benQ 8720 -Hvorfor så billig??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question benQ 8720 -Hvorfor så billig??

jeg får meg ikke til å forstå at det er mulig å dumpe prisen fra 55k til i overkant av 16k. Dette virker meget merkelig, så spørsmålet er hvorfor??

For å være grei mot oss?? -neppe!

Kan man i det hele tatt sammenligne den med prosjektorer i 50k klassen? eller er det mere riktig å sammenligne den med pj til rundt 20k?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er flere tråder rundt dette. Anbefaler deg å lese igjennom de.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg tippe litt rundt dette, pris "stuntet" så tror jeg BenQ har brenndt seg litt på denne high-end 1280x720 modellen i form av for lite salg pga en høy pris, og voksene størrelsen, og i stedet for å ikke få levert ut 720p teknologi i tide og kanskje brenne inne med lageret med innkjøpte DLP brikker osv før 1080 modellene kommer for fullt på nyåret, så valgte de kanskje heller å redusere prisen såpass både for å få ut og tilbake noe av en litt feilslått investering, og samtidig utkonkurere de andre projektor produsentenes modeller i denne mer omsettelige og folkelige prisklassen .

Mange fornøyde kunder som oppdager at de har fått mye for pengene og høy bildekvalitet med BenQ 8720 i forhold til konkurentene i den samme prisklassen, vil jo ofte være meget possitive og villige til å bruke penger på det samme merkenavnet igjen senere, og det er vel en meget bra bi-effekt når full HD modellene snart kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vel snarere snakk om en markeds- og prisstrategi enn en bi-effekt. Dessuten må man huske på at denne typen produkter markedsprises, det er mao. ikke slik at man på bakgrunn av kostnadskalkyler legger på noen prosenter for å dekke faste kostnader og sørge for fortjeneste.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •