Absurd! (ang. projektor prat)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Absurd! (ang. projektor prat)

Jeg har vært til flere butikker, og der har de ikke klart å komme med et enkelt svar på et enkelt spørsmål. Jeg vet hvordan det er å vite mye om noe, og så bli spurt av en som er helt blank, men det får være grenser! Jeg har også prøvd å søke gjennom dette forumet, og andre AV forum for å finne svar, men det er visst bare jeg i hele universet som har dette problemet:

Jeg har INGENTING* fra før, og skal kjøpe en Hitachi PJ TX 200 med lerret. Som jeg kun skal koble til min Xbox 360, og surround-system. Eventuelt se på TV, hvis dette ikke resulterer i et uforståelig svar fra deg. Hva er de billigste (uten å ofre kvalitet) ingrediensene jeg trenger for å få dette til å virke? Ledning(er), hardware, hva?

Linker til produktene - vær så snill. :twisted: Takk!

*...vet at jeg trenger tilgang til strøm og et sted å bo. Dette har jeg utrolig nok klart å skaffe meg. Til tross for mine mangelfulle projektor kunnskaper.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne boksen har både TV-tuner og VGA pass-through (XBOX har vel VGA?) og vil fungere, men den gir kanskje ikke 100% optimalt bilde med XBOX da den ikke matcher oppløsningen til projektoren så vidt jeg kan se. Du kan koble XBOX til den og du kan koble antennekabel til den. Jeg har ikke prøvd den selv men vurderte en lignende for noen år siden.

Nettdata Webshop - Sandnes

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil også trenge en komponent eller VGA kabel ifra Xbox 360ern. Det er en fordel å plassere Xboxen i nærheten av prosjektøren, så slipper du lange kabelstrekk på bildesiden..

VGA:
    Komplett.no - Xbox 360 VGA HD AV Kabel, HD på flatskjerm eller VGA monitor
    Component:
    Komplett.no - Xbox 360 Component HD AV Cable, High-Definition komponent kabel

I teorien skal det ikke være forskjell på VGA og component, jeg tror jeg ville ha satset på en VGA kabel til prosjektøren.

Ellers har du denne boksen:
    AVshop.no
    Som du kan bruke til å ta inn bakkesendte signaler etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil brukt VGA til projektoren i dette tilfellet. Bedre enn komponent.

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Jeg ville uten tvil brukt VGA til projektoren i dette tilfellet.
    Jeg kjøpte VGA kabel til min X360, da det var blitt sagt inne på forumet her at X360 da ville oppskalere DVD filmer. Det gjør ikke min ihvertfall, faktisk så omskalerer den 576i på plata til 480p. Jeg gikk over til component kabelen igjen fordi den da sender 576i. VGA kabelen synes jeg først kommer til sin rett når du kopler X360 til LCD skjermer med 1360x768 oppløsning. Component klarer ikke denne oppløsningen, det gjør VGA kabelen. Hvis den bare skal brukes til spilling vil jeg si det er hipp som happ.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg kjøpte VGA kabel til min X360, da det var blitt sagt inne på forumet her at X360 da ville oppskalere DVD filmer. Det gjør ikke min ihvertfall, faktisk så omskalerer den 576i på plata til 480p. Jeg gikk over til component kabelen igjen fordi den da sender 576i. VGA kabelen synes jeg først kommer til sin rett når du kopler X360 til LCD skjermer med 1360x768 oppløsning. Component klarer ikke denne oppløsningen, det gjør VGA kabelen. Hvis den bare skal brukes til spilling vil jeg si det er hipp som happ.
    Ehh, håper ikke dette blir for mye avsporing, men er det slik at du med VGA kabelen kan bruke andre oppløsninger enn 1280x720 og 1920x1080i??

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Ehh, håper ikke dette blir for mye avsporing, men er det slik at du med VGA kabelen kan bruke andre oppløsninger enn 1280x720 og 1920x1080i??
    Jeg husker ikke om den kan sende ut 1024x768 og 1280x1024 f.eks. Jeg mener å huske at man kan det også, men man kan hvertfall sende 1360x768 med VGA kabelen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg husker ikke om den kan sende ut 1024x768 og 1280x1024 f.eks. Jeg mener å huske at man kan det også, men man kan hvertfall sende 1360x768 med VGA kabelen.
    Ok, det må testes.. Har en Plasma som sikkert hadde kunnet dratt nytte av den oppløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertlig til alle som svarte.

Nå får jeg projektor i stuen før vinteren kommer. I tilfelle det finnes noen flere gode sjeler der ute: hva er ufordelen ved å forlenge VGA/Komponent kabelen, og hvordan gjør jeg det? Å ha Xboxen 2 meter fra projektoren kan bli problematisk.

Også, får jeg HD signaler (de som projektoren kan vise) ved å bruke denne Switchboxen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan i all verden får man en komponent ledning som er lang nok til å rekke fra Xboxen til projektoren? Den er jo ikke lenger enn 5 meter, må jeg skjøte? Eller kan jeg koble den via noe, til projektoren??'

Kan jeg f.eks koble komponent til en DVD-spiller, så HDMI fra DVDen til Projektoren? Eller noen annen ledning?

Please HELP!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ryu
    Men hvordan i all verden får man en komponent ledning som er lang nok til å rekke fra Xboxen til projektoren? Den er jo ikke lenger enn 5 meter, må jeg skjøte? Eller kan jeg koble den via noe, til projektoren??'

Kan jeg f.eks koble komponent til en DVD-spiller, så HDMI fra DVDen til Projektoren? Eller noen annen ledning?

Please HELP!
    Personlig ville jeg heller ha flyttet Xboxen nære prosjektøren, og heller lagt en lang lydkabel til forsterkeren. Dersom dette ikke er mulig så er det skjøting som må til ja, tror ikke du får så lange kabler som standard til Xboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Men den støtter ikke HD...? Det ville jeg likt å vite først.

Kobler TV signal til TV tunern, og VGA til projektoren, det gikk bra! Kobler komponent Xbox 360 til denne boksen, og VGA til projektoren, det gikk veldig dårlig. Bildet ble forvrengt og delt i to. Hurra. 2000 kr ut vinduet.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Ryu
    Hva er de billigste (uten å ofre kvalitet)
    Hei, Ryu. Så ikke denne tråden før nå.
    Grunnen til at du ikke har fått svar i butikkene er kanskje at du har stilt et umulig spørsmål? Hvis du skal ha noe billig du gi avkall på kvaliteten. Min erfaring er at det skal ikke så mye søking på internett til før man kan mer enn ekspeditørene i butikkene. Sånn burde det ikke være. Derfor er AVforum så kjekt å ha.

Jeg kan fortelle hvordan jeg endte opp med min første projektor for kort tid siden. Jeg har ønsket meg projektor i flere tiår, men det har vært alt for dyrt. Hoppet over flatskjerm-stadiet, det synes jeg er dyrt og dårlig.
    Jeg vet at alt man trenger i tillegg ofte kan koste like mye som produktet man kjøper, derfor hadde jeg et budsjett på 10k til projektor og lerret (+ nesten like mye til kabler, oppheng o.s.v). Har lenge fulgt med på prissammenligninger på DinPris.no - Finn RIKTIG produkt fra RETT butikk til BEST pris!
    Det dukket opp et kjempetilbud så jeg var veldig skeptisk. Leste omtaler og tester fra før prisen falt og ble overbevist. "Må ha" selv om den kostet 16,5k. Lerret må vente, kan bruke en billig rullgardin så lenge (tips på AVforum). Bruker PC'n til DVD spiller, den har utganger til 5.1 lyd. Bruker bare 3 gamle stereo forsterkere og brukte høyttalere kjøpt på Fretex for 100,-. PC'n brukes også til spill. Trenger sårt nytt lydutstyr med sub (basshøyttaler), men ordentlig lerret aller først. Om jeg angrer på at jeg kjøpte så dyr projektor? Nei. For meg var det et riktig valg, men du har andre forutsetninger. Du må finne ut hva som er riktig for deg. AVforum er et bra sted å begynne.
    Håper du blir like fornøyd som meg.

edit: hvorfor kommer ikke signaturen med?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •