Electroworld 2006 plasma tilbud

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Electroworld 2006 plasma tilbud

Hei.

Trenger litt hjelp av dere som har litt erfaring med diverse plasma tv'er. Jeg skal kjøpe en 42" tv, men har ikke noe oversikt over hva som er bra der ute.

Jeg kommer til å bruke det mest til å se tv med digital satelitt og dvd. Jeg kommer også til å koble datamaskina til tv'en for å se film fra den, så da bør vel tv'en ha dvi kontakt for best kvalitet?

Jeg tenker det kanskje bør være noen bra tilbud på messa som er nå, men har ikke mulighet til å dra innover å se før i morra eventuelt. Er det noen som har vært der og sett om det er noen bra plasmaer til bra priser?

Jeg skal bruke 15 - 20000 på tv, men jeg trenger anbefalinger av noen med litt mer peiling. Hva får jeg for pengene?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få en slik Pioneer 43" plasma, som jeg har hørt er så mye bedre enn alle andre, til en rimeligere penge nå?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det var noe tilbud på pioneeren der, og den koster vel rundt 25000 kr. Du burde kanskje ta en titt på panasonic pv 60? den kan du få til 15-16 tusen. den har litt dårligere design, men bedre sort nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest en del på forumet her og andre steder om plasma tv'er, og det virker som at det er Pioneer og Panasonic som gjelder, med Pioneer et lite hestehode foran.

Jeg ser at Komplett har Pioneer PDP-436FDE og PDP-4270XA til kr. 19995,-. Hvilken er best? Er det ikke mulig å få de billigere på messa?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilposting... påroper meg sinnsykdom i gjerningsøyeblikket .... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hvorfor den nye Pioneer PDP-4270XA ikke koster mer enn den "gamle" PDP-436FDE?

Tror kanskje jeg like godt dropper hele messa, og bestiller fra komplett. For det er vel en bra pris det? Men hvilken av de bør jeg velge?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene går jo ned for hver generasjon. Og alle er ikke like raske til å sette ned prisene for å tømme lageret for utgåtte modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med lipsync? Jeg har lest at Pioneer har problemer med dette. Gjelder det den nye PDP-427XA også? Må man virkelig ha forsterker som støtter lipsync?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det et gjennomgående problem da, medmindre man kjører HDMI? Og kanskje det tiltross?
    Skal man oppleve dette som perfekt, så tror i alle fall jeg at man må ha utstyr som kan korrigere for dette.
    *Shoot me, if I´m wrong*

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik som jeg har forstått det så oppstår problemet p.g.a. at skjermen er laget sånn at bildet blir utsatt for en prosess med tung elektronikk, og dermed blir litt forsinket i forhold til lyden. Da spiller det ingen rolle om man kjører HDMI eller ei siden bilde uansett blir utsatt for den samme prosessen, mens lyden sklir rett igjennom. Ergo, vi opplever at lyden kommer først. Eller har jeg misforstått hele greia?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •