Kjøpt ny plasma, har blitt "lurt"! (Lang tråd...) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Der tar du jo helt feil, OEM, nesten alle TVer nedskalerer jo, bl.a. samtlige Pioneer og Panasonic 43/42" HD-plasmaer. HD og oppløsning har nødvendigvis ingen sammenheng, selv om høy oppløsning selvsagt alltid er hyggelig.

Hvis du har sett HD på f.eks. en InFocus 4805 vet du hva jeg snakker om (den har wideVGA oppløsning).

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett på F.B.I. (ForBruker Inspektørene) og TV2 hjelper deg i noen år, og alltid når det er en kunde som klager på en vare så gir selgeren opp på helt greie forhandlinger for ikke å sette butikken i et dårlig lys på riksdekkende TV. Skal ikke si at du med en gang skal gå til NRK eller TV2, men dette kan være en god siste mulighet hvis du ikke kommer til en grei løsning. Men først og fremst snakk med forbrukerrådet om hva du bør gjøre og hvordan gå frem.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var der istadfor å sjekke noen priser. 37" LB1R kostet 20 000 (får den til ca 16k andre steder)

så spurte jeg også om tilgjengelighet og pris på LB2R. 42" skulle ikke komme, for det skulle komme en ny modell om ikke så lenge (?), mens 47" skulle ligge på 30 000,- fy for en pris!!!

On-topic: Hvorfor skal det egentlig ikke gå ann å bare heve kjøpet, du har fått en defekt vare og feilinfo. ser ikke annet enn at dette burde gå rimelig enkelt!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er blitt lurt!
    1. 13k = blodpris for denne TVen
    2. klar = ready (har du derimot sagt "takler den HD-signaler" har selgeren rett)
    3. hakk og forhåndinnstilte kanaler

MEN - jeg ville godtatt tilgodelapp, dersom du får bra pris på den HD-klare modellen (42PC1RR) med et mellomlegg på 2-3tusen har du uansett gjort et bra kjøp!
    Lykke til!

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en som har brukt mange rare knep for å få solgt når jeg jobbet i butikk, kan jeg si at jeg forstår begge sider her. Derfor synes jeg tilgodelapp er en brukbar løsning. Det at de behandler deg såpass dårlig, setter bare butikken i et dårlig lys, og vil slå tilbake på dem i lengden. En misfornøyd kunde forteller det til 10 andre (eller som i dette tilfellet, flere titalls), mens en fornøyd kunde forteller toppen 2. Dette bør CB, som har holdt på så lenge, vite.

Men jeg synes det å kalle en TV med en skade på foten for "defekt" blir helt feil. Jeg blir alltid provosert av folk som skal ha halv pris på varer med små riper eller merker. Det har da INGENTING med hvordan apparater fungerer å gjøre:evil:

Jeg synes du skal kreve en tilsvarende HD-ready modell til markedspris, de bør kunne gi deg litt ekstra god pris på en PC1RR for eksempel. Lykke til skal du uansett ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Der tar du jo helt feil, OEM
    Nei det gjør jeg aldeles ikke.

Og resten av det du skrev skjønte jeg absolutt ingenting av.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da foreslår jeg at du leser deg litt opp før du blir veldig bastant i dine påstander, OEM, så slipper vi diskusjoner basert på antakelser, ikke fakta... Ta en titt på guidene og søk litt på forumet, så blir sikkert ting litt klarere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den andre siden er jo en SD-skjerm gjerne bedre på TV-signaler da.. :-)

Men det er helt klart at CBE har sittet lenge på denne skjermen uten å bli kvitt den (den er jo gammel over alle hauger), og nå som de klarte det så nekter de retur. Du burde akseptere tilgodelappen og heller bare godta at du må handle der igjen....så kan du heller handle et annet sted neste gang.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders_O
    Men jeg synes det å kalle en TV med en skade på foten for "defekt" blir helt feil. Jeg blir alltid provosert av folk som skal ha halv pris på varer med små riper eller merker. Det har da INGENTING med hvordan apparater fungerer å gjøre:evil:
    En TV fungerer selvsagt like godt selv om den har aldri så mye skjønnhetsfeil, men det betyr jo ikke at det skal være sånn. Ville du ha kjøpt en fungerende TV med skjønnhetsfeil til fullpris kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble oppringt av forbrukerrådet, og dama som satt der, mente at dersom jeg ikke fikk selgeren til å innrømme at jeg har blitt feilinformert, så blir det ord mot ord, og at de neppe kom til å innrømme det - og derfor kom med tilgodelapp for å få meg til å drite i det.

Det som for meg er problemet med å ta tilgodelapp, er at jeg har spurt CB Elektro om å få byttet i PC1RR, men da måtte jeg betale 7 tusen (!!!) i mellomlegg, fordi jeg måtte kjøpe den til ordinær pris (som er kunstig høy fra før...). Det akter jeg IKKE å gjøre, for mens jeg nå har lagt igjen et par tusen der etter å ha blitt "lurt" inn i butikken av tilbud, kommer jeg jo da til å gi dem en saftig fortjeneste på et annet produkt til ordinær, og alt for høy, pris! Hadde jeg fått tilbud på PC1RR også, hadde det vært noe helt annet, men slik er det altså ikke.

Jeg får heller "nøye meg" med bildet jeg har, selv om jeg har betalt en noe høy pris for en HD-kompatibel skjerm. Er forsåvidt fornøyd med bildet, men så har jeg bare analog kabel-TV hjemme enda da... tror det blir kjedelig når jeg får PS3 og evt. HD-signaler på TV'en. Men den tid den sorg.

Uansett, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI skal handle på CB Elektro igjen, og det fortalte jeg selgeren og (ikke at det så ut til å plage ham noe særlig). HATER uærlige mennesker, særlig når de er frekke i tillegg, som da den overlegne sjefen gikk mens jeg snakket til ham, og de prøver å tilby meg bytte i en skjerm til ågerpris. Hehe.

Takk for mange gode svar, forresten!

- Noen som har en god butikk å anbefale til senere anledning, hvor de vet hva kundebehandling og ærlighet er (i den grad selgere ER ærlige, hehe)? Helst i Vestfold!

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    En TV fungerer selvsagt like godt selv om den har aldri så mye skjønnhetsfeil, men det betyr jo ikke at det skal være sånn. Ville du ha kjøpt en fungerende TV med skjønnhetsfeil til fullpris kanskje?
    Jeg skjønner godt at folk vil ha NOE avslag, men det er endel som tror de skal gjøre et kjempekupp pga av en ripe øverst i høyre hjørne. Greit, man kan få 500-750 i avslag på 15 000, men å si at TV er defekt, og kreve å få den til halv pris, DET irriterer meg. Og tro meg, det er mange som prøver seg med det. De leter etter feil, for så å kreve avslag per ripe. Da har du lite å finne på ass....

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders_O
    Jeg skjønner godt at folk vil ha NOE avslag, men det er endel som tror de skal gjøre et kjempekupp pga av en ripe øverst i høyre hjørne. Greit, man kan få 500-750 i avslag på 15 000, men å si at TV er defekt, og kreve å få den til halv pris, DET irriterer meg. Og tro meg, det er mange som prøver seg med det. De leter etter feil, for så å kreve avslag per ripe. Da har du lite å finne på ass....
    Eksempel: gamle damer som kniper på frukt og rundstykker for å kjenne om de er ferske, for så å kreve halv pris pga at frukten eller rundstykkene er skadet (jeg jobbet på butikk for mange år siden)

men tilbake til emnet:
    det er for all del en ok TV, synd at du er blitt lurt. -men prøv å kos deg med PX3en, du har god unnskyldning overfor damen å kjøpe ny TV om ikke så alt for lenge nå :-)

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk du kan bli positivt overrasket over nedskalert HD-signal. Husker jeg så HD-sending for første gang, det var da nedskalert på en lavoppløselig Fujitsu-Siemens-plasma. Det hadde en detaljrikdom jeg aldri hadde sett før. I ettertid har jeg selvfølgelig sett at det er bedre når man slipper å nedskalere, men det kan være meget bra nedskalert også.

Sitat Opprinnelig postet av Boomboxx
    Ble oppringt av forbrukerrådet, og dama som satt der, mente at dersom jeg ikke fikk selgeren til å innrømme at jeg har blitt feilinformert, så blir det ord mot ord, og at de neppe kom til å innrømme det - og derfor kom med tilgodelapp for å få meg til å drite i det.

Det som for meg er problemet med å ta tilgodelapp, er at jeg har spurt CB Elektro om å få byttet i PC1RR, men da måtte jeg betale 7 tusen (!!!) i mellomlegg, fordi jeg måtte kjøpe den til ordinær pris (som er kunstig høy fra før...). Det akter jeg IKKE å gjøre, for mens jeg nå har lagt igjen et par tusen der etter å ha blitt "lurt" inn i butikken av tilbud, kommer jeg jo da til å gi dem en saftig fortjeneste på et annet produkt til ordinær, og alt for høy, pris! Hadde jeg fått tilbud på PC1RR også, hadde det vært noe helt annet, men slik er det altså ikke.

Jeg får heller "nøye meg" med bildet jeg har, selv om jeg har betalt en noe høy pris for en HD-kompatibel skjerm. Er forsåvidt fornøyd med bildet, men så har jeg bare analog kabel-TV hjemme enda da... tror det blir kjedelig når jeg får PS3 og evt. HD-signaler på TV'en. Men den tid den sorg.

Uansett, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI skal handle på CB Elektro igjen, og det fortalte jeg selgeren og (ikke at det så ut til å plage ham noe særlig). HATER uærlige mennesker, særlig når de er frekke i tillegg, som da den overlegne sjefen gikk mens jeg snakket til ham, og de prøver å tilby meg bytte i en skjerm til ågerpris. Hehe.

Takk for mange gode svar, forresten!

- Noen som har en god butikk å anbefale til senere anledning, hvor de vet hva kundebehandling og ærlighet er (i den grad selgere ER ærlige, hehe)? Helst i Vestfold!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja akkurat det med HD signaler trenger du ikke å være redd for. Har sett PV500 og PA50 ved siden av hverandre (for lenge siden) på HD demonstrasjon og det var IKKE mye lett å se forskjell mellom de tv'ene. Bildet var rett å slett knallbra på PA50 skjermen og den er jo gammel nå. Har også sett en del LG lavoppløste på HD og de gjør en kjempejobb. Den eldre PX3 f.eks knuste flere av philips sine HD-klare plasma. Så ikke bekymre deg for bildekvaliteten, du blir nok ganske positivt overrasket når du får HD materiale inn på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da foreslår jeg at du leser deg litt opp før du blir veldig bastant i dine påstander, OEM, så slipper vi diskusjoner basert på antakelser, ikke fakta... Ta en titt på guidene og søk litt på forumet, så blir sikkert ting litt klarere!
    Den eneste bastante påstanden jeg har kommet med er at 720p nedskalert til 480p = 480p. Det er et fakta, ikke en antagelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får trøste deg med at en av variantene til 42PX3 fikk god kritikk i dvd&hjemmekino ifjor (eller var det lyd&bilde). Ettersom bildekvaliteten også er avhengig av signalkvaliteten vil tv'en gi ett klart bedre bilde med en god HD sending, men du vil ikke få utbytte av den økte detaljrikdomen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •