Nybegynner: Valg av TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner: Valg av TV

Ja, da kommer spørsmålet som blir stilt tusen ganger hver dag: Hvilken TV skal jeg velge?

Først valgte jeg meg ut LG RZ32LX2 (12999,- hos Elkjop.no), men så begynte jeg å lese litt anmeldelser hvor den modellen fikk litt bob-bob kritikker (har dessverre ikke link).

Henger også på et spillforum hvor noen snakket varmt om Sony 32V2000 med bilder (her og her), samt en test på Dingz og DVD Times. Det negative ser ut til å være at den har kun 1 HDMI-inngang og en litt tacky fjernkontroll, men akkurat det sistnevnte er ikke verdens undergang. Denne TVen har jeg funnet til 12500,- på denne annonsen på Finn.no. Kan ta betaling via postoppkrav. Har også snakket litt med selger med spørsmål om frakt, garanti og om selskapet:

ca 200kr i hele Norge!
    Garanti etter kjøpsloven(2 år!)
    Du får faktura med garantibevis!
    Firmaet,vi driver som grossist,dvs
    i levere til butikker i hele Norge!
    Vi kan ikke ha webside,pga vi selger vanligvis
    ikke til kunde,men til store butikker!
    (Firmaer er LTT GRUPPEN AS,MERCIVAL AS,
    MIATOBB HOLDING AS,DIGITREND!)

Jeg har sett begge TVene i butikk og ble ikke direkte imponert der og da (støy i bildet), men antar det har med innstillinger å gjøre, samt kabelsignaler. Bor selv i leilighet med kabel-tv og tror ikke det blir noe bedre der.

Men så tenker jeg: Betaler jeg ekstra bare for å ha Sony-navnet? Kanskje det fins bedre/like bra LCD-TVer i samme prisklasse (11k-13k) og kanskje til og med som er større enn 32"?

Her er hva jeg ser etter:

- HD-klar/ready i det minste
    - Må kunne ta NTSC 3,58 siden jeg importerer spill fra USA/Japan. Wii kommer fra USA i november og skal ha amerikansk PS3 neste år. Har amerikansk PS2 og Panasonic Q (DVD/Gamecube-hybrid) per dags dato.
    - HDMI til nevnte konsoller
    - Ikke så kresen på analoge signaler ("vanlig" TV-titting)

Beklager dette ble mye newbie, håper noen godhjertede sjeler kan hjelpe meg på vei

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg?

Hadde Sony før (KV29LS35E) og var forholdsvis fornøyd - bortsett fra vekta..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det du spør om, men jeg hadde aldri forhåndsbetalt denne summen til en ukjent selger. Og ja, postoppkrav er i denne sammenhengen forhåndsbetaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke andre sikre måter er det som finnes (tydeligvis nybegynner på dette feltet også)?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke så mange andre måter å gjøre det på egentlig.
    Jeg mener selv at LG RZ32LX2 er en knall TV og ville nok heller gått for den hvis det er netthandel du skal satse på. Man må være rimelig trygg på selger før man betaler 12500 før engang å ha sett produktet. En annen ting er hvordan en eventuell garantisak vil bli behandlet.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garanti etter kjøpsloven (2år) er ihvertfall bare bullshit! Kjøpsloven sier ingenting om garanti da det er noe produsenten tilbyr. At den er 2 år stemmer men etter kjøpsloven (forbrukerkjøpsloven) så har du 5års reklamasjonsrett og det kan ingen selger/butikk i norge vri seg utenom. Om selger ikke vil bekrefte dette så styr LANGT unna. (uansett ville jeg satt meg tvilende til selgeren når han tydeligvis er såpass uvitende)

Uansett Sony tv'en har fått mye skryt her har dog aldri sett den selv. LG RZ32LX2 er etter min mening en meget bra tv men begynner å bli gammel nå. Ta heller en titt på 32LB1r som er etterfølgeren dette er en kjempe tv og har også høstet masse god kritikk her på forumet (spesiellt 37" da det er den mest solgte)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det Revox sier. Spørs om kanskje 32LB1r også faller litt pris snart ettersom at LG snart kommer med en LB2 serie. Sjekk også ut 37WL66Z fra Toshiba. Den har to hdmi og et knallbra bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig jeg også, men på netthandelen sier de akkurat det samme!!! De er jo egentlig ikke useriøse lenger...

Forbrukerkjøpsloven gjelder for oss i de aller fleste tilfeller. Det eneste unntaket måtte være at det finnes "proffesjonelle handlere" her og derfor ble regnet som sidestillt med selgeren av disse TV apperatene... Men i utgangspunktet er FORBRUKERkjøpsloven ufravikelig som det heter...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har bare analog kabal villejeg vært skeptisk til LCD kjøp generellt. De er kresne på signalet.Tror ikke det da blir stort bedre enn i butikken. Og den annonsen så tvilsom ut. Kan ikke ha internettside.... styr unna. Av det jeg har sett i butikker ville jeg ha valgt Panasonic eller JVC. Samsung er gode men har fått litt kritikk for kvaliteten når signalet er dårlig. Min nye N71 gir et meget bra bilde såsant signaler er bra. Ulempen er et dårlig sortnivå (gjelder alle LCD mer eller mindre er jeg redd).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar folkens

Andre kan også komme med forslag - jeg blir bare mer og mer usikker på hva jeg skal velge :lol:

edit:

Et kjapt prissøk:

Kelkoo:

32v2000 - 13649,- fra Papyrus.no
    32LB1R - 9541,- fra Fyndborsen.se
    32LX32R - 12885,- fra Amentio.no

Hardware.no

32v2000 - 13134,- fra shg.no (men ser de har bare fått karakteren 3,6/6)
    32LB1R - 11995,- fra Netshop.no
    32LX32R - 11720,- fra PCutstyr.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SHG er ikke noe problem og handle hos, har kjøpt masse varer der, og alltid rask levering og gode priser.

Hva med dell sin 37" til ca 12-13000?

Leste ett sted at denne skal være ganske så bra, uten at jeg selv vet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den så ikke så verst ut. Sjekket litt rundt og det ser ut som de fleste klager på kontrasten. Fant ingen info om den tar NTSC 3,58, men det må vel gå an å finne ut av. Takk

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    SHG er ikke noe problem og handle hos, har kjøpt masse varer der, og alltid rask levering og gode priser.

Hva med dell sin 37" til ca 12-13000?

Leste ett sted at denne skal være ganske så bra, uten at jeg selv vet.
    Men har du prøvd retur/har noe gått galt? Det er først da de er et ******* å ha noe å gjøre med

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fundert litt på 37WL66Z (siden den ligger i prissjiktet mitt, maks 13k), men har lest på et annet forum (UK) om en som heter 37WLT68. Finner ingenting om denne på norske sider så kanskje det er en UK-eksklusiv modell..??

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sendt mail til Toshiba og spurt om WL66Zen støtter NTSC 3,58, men intet svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •