anbefaling på lyssterk projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

anbefaling på lyssterk projektor?

Har ei stue som trenger projektor på nyåret.

Har lyst til å putte inn 120-130" lerret, men begynner å stusse på om det er så mange gode alternativer til projektor her?

Det blir i stue med lyse vegger, men mest sannsylig med mulighet for å blende alt av vinduer med gode lystette gardiner.

Har planer om 5 meter fra lerret til projektor, noke som burde holde greit for dei fleste projektorer. Har og mulighet til å få avstanden 6-7 meter om behovet skulle være der.. men for et 120" bilde burde 5meter være nok?

Det bilr forresten 2.7 m under taket.

Men.. ser at Pearl som eg hadde sett meg ut kanskje ikkje blir lyssterk nok til 120" i ei lys stue..??

Er det andre muligheter? Har lyst på 1080p, så her kjem det jo alternativer framover(som nok er alt for dyre). Evnt. så kan kanskje benq 8720 være et alternativ? Hadde håpt på ein pris på ca. 25k ein eller gang på vårparten eller mot sommeren -07.

Lerretet blir eit SMX AT lerret med gain på 1.2, kvitt på farge.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt, og dei eg har funnet som i følge projectorcentral.com så er disse ok,

TX200/300
    Optoma HD81 (til nød HD79)
    Model Three
    Mitsubishi HD4000 DLP

Av disse ser det ut til å være HD4000 som gir litt lysstryke å gå på, den er og den med best pris når eg helst vil ha DLP. Hrm.. Erfaringer eller synspunkt noken?

Edit: 37db på vanlig og 31b på eco.mode.. ai.. spørs om ein LCD blir valget likevel..

Edit2: Panasonic PT-AX100U 30/26dBA, 3xLCD.. Jaja.. kanskje den? 15k..

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tro på HD81. Med 300W lampe og dynamisk iris bør den gi godt med lys.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at HD81 blir den som passer best. Eineste utfordringen her er kabling(og pris..

Eg har 2xrj45 kontakter i taket for overførnig av signaler. Har funnet ein gefen cat5 extender som klarer å overføre HDMi signalet over 2xcat5.. men så trengs det på hd81 ein rs232 kabel i tillegg.

Hrm.. noken som kanskje kjenner til et produkt som kan overføre hdmi på ein cat6+kabel (elko homelink sine kabler som er langt over cat6 standard), så eg kan bruke siste kabelen til rs232?

Har og sett at det finnes bluetooth rs232 plugger som kanskje kan fungere, men hadde jo vært greit å få alt via kabel når ein først kanskje har nok kabler. Greit å unngå forstyrrelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic AX100?. Den er veldig lyssterk med 240W pære og 2000 Ansilumens.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vurderer AX100 og. Er klart et alternativ, eineste er at eg helst vil ha dlp pga. sortnivå og bildekvalitet. Men, som du nevner så har den langt meir lysutbytte enn dlp som er tilgjengelige til ein normal pris (som da utelukker PD model three )

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra projectorcentral:
    "The range of lumen output on the AX100U is exceptional. In optimized dark theater mode, our test unit measured 343 ANSI lumens. But in Vivid Cinema mode, which still retains exceptional color and contrast, brightness was boosted to over 800 lumens."

Dark theater mode blir altfor mørkt, vivid cinema mode kan brukes men sett prosjektøren så nærme som mulig. Etterhvert som lampa eldes kan det bli noe lite lys. Bestill på nettet så har du mulighet til å sende tilbake dersom du ikke synes den er lyssterk nok...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Optoma HD73i

kjøp deg optoma hd73, jeg har hd72i i en ganske lys stue og er kanon fornøyd. billig er den også

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har allerede ein HD70 som eg kjem til å prøve ut i starten. Mulig den og kan fungere med eit litt mindre bilde. Rekner med forskjellen fra hd70 til hd72/73 ikkje er alt for stor når det gjelder lysutbytte. Planlegger å spare til hd81 istedet så eg tar spranget direkte til 1080p etter den eg har no.

Problemet med hd70 og nok 72/73 og er at 120" bilde blir i største laget i lys stue. Men, på +/-100" så bør det gå greit satser me på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •