Impulskjøp av BenQ 8720 - hva har jeg gjort?!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 32 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 630
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Impulskjøp av BenQ 8720 - hva har jeg gjort?!

Puh, da var BenQ 8720 bestilt!

AVshops tilbud ble for fristende, enkelt og greit. Og jeg som var innstilt på å kjøpe en av de nye modellene (Mitsubishi, Optoma osv.). Ja ja, dette er jo en toppmodell, og selv om den er ett år gammel, så bør den levere fremragende bilder - i allfall til den prisen.

Det ironiske er at etter flere uker, for ikke å si måneder med fundering og nilesing av informasjon om ulike modeller, valgte jeg en projektor jeg ikke har brukt noe tid på. Grunnen var prisen. Denne kostet langt mer enn hva min lommebok kunne tillate.

Så det jeg lurer på nå, er om dette var et smådumt impulskjøp, eller om dette var et for godt tilbud til å overse.

Eiere av 8720 er mer enn velkomne til å si litt om deres videokanon.

Hehe, jeg fikk plutselig litt høyere puls av en eller annen grunn.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du først hadde bestemt deg for å kjøpe projektor så har du gjort et godt valg! Kanonpriser på denne nå.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nåværende projektor er allerede solgt og skal sendes avgårde i morgen, så jeg var plent nødt til å bestille ny projektor.

Jo, jeg tror også jeg får mye projektor for pengene. Det mest positive ved denne projektoren, hvis man ser bort fra bildespesifikasjonene, er den lave viftestøyen. 23db er meget lavt til å være DLP.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg bestilte en jeg også :-D dette er en knallpris for en knallprojektor selv om den er ett år gammel. Så den på Hjemmekino messen i fjor og den imponerte stort. Jeg har lenge tellet på knappene for om jeg skulle hente denne fra USA til drøye 30000 ferdig tollet inn, men dette tilbude slo meg rett i bakken, og før jeg kom til meg selv var den bestilt. :-D

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere sikre på at den prisen på AVshop er korrekt? Det er jo merkelig at den selges så mye billigere i Norge?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står klart og tydelig at dette er en kampanjepris, og at prisen er redusert med hele 37k. Altså, det er ingenting som tyder på feilprising - hvis det da ikke er noen som har prøvd å sabotere.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :shock:
    Løp og kjøp er det eneste en kan si til sånt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kamikaze:
    Da regner jeg med at det føltes godt å få et sånn tilbud servert. Jeg hadde også en liten "blackout" da jeg la inn bestillingen. Denne tråden er et resultat av delvis sjokk og kjøpeangst. Godt å høre at den imponerte.

Nå kan vi vel ikke annet enn å glede oss. Spennende, ikke sant?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow for en pris sier jeg. Hadde jeg vært ute etter ny 720 projektor så hadde jeg gått for den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det blir en slik en på meg også, for å si det slik... Grei mellomstasjon til jeg har råd til SXRD 1080p igjen...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    :shock:
    Løp og kjøp er det eneste en kan si til sånt.
    Jeg vet det er en klisjè, men dette tilbudet er nesten for godt til å være sant. En slik prisreduksjon er sjelden kost, spesielt når projektoren er såpass ny som den er. Hadde det vært en tre år gammel toppmodell, så hadde det vært mer forståelig.

Om det er BenQ eller AVshop som står inne for et så aggressivt tilbud, vet jeg ikke, men Mitsubishi har i allfall mistet èn kunde i denne omgangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er sååå verdt 19000 fjelldollar. Har jaktet siden i sommer for å finne meg en ny projektor, og dette er som å finne gullåra føler jeg, hehe. Spør Gorm, han har stort sett bare godord å si om denne. Jeg driver akkurat nå og foretar en liten ringerunde for å få inn nok penger på riktig konto hehe. Må snu opp ned på stua for at denne skal passe inn mtp kasteavstand, men det SKAL ordne seg. Det fine nå er at jeg har råd til SVS sub og fortsatt har penger igjen etter 8720 budjsettet mitt som lå på 32000 for importversjonen :-D For en julaften!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det blir en slik en på meg også, for å si det slik... Grei mellomstasjon til jeg har råd til SXRD 1080p igjen...
    At jeg en dag skulle kjøpe samme projektor som herr Lygren, hadde jeg aldri trodd. Det er nesten så jeg får klump i halsen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ivrig nå... Venter i spenning selv... Kasteavstanden er litt problematisk, men jeg får bare benytte meg at et mindre lerret...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fy flate (!!!!) jeg kunne tenkt meg en slik!!

Herrejeremias! Lyst på, men ikke råd FA...!

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kamikaze
    Denne er sååå verdt 19000 fjelldollar. Har jaktet siden i sommer for å finne meg en ny projektor, og dette er som å finne gullåra føler jeg, hehe. Spør Gorm, han har stort sett bare godord å si om denne. Jeg driver akkurat nå og foretar en liten ringerunde for å få inn nok penger på riktig konto hehe. Må snu opp ned på stua for at denne skal passe inn mtp kasteavstand, men det SKAL ordne seg. Det fine nå er at jeg har råd til SVS sub og fortsatt har penger igjen etter 8720 budjsettet mitt som lå på 32000 for importversjonen :-D For en julaften!
    Julaften kom tidlig i år, også for meg. Jeg var kjempeusikker på hvilken projektor jeg skulle kjøpe, så dette tilbudet lettet på hjertet. Hvis du hadde så å si bestemt deg for å importere denne for en langt høyere sum, så er det ikke vanskelig å forstå din glede.

Får bare håpe at de klarer å levere til alle som bestiller. Det vil være en gedigen nedtur hvis man plutselig fikk en beklagende mail fra AVshop.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hehe, ivrig nå... Venter i spenning selv... Kasteavstanden er litt problematisk, men jeg får bare benytte meg at et mindre lerret...
    På grensen til usjarmerende overivrig, faktisk.

Kasteavstanden er heldigvis ikke et problem i min hjemmekino, men jeg må nok bruke mye av zoomen. Nå vet jeg ikke om mitt takfeste kan brukes til 8720. Hvis ikke må jeg kjøpe nytt takfeste og da kan jeg like gjerne flytte projektoren bak, slik at jeg slipper å bruke zoom.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestillte jeg en jeg å! Hadde planlagt en HC 3100 men, dette ble for fristende.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye koster ei pære til en slik prosjektor egentlig?

Og dette må jo være feil: "AVshop understreker at oppgitt levetid på pæren er den maksimale, og denne kan variere etter bruksmønster og andre faktorer fra 300 timer og opp."

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVShop skriver vel 2000 timer.. som stemmer? Selvfølgelig kan pæren ryke før det.
    Så prisen på pære til denne lå på USD $375 ved et kjapt søk

Side 1 av 32 1 2 3 4 5 11 21 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •