Optoma HD70 til 8295,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optoma HD70 til 8295,-

Ukens tilbud på Netshop.no!

Ukens Tilbud

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er billig for HD-oppløst DLP! Men spørsmålet er hvor plagsom effekten av 8-bit fargebehandling er. Ser at den nevnes i testen på Projectorcentral.com.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er så billig at projektoren sannsynligvis selges uten fortjeneste, eller tap.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Jeg skal ha

Bestilte igår og har fått bekreftet leveringsdato 11.10.2006. Denna helgen må bli bra :-)

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok det er nede i 4-5% fortjeneste på denne så prisen er veldig god. Om ein betaler med visakort går det 3% til Visa, så dei selger denne til så godt som kostpris ja.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crusade
    Om ein betaler med visakort går det 3% til Visa, så dei selger denne til så godt som kostpris ja.
    De tre prosentene er det som oftest du som kunde som må betale da.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    De tre prosentene er det som oftest du som kunde som må betale da.... ;-)
    Oftest? Det stemmer absolutt ikke, men det er en annen diskusjon som ikke hører under denne tråden. Jeg vet ikke om noen butikker hvor jeg må betale mer for å betale med f.eks American Express. (men mange butikker tar jo ikke slike kort)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KanAlt
    Oftest? Det stemmer absolutt ikke, men det er en annen diskusjon som ikke hører under denne tråden. Jeg vet ikke om noen butikker hvor jeg må betale mer for å betale med f.eks American Express. (men mange butikker tar jo ikke slike kort)
    AVshop er et sted, hvis du betaler med VISA på beløp over 10k. Men nok om det, tilbake til topic....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation HD 70 bestilt

Fikk levringsbekreftelse fra NetShop idag og den er på vei..
    Sendte en mail til Avshop da jeg fikk inntrykk av at de hadde prisgaranti og fikk dette svaret:
    "
    Beklager sen tilbakemelding. Vi har foreløpig deaktivert HD70 da vi mener denne ikke tilfredsstiller våre krav til å være en skikkelig hjemmekino projektor. HD70 leverer god bildekvalitet til prisen, men projektoren har en "pinglete" konstruksjon og ser heller ikke spesielt bra ut i mine øyne. For oss virker det som om Optoma har spart kostnader på alle områder hvor det er mulig, og dette har gått utover kvaliteten på produktet.

Inntil videre har vi derfor sluttet å tilby dette produktet.

Mvh / Best regards

Daniel da Silva
    Salgssjef / Sales Manager
    AVshop AS
    AVshop.no
    "
    Litt overrasket, men dette kan jo være en budsjett-budsjett model, eller så vil ikke Avshop være med på prisraset. Uansett har jeg 14 dg. angrefrist så jeg føler meg ganske komfertabel :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er forståelig siden avansene er så utrolig små...

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å vite at avshop trenger høyere avanser enn andre nettbutikker for å selge enn vare. Kanskje ikke så god reklame da.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å vite at avshop trenger høyere avanser enn andre nettbutikker for å selge enn vare. Kanskje ikke så god reklame da.
    Jeg sier jo ikke at det er grunnen. Du ser jo selv svaret du fikk. Jeg sier bare at Optoma er et litt problematisk merke å selge siden det er så mange som importerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVShop
    Beklager sen tilbakemelding. Vi har foreløpig deaktivert HD70 da vi mener denne ikke tilfredsstiller våre krav til å være en skikkelig hjemmekino projektor. HD70 leverer god bildekvalitet til prisen, men projektoren har en "pinglete" konstruksjon og ser heller ikke spesielt bra ut i mine øyne. For oss virker det som om Optoma har spart kostnader på alle områder hvor det er mulig, og dette har gått utover kvaliteten på produktet.

Inntil videre har vi derfor sluttet å tilby dette produktet.
    Man skal jo ikke snakke stygt om sin egen arbeidsgiver/kollega, men dette minner veldig mye om argumentasjonen til enkelte av mine kollegaer i Elkjøp når vi selger ting med tap/veldig billig. Da er mange ofte veldig snar med å hakke ned på produktene som selges billig. Ofte samme produktene som enkelte selgere skrøt i skyene når man hadde 15% ekstra fortjeneste. Syns det er uredelig å bortforklare det slik.

Sitat Opprinnelig postet av AK
    Jeg sier jo ikke at det er grunnen. Du ser jo selv svaret du fikk. Jeg sier bare at Optoma er et litt problematisk merke å selge siden det er så mange som importerer.
    Hvilken argumentasjon er det? Jeg håper ikke nettbutikker begynner med samme opplegg som Expert/Elkjøp har på enkelte produkter hvor de inngår avtaler med leverandører for å få "enesalg". Mitsubishi er jo f.eks et merke som er "overpriset" fordi det er begrenset antall forhandlere som får "lov" å selge disse. Det tjener ikke forbrukerne.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på om dette er en diskusjon jeg vil ta, men jeg mener det kan bli problematisk at det er for mange importører og for små marginer. Dette presser også ut butikker som ønsker å kunne gi demo på utstyr. Er marginene for små er det ikke lønnsomt å demonstrere noenting somhelst.

Mitsubishi er jo f.eks et merke som er "overpriset" fordi det er begrenset antall forhandlere som får "lov" å selge disse.
    Jeg er helt uenig. Så lenge folk kjøper produktene er de ikke overpriset. Mitsubishi har jo solgt bra. Mitsubishi er også ett av få selskap som selv styrer prisene til en viss grad.Så lenge dette blir gjort slik at produktene er konkurransedyktige på pris ser jeg det som en positiv ting.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg er usikker på om dette er en diskusjon jeg vil ta, men jeg mener det kan bli problematisk at det er for mange importører og for små marginer. Dette presser også ut butikker som ønsker å kunne gi demo på utstyr. Er marginene for små er det ikke lønnsomt å demonstrere noenting somhelst.

Jeg er helt uenig. Så lenge folk kjøper produktene er de ikke overpriset. Mitsubishi har jo solgt bra. Mitsubishi er også ett av få selskap som selv styrer prisene til en viss grad.Så lenge dette blir gjort slik at produktene er konkurransedyktige på pris ser jeg det som en positiv ting.
    De fleste av oss har ikke tilgang på et seriøst demorom for projer uansett. Vi orienterer oss på internett, leser inntrykk, tester osv. Prosjektorer er, og kommer alltid til å være et produkt for spesielt interesserte. De vil aldri få et salgsvolum som vil gjøre det lønnsomt for butikker å ha et demorom, med dertil oppdaterte selgere.
    For mange av oss er det da faktisk viktigere at mange nettbutikker selger projer og kniver på prisene. Kjøper man på nettet har man jo også returrett, noe man ikke har på butikk.
    Eksempelet med Mitsubishi underbygger dette. De har noen få salgskanaler. Prismessig har feks. HC3000 ligget på 18k siden den kom. Optoma som den senere tid har fått flere salgskanaler, har med sin HD72 falt betraktlig i pris etter den kom. Jeg som forbruker foretrekker dermed projer med mange importører og pressede priser. Vi blir da uansett flådd når vi skal skifte pære.

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Hd70 ser bra ut eg. Skikkelig pen med glans i lakken, liten og lett.. Blei faktisk veldig positivt overrasket over utseende når eg pakket den opp.

Ein ting, når ein justerer fokus eller zoom flytter heile linsekonstruksjonen litt på seg.. Stabiliteten er med andre ord ikkje heilt topp her. Ikkje store problemet, men ein må sikte inn bilde på ny etter ein endring av fokus.. Er bare snakk om litt, men på 100" lerret forskyver bilde seg 3-4 cm på veggen om ein stiller fokus.

No er dette min første projektor, så eg har ikkje noke erfaring med andre heimekino projektorer å basere inntrykket mitt på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man får oftest hva man betaler for

Jeg fikk min Optoma HD70 i går, har lekt litt med forskjellige innstillinger og slikt, og jeg må si at til denne prisen er det et veldig godt bilde man får omtrent rett ut av esken.

Jeg er ikke spesielt kresen, men har levd godt med min Infocus X1 i godt over to år. Dette har vært en veldig god projektor, men i det siste har lampen seriøst hatt problemer med å lyse opp lerretet.

Optoma er lyssterk (kanskje litt vel i begynnelsen, har grått lerret og det hjelper litt virker det som), den er støysvak (ihvertfall i forhold til X1 som bråker som ei korntørke), bildet er skarpt og fint (ihvertfall rundt 105-tommer), og fargene er jevne og bildet er rolig.

Jeg bruker ikke timevis på kalibrering, og jeg har lest på avsforum at noen har problemer med gråskala og farger og slikt, men det er jo opplagt at Optoma har spart litt her og litt der siden man kan kjøpe denne saken for rundt 8000 kroner. Når sist fant man en så billig og så bra DLP projektor. At den er HD-oppløst blir nærmest en ren bonus i denne sammenhengen mener jeg.

Vel, før det bærer helt avgårde her ville jeg bare si at til 8000 er det begrenset hva man kan forvente, men for en som er vant med en litt smågrå X1 som begynte å bli sliten, så er HD70 en velkommen erstatning, selv om mange kanskje mener manglene er for store. Jeg vil tro det har mye å si hva slags materiale man forer denne maskinen med også, jeg holder meg foreløpig til HTPC-en, og med VGA-tilkobling er det jo litt småflimrete, jeg må innrømme det, men har fått til 1:1 pixelmapping og nyter diverse ting i HD - det er milevis unna X1 ihvertfall, og tydelig at verden går fremover.

Avshop sin argumentasjon er jo litt halvveis spør du meg, men de må vel tjene penger de også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja!!!!!!!! etter et halvt år med kartlegging av projector så bestillte jeg denne nå!!! gleder meg. hadde tenkt på hitachi pj-tx200 men dette ser veldig bra ut

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Superweekend hos Netshop.no - pc data foto minne digital : 7995,-

Frode

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor billig kan den bli ?

Kjøpte denne for 8.500,- levert og er svært fornøyd med bildekvaliteten. Har sett flere filmer siden den kom i hus for 1 uke siden.
    God oppløsning og kontrast og helt klart verd pengene sine.
    Ser at NetShop igjen senker prisene og lurer på hva de betaler for denne inn og hvor billig kan en 720p projektor bli da tro ??

Etter min mening må dette være et superkjøp til 8 k.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •