Benq 8720 angreret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq 8720 angreret

Jeg har tydeligvis store problemer med regnbuer på min benq 8720.Noe jeg oppdaget etter litt testing hjemme. Er det mulig for meg å bruke angreretten? Få pengene tilbake? har hatt den i fem dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trur du får det om du har kjøpt den på nettet. lå det ikkej med et angrefrist skjema?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nosmas
    Jeg har tydeligvis store problemer med regnbuer på min benq 8720.Noe jeg oppdaget etter litt testing hjemme. Er det mulig for meg å bruke angreretten? Få pengene tilbake? har hatt den i fem dager.
    Har du kjøpt den på en webshop, er svaret ja. Sjekk sidene deres for mer info om fremgangsmåte.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    § 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte

§ 12. Unntak fra og begrensninger i angreretten

Angreretten gjelder ikke
    a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side
    b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake
    c) varer som raskt forringes fysisk.

§ 13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning

Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje.

Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.

Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vel legges til at ovennevnte lovparagrafer er hentet fra kapittelet i forbrukerkjøpsloven som omhandler kjøp utenfor fast utsalgssted.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies jo å være en flott prosjektor da, så kanskje du heller vil prøve å fjerne regnbuene?
    Jeg opplevde også noe fryktelig med regnbuer på PE8720. Dette stammet fra at jeg hadde satt den i "Whisper mode". Da settes hastigheten på fargehjulet ned til 4X. Jeg tror ikke Cyan, magenta, og gul filteret er i bruk heller, noe som da ytterligere forverrer regnbuene.

denne siden forklarer jeg hvordan man kan stille dette inn i service menyen og fjerne en annen bug på PE8720 som kalles "Clayface" som har med synkroniseringen av fargehjulet i forhold til DMD'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det sies jo å være en flott prosjektor da, så kanskje du heller vil prøve å fjerne re

Jeg har ikke prosjektoren i whisper modus, men i normal modus. Jeg er vel bare veldig sensitiv til regnbuer, ellers er bilde veldig bra.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prosjektoren i whisper modus, men i normal modus. Jeg er vel bare veldig sensitiv til regnbuer, ellers er bilde veldig bra.
    Vi er alle forskjellige. Dersom du er plaget av regnbuer på "5X with SLR" og 6X som du kan stille PE8720'en til i servicemenyen. Da er du værre enn meg, og det trodde jeg faktisk ikke gikk ann.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk også at du vender deg til disse regnbuene... Angrerett har du uansett da, bare husk at du må returnere varen i salgbar stand, dvs. med emballasje og alt pent pakket sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takk for gode råd!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter du veldig nære med stort lerret så du må flytte hodet mye? Da kan det i såfall være en ide å flytte seg litt lengre unna.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bruk angreretten du.Hadde heller vurdert Panasonic PT-AX 100.Da er du kvitt regnbueproblemene.Den har fått meget gode tester allover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •