Projektor/Lerret Hva skal jeg kjøpe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor/Lerret Hva skal jeg kjøpe

Hei, er på jakt etter projektor og lerret til ca 10-15 tusen, har kikket litt på

Panasonic PT-AE900E, er dette noe å anbefalle, blir for det meste kjørt film
    Forøvrigt så har jeg dette anlegget.

Forsterker: Primare spa 20
    Høytaler JBL NORTHRIDGE E-100 fremme og bak JBL NORTHRIDGE EC35 som center. Velodyne cht 15e som sub.
    Harman kardon DVD 25
    Harman Kardon HD 970 CD spiller

Kabler: Nordost Wyrewizard Dreamcaster til center og front
    : Nordost Wyrewizard Spellbinder til bak høytalerne
    Strømkabel til Forsterker: IsoTek Premium Power Cord
    Proson Coax fra resiver til DVD
    Nordost Wyrewizard Spellbinder fra CD spiller til Forsterker
    Eagle MC 70 Y-Subwoofer til Sub
    Eagle Condor Scart fra TV til DVD

Samt dreamboks 7000S

Håper noen kan gi meg en god veiledning. Projektor vill sitte ca 5 meter fra lerret

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen til forumet.

I denne prisklassen er det er det nå endel å velge i mellom, spesielt dersom du kunne tenke deg å kjøpe brukt. Se litt på AVtorget.

Ellers, så er nevnte AE900 et godt alternativ i denne prisklassen. Spesielt dersom du skal ha projektoren så langt fra lerretet. Klassen domineres her av LCD-projektorer, andre alternativer er Sanyo Z4, Epson TW-520 og Hitachi TX200. Alle disse bør du kunne få innen prisklassen sammen med et lerret. Personlig anbefaler jeg et grått lerret til disse projektorene, Adeo Greyvision og Dreamscreen er to alternativer. Begge kan eksempelvis kjøpes på AVshop.no eller andre nettsteder.

Er skrevet endel tråder om akkurat dette temaet, les litt mer rundt dette også.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

men

Panasonic sanyo og Hitachi har jo alle allerede kommet med arvtakere til disse som er nevnt og om du er heldig så kan du kjøpe en eller annen pakke løsning hvor du får en av dem med lerret til under 15k

Kvertfall Panasonic og Hitachi koster 15 fra starten av men går jo fort noe ned i pris, pakke med en av dem til 15,5k mener jeg å ha sett alt.

Har ikke fått sett forskjeldene i dem etter oppgraderingene selv men hørt det er merkbart sell for et utrent øye.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3 meter

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hei, og velkommen til forumet.

I denne prisklassen er det er det nå endel å velge i mellom, spesielt dersom du kunne tenke deg å kjøpe brukt. Se litt på AVtorget.

Ellers, så er nevnte AE900 et godt alternativ i denne prisklassen. Spesielt dersom du skal ha projektoren så langt fra lerretet. Klassen domineres her av LCD-projektorer, andre alternativer er Sanyo Z4, Epson TW-520 og Hitachi TX200. Alle disse bør du kunne få innen prisklassen sammen med et lerret. Personlig anbefaler jeg et grått lerret til disse projektorene, Adeo Greyvision og Dreamscreen er to alternativer. Begge kan eksempelvis kjøpes på AVshop.no eller andre nettsteder.

Er skrevet endel tråder om akkurat dette temaet, les litt mer rundt dette også.
    Hei, og takk for hjelpen skrev litt feil, ca 3 meter fra lerretet vill den komme, 2 er heller ingen problem, hvet ikke hva som er anbefalt for bra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BenQ PE7700

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Panasonic sanyo og Hitachi har jo alle allerede kommet med arvtakere til disse som er nevnt og om du er heldig så kan du kjøpe en eller annen pakke løsning hvor du får en av dem med lerret til under 15k

Kvertfall Panasonic og Hitachi koster 15 fra starten av men går jo fort noe ned i pris, pakke med en av dem til 15,5k mener jeg å ha sett alt.

Har ikke fått sett forskjeldene i dem etter oppgraderingene selv men hørt det er merkbart sell for et utrent øye.
    Hei var inne på bruktforumet her, og har vurdert en BenQ PE7700 med takfeste er dette en projektor på høyde med de andre som har blitt nevnt, og i så fall hva slags lerret og kabler bør jeg kjøpe til denne?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinni2
    Hei var inne på bruktforumet her, og har vurdert en BenQ PE7700 med takfeste er dette en projektor på høyde med de andre som har blitt nevnt, og i så fall hva slags lerret og kabler bør jeg kjøpe til denne?
    Er litt inhabil siden min ligger til salgs på Avtorget - men sjekk ut den offisielle 7700-tråden: http://avforum.no/forum/digitale-pro...ight=benq+7700

PS, den som ligger til salgs har oppdatert firmware.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

desverre

Jeg vet ikke all verdens om den pjen der desverre.
    Men etter det jeg har lest er den vist grei nok, slår nok ikke de oppgraderte variantene av Panasonic og Hitachi men langt billigere også da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har jeg aldri vurdert siden et er lcd-projektorer (hadde pana 700 i en uke for to år siden og lcd var ikke noe for meg), og det stod mellom hitatchi 3000 og BenQ når jeg kjøpte min 7700 - bildekvaliteten på de to vurderte jeg som relativ lik, men valgte 7700 pga. av lav takhøyde i hjemmekinoen min, dessuten var vel 7700 et par tusenlapper billigere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret

Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Panasonic har jeg aldri vurdert siden et er lcd-projektorer (hadde pana 700 i en uke for to år siden og lcd var ikke noe for meg), og det stod mellom hitatchi 3000 og BenQ når jeg kjøpte min 7700 - bildekvaliteten på de to vurderte jeg som relativ lik, men valgte 7700 pga. av lav takhøyde i hjemmekinoen min, dessuten var vel 7700 et par tusenlapper billigere.
    Ok da ser den nesten ut som jeg går for en BenQ 7700, ser noen av de selges brukt på torget. Men har du et bra lerret og anbefalle meg som passer til denne, vill gjerne ha et motorstyrt hvis det ikke koster alt for mye penger. Det samme gjelder komponent kabelen må jeg kjøpe til 1300-1500 kroner for å få en bra kabel ?? Har kikket litt på Hifi Centeret, trenger både til dvd spilleren og til Dreamboksen
    Håper du kan hjelpe meg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut avshop for lerret og kabler, de har veldig godt utvalg og konk.dyktige priser. Dersom dvd-spilleren har hdmi ville jeg ha gått for det, real cable og supra har billige og gode component- og hdmikable (10 meters component real cable får du vel for rundt 600 kr og supra hdmi 8 m for tusenlappen, supra garanterer 720p og 1080i). Ellers kjøper mange mye billigere kabler på f.eks. Claes Ohlsson og rapporterer at det fungerer greit. Tipset er å bruke angrefrist dersom du kjøper via nettet og 30 dagers byttefrist hos f.eks. Claes Ohlsson eller Elkjøp, eller du kan forhandle deg fram til det hos din lokal hi-fi-butikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Avtorget ligger det to lerreter til salgs for hhv. 1500 og 2500, begger er vel nedtrekksbare 16:9

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med optoma hd70 den får du under 10k, og det er en høyoppløst dlp hd 720p med 3000:1 kontrast. har bestillt en sånn en selv på netshop ukens tilbud, og får den om cirka 3 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    hva med optoma hd70 den får du under 10k, og det er en høyoppløst dlp hd 720p med 3000:1 kontrast. har bestillt en sånn en selv på netshop ukens tilbud, og får den om cirka 3 dager.
    Hei, du får gi en tilbake melding på hvordan den er. Ble ikke noe av den BenQ 7700 det var en annen som kjøpte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det skal jeg. ser ut som at den er ankommet postkontoret i dag så jeg kan vel hente den på postkontoret i dag gleder meg. skal gi en tilbake melding når jeg har fått testet den.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått tetet den! aldri hatt projector. men alikevel er jeg kresen på bilde! og denne gir jo sylskarpt bilde! helt utorlig kino opplevelse. koblet til pc via vga og gir kanon bra bilde. med hvit lerret og i lyst rom. har sett en prison break episode i hd. det var veldig bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •