Play.com utenfor EU?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Play.com utenfor EU?

Jaa, i dag fikk jeg meg en liten overaskelse. Siden jeg bor i Sverige som da er et EU land antok jeg at alt jeg bestiller fra andre EU land inkludert da play.com skulle være uten moms eller toll.

Her om dagen mottok jeg en pakkelapp hvor jeg må hente pakken og der kom det påplussning på pakka på 120kr.

Jeg ringer tullverket og de sier at nei, siden Play.com holder til på Jersey, så må man betale toll fra dem fordi de er utenfor EU og/eller i et område hvor det ikke finnes moms.

Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skal ta krangelen eller ikke med tollen for det er jo litt rart. Har alt sendt mail til Play.com for å høre om det kan være en misforståelse eller at det er noe annet som gjør at man kan få toll fra dem.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte en mail til play.com ang. en annen tollsak og de sa at jeg bare skulle sende kviteringen på det jeg betalte i toll på Sone 2 produkter og at de skulle betale tilbake det jeg betalte.

Kanskje du kan gjøre det samme? Jeg har ikke testet det ut i praksis, men kanskje det er noen andre som har gjort det?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt kontakt med play.com, så jeg får se hva som skjer, men synes det var et merkelig svar jeg fikk av svenske tollen, det jeg egentlig lurte litt på.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ( http://www.gladimat.no/GladiMat/98/mat98-01/jersey.htm ) er ingen autoritær kilde, men det virker som om svenska tullen er inne på noe

"...Jersey tilhører den engelske kronen, men er ingen del av Storbritannia eller EU."

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Dette ( http://www.gladimat.no/GladiMat/98/mat98-01/jersey.htm ) er ingen autoritær kilde, men det virker som om svenska tullen er inne på noe

"...Jersey tilhører den engelske kronen, men er ingen del av Storbritannia eller EU."
    Jaja, da må jeg finne et annet sted å handle fra da... litt synd for play.com er en bra webshop.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •