Flat TV til ca 10-11 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flat TV til ca 10-11 000

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg Fujitsu-Siemens 40" LCD TV Myrica, men nå har dette produktet av en eller annen grunn utgått, noe som er veldig dumt, for det så ut som en bra tv. Så da lurte jeg på hvilken tv jeg burde velge til ca 10-11 000,- Den skal helst være 40" - 42", men 37" går også greit. Det som er viktig er HDMI, DVI, og ellers mange digitale muligheter. Ett bra bilde, grei lyd og HD-ready. Den skal se nogenlunde pen ut og, men det er ikke det viktigste. Har noen forslag?

Og hva er mest holdbart i lengre tid av Plasma og LCD? Det er viktig at TV'en varer noen år. Fy søren så oppgitt jeg er over at den TVen har utgått mens jeg har ventet på nytt passord.

Forresten så haster det litt at jeg får skaffet meg ny TV. Om dere finner en som er MYE bedre til 12 000,- enn til 11 000,- så er det greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen forslag som jeg lurer på om er noe bra. Noen som har kjennskap til disse?

Komplett.no - Atec 37" LCD-TV AV370D HD-Ready

Komplett.no - DiBoss 40" LT-40H5LPH LCD-TV 16:9 (1366x768), 8ms, 1000:1 HD-ready

Denne ser ganske lovende ut

Elprice | Denzel 37" lcd tv HD READY - DL37G70P

og denne ser også ikke så værst ut

Elprice | Viewpia 37" lcd tv HD-ready - LC37IE11H

og denne er fin

DIRECTBUY / VIEWSONIC N3760w Wide-Screen LCDTV VIEWSONIC N3760W WIDE-SCREEN L

og den her ser lovende ut

DEAL: LCD-TV

Jeg har nesten ikke peiling på dette her, og ikke alt for mye penger, så jeg trenger hjelp fra dere.

Jeg har lagt denne tråden også under tv-apparater, så der hvor denne tråden ikke passer inn, så kan moderator slette den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm, fujitsuen kan en fortsatt kjøpe i butikkene datakjeden\siba for 10990.

Eller på nett fra siba, eller papyrus.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 10-12000 kroner er i det ikke mye bra å velge mellom om du skal ha 37`. Men du kan godt skjekke ut Panasonic TH-37PA60, som selges på Elkjøp for 11990 inkl. bordstativ. Den har jeg lånt selv, og den er mye bedre enn de skjermene du nevner ovenfor. Det som kanskje trekker ned, er at den er lavoppløst og heller ikke har egen PC-inngang. Men ut over det, er dette en bra skjerm om du ikke har råd til Panasonic PV-60 som koster 15000. Den er selvsagt en bedre skjerm, men så var det lommeboka da........

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I denne prisklassen syntes jeg FS 40" LCD TV Myrica til 10.900 kr hos Datakjeden er et bra kjøp, har brukt denne en del hos en kamerat i det siste og overbevist om at det er noe av det bedre kjøpet du kan gjøre for stor lcd til en billig penge.

Ellers har jeg sett på Atec 37" AV3700 og selv om det jeg så på var HD-materiale så opplevde jeg panoreringene som hakkete og bildet ikke så bra som jeg forventer det burde være. Var i et opplyst butikklokale så sortnivå tør jeg ikke å bedømme da den stod såpass alene at det ikke var mulig å sammenligne, men jeg stilte litt på den og fikk til bedre bilde ifølge mine øyne ved noen små justeringer.

Viewpia 37" LC37IE11H har jeg sett flere ganger hos Elprice og denne ville jeg styrt unna. Hver gang er det noe ved bildet den viser som ikke føltes riktig. Enten er det litt for mye støy i bildet eller et ganske "mykt" bilde i en situasjon hvor man ser at skjermene rundt leverer skarpe detaljer. Har sett den i flere av Elprice sine butikker i Bergens-området og kan ikke tro den er helt riv ruskende galt kalibrert i alle butikkene. Kan selvfølgelig ha med at det blir lett til at man sammenligner med de dyrere skjermene rundt, men syntes ikke den lever opp til selv det gunstige prisnivået.

Av de andre tv'ene har jeg lest at Viewsonic'en skal være bra men kjenner ikke til de andre noe særlig. Som J.Haugen nevner ovenfor så er nok Panasonic TH37PA60 et bra kjøp for filmtitting på dvd, litt spillkonsoll (pass på innbrenningsfaren), og analog/digital tv-titting. Som nevnt er den ikke særlig brukbar som pc-skjerm da den har altfor lav oppløsning til dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøpvhar en hitachi 37" til 9995,- for tiden. Denne kan også være aktuell

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha Jeg har nå bestilt Fujitsu Siemens 40" LCD Myrica fra SIBA.

Hva er innbrenningsfare?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan svi bildet inn i skjermen hvis du har et statisk bilde på for lenge (spiller du er deler av bildet ofte det samme gjennom hele spillet, slik som f.eks helse). Gjelder vel bare for plasma og ikke for LCD som du har kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei Men det er jo litt skummelt, med tanke på om du for eksempel ser på noe på en tv kanal lenge, hvor samme logoen er der hele tiden? Men hva har egentlig lengst levetid av lcd og plasma? Har hørt at plasma er best over en viss størrelse bildemessig. Er det store forskjellene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •