Lisens ved kjøp av TV via nettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lisens ved kjøp av TV via nettet

Litt usikker på kategori, men prøver her

Jeg har kjøpt meg ny TV på internett (MPX.no), og lurer på om nettbutikkene sender melding til NRK om at jeg skal betale lisens.

Lurer også på om jeg kan få de til å sette lisensen på min far (best å høre med de ja, men spør bare hvis noen har gjort noe lignende).

- Kjell

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkleste er vel å si at det er til far din du kjøper tv....

D gjorde ihvertfall eg... . Men så vokste eg opp og nå må eg fint betale lisens ja...:-?

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjellV
    Litt usikker på kategori, men prøver her

Jeg har kjøpt meg ny TV på internett (MPX.no), og lurer på om nettbutikkene sender melding til NRK om at jeg skal betale lisens.

Lurer også på om jeg kan få de til å sette lisensen på min far (best å høre med de ja, men spør bare hvis noen har gjort noe lignende).

- Kjell
    Alle som selger tv`er eller utstyr for mottak av tv er pålagt å rapportere til NRK. Men om de faktisk gjør det er jo en annen ting. Fullt mulig å sette tv`en på feks din fars navn, husk bare at dette ikke hjelper om du blir ferska av lisenskontrollører. Tror ikke du kan sette bare lisensen på noen andre, må nok kjøpe selve produktet på feks. din far. Så om du allerede har kjøpt tv`en kan du nok vente deg ein fin liten faktura fra NRK. (men ikke sikkert at MPX faktisk rapporter til NRK, mange butikker som "glemmer" dette)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •