demmes" TV.

Enig i at "ville ikke gitt 4000" er en litt flåsete kommentar, det er klart at det gå ann å selge den TV'en for mer enn det, men på AVTorget her inne vil du neppe få så veldig mye mer for den, 6-7000,- Burde være mulig, men tror ikke du får så mye mer enn det. På QXL derimot tror jeg nok du med en god annonse burde kunne få 7-9000,-

Edit: Denne: LINK Ligger vel i samme klasse som QPV TV'en...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der var det et skikkelig bra innlegg :-) jeg har sett på den på qxl men han som selger den har ingen forhistorie på qxl . Han har vært medlem bare tre dager så det er ikke sikkert han får noe særlig bud, jeg byr som regel ikke på folk uten karakterer mere for jeg har blitt svindlet et par ganger på qxl, der er ikke noe gøy da, men sånn er det vel av og til.

Jeg tror jeg legger den ut på finn.no Det er enkelt å greit.. får se om naboen skal ha den i morgen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke solgt den likevel.. Men 4000,- er du litt tett eller?
    Hehe, tenkte nok at du ikke hadde sansen for den spissformuleringen. Men med 15 år som hifi/eyefi (altså lyd og bilde)-entusiast, så er kravene til kvalitet blitt nesten for store (for lommeboka mi). Så ikke bry deg om min vurdering, som er skrevet med et glimt i øyet.........

Om jeg skal være litt mer seriøs, så tror jeg at du får mest igjen for TVn din på qxl eller på finn.no . Der er kravene til bildekvalitet mindre viktig enn at skjermen faktisk er flat (flatskjerm gir høy sosial status, vet du!). Her på forumet blir det kanskje litt vanskeligere, men du kan vel prøve?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skjønte jo at du er en frik da he he.. men måtte bare slenge litt tilbake ;-)
    Jeg legger den ut på finn.no tenker jeg..
    Har bestilt Fujitsu Siemens Myrica V40-1 på mpx håper den er bedre enn den gamle qpv'en...
    Den er litt større ihvertfall :-)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eman
    Har bestilt Fujitsu Siemens Myrica V40-1 på mpx håper den er bedre enn den gamle qpv'en...
    Den er litt større ihvertfall :-)
    De 3 tommene der kommer du aldri til å merke. Jeg synes nå også at du burde vente med å kjøpe ny TV til du har råd til å OPPgradere. Den fujitsuen der er ikke rare greiene. Hvis JEG var på så trangt budsjett hadde jeg garantert gått for toshibaen på 37": LINK Det er kanskje en av de mest undervurderte TV'ene på markedet i dag, og har nettopp vunnet sin første best i test utmerkelse. Den fåes for 10700,- på STRETTO / Velkommen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du har sikkert rett men tv'en er bestilt så jeg får heller teste den ut (kan jo angre om den er for dårlig) Jeg fant ikke tester av verken toshibaen eller fujitsuen. (Google) (fant litt tekst om toshibaen men ikke selve testen)
    Men det er noen her på forumet som skryter av fujitsuen så det var nok derfor jeg bestilte den da..
    Lyd og bilde testet i sin tid min qpv 37" lcd med en høy karakter så å stole så veldig på tester derfra vet jeg ikke om jeg skal legge så mye vekt på.

Men hva er galt med fujitsuen da? har du testet den? hva vet du om den siden du sier den ikke er noe..?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du har sikkert rett men tv'en er bestilt så jeg får heller teste den ut (kan jo angre om den er for dårlig) Jeg fant ikke tester av verken toshibaen eller fujitsuen. (Google) (fant litt tekst om toshibaen men ikke selve testen)
    Men det er noen her på forumet som skryter av fujitsuen så det var nok derfor jeg bestilte den da..
    Lyd og bilde testet i sin tid min qpv 37" lcd med en høy karakter så å stole så veldig på tester derfra vet jeg ikke om jeg skal legge så mye vekt på.

Men hva er galt med fujitsuen da? har du testet den? hva vet du om den siden du sier den ikke er noe..?
    det er veldig mange inne på forumet her som aldri har hatt flatskjerm før, og de hadde skrytt av alt. På med DVD'en Istid og bare WOW. De skjønner ikke at tegnefilmer er det værste du kan bruke for å se hva en TV duger til.

Jeg har lest en test på Myricaen, og den gjorde det ikke SÅ galt, men heller ikke så godt at jeg ville gått for den som en oppgradering fra den du har. Men det er uansett en del av de tekniske spesifikasjonene som tilsier at dette ikke er så mye å rope hurra for.

Først og fremst har den ikke 3D kamfilter, det betyr at den ikke separerer Luminans og Chrominans før den begynner å behandle bildene fra composite kilder som f.eks. antenneinngangen. Om du bare skal bruke den med RGB over SCART f.eks. så er det ikke så farlig. Men et klart svakhetstegn.

Panelet er også bare 8bits fargedybde, det gjør at man nok vil få en del graderinger i bildet, og spesielt når man har så svak billed behandling som det er i denne billig modellen.

Den har DVI som digital inngang, det er litt svakt i disse HDMI tider.

1000:1 i kontrast med tidligere generasjons LCD panel er ikke mye å rope hurra for.

252 siders tekst-tv minne er ubrukelig.

Den eneste måten denne TV'en kan bli brukendes på er ved å bruke en ekstern billedbehandlingskrets, som f.eks. en HTPC. Desverre støtter den ikke sin egen oppløsning over DVI engang. Så man må til med 3dje parts software og lage custom drivere for TV'en. Ikke for amatører med andre ord.

Nei, gjør deg selv en tjeneste og avbestill myricaen. Og behold QPV'en til du har råd til å virkelig OPPgradere. QPV'en kan neppe bli mindre verdt enn den allerede er, og det kommer nye modeller hele tiden. Eventuelt se en gang til på toshibaen, til den prisen er den et meget godt kjøp.

Just my 2 cents anyway.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff nå ble jeg skikkelig i tvil men likevel har du en del feil i det du skriver..
    1:har bare dvi inngang skriver du.. det er ikke riktig den har dvi og hdmi
    2:252 siders tekst-tv minne er heller ikke riktig. Den har 5000 siders minne
    Hvor er denne testen? har du den fra et blad eller nettet?
    Men nå skal jeg kjøre å kjøpe lyd&bilde på hydroen så kan jeg lese om toshibaen

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff nå ble jeg skikkelig i tvil men likevel har du en del feil i det du skriver..
    1:har bare dvi inngang skriver du.. det er ikke riktig den har dvi og hdmi
    2:252 siders tekst-tv minne er heller ikke riktig. Den har 5000 siders minne
    Hvor er denne testen? har du den fra et blad eller nettet?
    Men nå skal jeg kjøre å kjøpe lyd&bilde på hydroen så kan jeg lese om toshibaen
    V40-1 LINK

VQ40-1 LINK

Du skrev jo V40-1, den som MPX selger er VQ40-1. Den ser jo faktisk ikke så gal ut, som du ser har de fikset en del av det jeg hadde å utsette på V40-1. Lavere strømforbruk indikerer også at panelet er byttet, selv om det fremdeles bare er 8bits fargedybde kan det tenkes at det er bedre enn forrige modell.

Du som har QPV fra før er jo den perfekte prøvekanin på denne TV'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses!! så ikke at det var feil tv.. neste gang jeg skal kjøpe tv gidder jeg ikke å lese noe på nettet. Jeg vil bare gjøre det enkelt.. jeg rett å slett bare spør deg når jeg skal handle :-)
    Jeg kommer tilbake her når jeg får prøvd den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den nye tv'en i går den er bedre enn qpv'en, fantastisk på gode signaler men det er vel de fleste lcd tv'er. det kuleste var at nå gikk det an å kjøre rally i mørket med xbox'en masse detaljer som bare var en mørk masse med den gamle tv'en. Var litt nervøs for at tv'en ikke skullle være bedre enn den gamle. Det var det jo ikke mulig å vite noe om på forhånd.

Fikk solgt den gamle for 8000,- så da ble mellomlegget på kr 3000,- det er det virkelig verdt. Dette var en flott oppgradering etter mitt syn, jeg er meget fornøyd.

Det er helt sikkert dyrere tv'er som er bedre enn fujitsuen men er det verdt det?
    Jeg skal iallefall ikke bruke over 20000,- på tv. Jeg er sikker på at de aller fleste kan bruke fujitsuen og være glad å fornøyd med det den gi av bildeglede :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •