Impulskjøp av BenQ 8720 - hva har jeg gjort?! - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 32 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 630
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kastelengde 3,17 m

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Da har du beregnet og trukket fra byggelengden for projektoren (ca 40-50cm) og lerret til vegg ?
    Ja det er medregnet. Regner med at man kan bruke projektoren uten dekselet til kablene. Da får jeg den nærmere veggen. Går ut fra at dekselet ikke har noen annen funksjon enn å samle og skjule ledningene når projektoren står på bordet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Med fillrate på DC3 brikken kan du gå helt ned til 1x uten nevneverdig screendoor. For å få "kinofølelsen" er vel poenget å fylle mest mulig av synsfeltet,
    Takk, Gorm. Nå er projektoren bestilt og betalt så jeg får klare meg med 1,70 m bildebredde. Det finnes vel ikke lerret på 1,75 m. Får heller dra godstolen litt nærmere
    En annen fordel er vel at bildet blir noe lysere med mindre bilde, jeg har ikke tenkt å sitte i stummende mørke. Skal også surfe på internett så jeg trenger noe lys for å se tastaturet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mortenwee
    Jeg har vært i grønn sone helt fra start av og har fortsatt ikke fått min pj.. Brodern fikk sin i går så den har jeg hentet da han er i nordsjøen.. Irriterer meg grønn på at min og mitt lerret ikke er komt, har heller ikke fått noe sporingsnummer så jeg kan sjekke opp i om den faktisk ligger på lageret på posten, bare at de ikke har sendt meg lapp.. utrolig IRRITERENDE! et sendingsnummer syns jeg vi burde fått når vi forhåndsbetaler, hvertfall når den ankom lager en dag senere enn vi ble fortalt i starten *litt skuffa* :???:
    Cool down, Morten. Den som venter på noe godt..............
    Snakket med Daniel på messa i dag og han sa alle i grønn sone var sendt + et par i hvit sone. Det virket som om han var alene om AVshop og har sikkert hatt mye å gjøre før messa. Nå står han på standen på Varemessa 4 hele dager+kvelder og driver vel butikken om natta.

Kan det tenkes at Atlas venter med å sende varene til alt er på lager i stedet for å sende én og én vare? Det var bare en tanke hvis du har bestilt flere ting samtidig.

Selv kan jeg bare skylde meg selv fordi jeg ikke har noen projektor enda. Jeg somlet i 4 dager med å overføre beløpet. Kunne vært i grønn sone og sett film nå.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Det finnes vel ikke lerret på 1,75 m.
    DIY lerret :wink: "får" du i alle tenkelige størrelser (og fasonger... )

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom endelig kollossen, og alle forventningene er infritt: Kontrast, farger, brukervennlighet, fjernkontroll, viftestøy... ALT er foreløpig fryd og gammen. Men nytt takfeste må kjøpes for å holde beistet på plass, men det var jeg forberedt på.

Håper alle blir like fornøyd som meg, og det tviler jeg ikke på.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    I dag kom endelig kollossen, og alle forventningene er infritt: Kontrast, farger, brukervennlighet, fjernkontroll, viftestøy... ALT er foreløpig fryd og gammen. Men nytt takfeste må kjøpes for å holde beistet på plass, men det var jeg forberedt på.

Håper alle blir like fornøyd som meg, og det tviler jeg ikke på.
    Til og med min W kommenterte den når jeg hadde boltet den i taket: "Tja, den ble ikke så ruvende allikevel..." :shock:
    I'm happy!
    Forøvrig er jeg enig i det du sier Dale Cooper, den er veldig bra! :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da er jo alt i orden!

Den er stor, det er det ingen tvil om, men designet er flott, synes jeg. Hadde den vært halvparten så stor, hadde den vært perfekt.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    DIY lerret :wink: "får" du i alle tenkelige størrelser (og fasonger... )
    Takk for tipset. Skal se hva jeg finner ut her på forumet, men jeg må ha lerret til å rulle opp. Hvis det drøyer enda 3 uker før den kommer har jeg tid til å lage noe. Kjøpte en 2 meter bred Tupplur for å ha noe midlertidig klart til fredag som var, men det var bortkastet.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruke "Tupplur" på 8720 blir litt som å kjøpe seg Ferrari men bruke regummierte dekk :???:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bruke "Tupplur" på 8720 blir litt som å kjøpe seg Ferrari men bruke regummierte dekk :???:
    Ja, men jeg trenger lengere tid til å finne ut hva jeg skal kjøpe av lerret. Trodde jeg skulle fått projektoren senest fredag som var og trodde jeg trengte "noe" å projisere på med én gang. Hvis det er synlig på bildet jeg la ut på
    http://avforum.no/forum/minhjemmekin...ts-forsok.html
    så har jeg ingen vegg å teste mot. Nå vil jeg få sett om bildestørrelsen stemmer med beregningene fra projection calculator. Er helt fersk på dette og tar imot alle tips med takk. Leter rundt på forum'et etter ideer. Svar gjerne under emnet lerret.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm...

Er det noen Tupplur`er som er 230 - 250 cm bredde? Og hvor selges dem? Tror Ikea har maks 200cm.

Kan jo bruke dette til jeg får bestilt meg et sikkeligt lerret(lang bestillings tid + har ikke målt størrelsen enda, pga vil ha opp BenQ`en 8720 først så måle etterpå)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Cool down, Morten. Den som venter på noe godt..............
    Snakket med Daniel på messa i dag og han sa alle i grønn sone var sendt + et par i hvit sone. Det virket som om han var alene om AVshop og har sikkert hatt mye å gjøre før messa. Nå står han på standen på Varemessa 4 hele dager+kvelder og driver vel butikken om natta.

Kan det tenkes at Atlas venter med å sende varene til alt er på lager i stedet for å sende én og én vare? Det var bare en tanke hvis du har bestilt flere ting samtidig.

Selv kan jeg bare skylde meg selv fordi jeg ikke har noen projektor enda. Jeg somlet i 4 dager med å overføre beløpet. Kunne vært i grønn sone og sett film nå.
    Greit å vente, men en vil gjerne ha det også.. Har allerede ventet 2 uker, holder i massevis Er klar over at de har hatt det travelt, men syns de burde levert sporingsnummer slik at jeg kunne sett om pakken faktisk lå på posten nå på lørdag. Isteden for at jeg nå må vente over helga også.. At alle med grønn var sendt ut vet jeg også, irriterer meg bare at siden jeg har bestillt lerret og pj så kommer min seinere enn brodern sin som bare bestillte pj.. Greit det er en større pakke, men kunder som bestiller mer burde da få bedre service, ikke motsatt!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    hmmm...

Er det noen Tupplur`er som er 230 - 250 cm bredde? Og hvor selges dem? Tror Ikea har maks 200cm.

Kan jo bruke dette til jeg får bestilt meg et sikkeligt lerret(lang bestillings tid + har ikke målt størrelsen enda, pga vil ha opp BenQ`en 8720 først så måle etterpå)
    Det står "Design and Quality by Ikea Sweden" og "100% bomull" på emballasjen og et kjapt søk ga ingen svar, fant bare dynetrekk og pute.
    http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...%23%7EProducts
    Mulig at en annen interiørbutikk har noe tilsvarende som er stort nok.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skreddersydde lerret

Sitat Opprinnelig postet av zx300
    hmmm...

Jeg kan levere lerret i nær sagt hvilke størrelser som helst, og med forskjellige reguleringer, både manuelle, elektriske, radio- og IR-styrte, og med mange forskjellige lerrets-typer..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som venter på sin 8720 vil jeg anbefale dere å be leverandøren sjekke ut at dere får minst firmwareversjon 1.15 så dere slipper å sende den avgårde for oppgradering like etter at den er mottatt. Alle som har rapport om firmware i BenQ-tråden skriver versjon 1.01, inkludert meg selv (fikk min sist onsdag i første parti fra Avshop).

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noen enkel måte å oppgradere firmware selv da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, visstnok ikke, og det er det som er problemet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kjipt! Kan noen poste informasjon om hvor og når man kan oppgradere? Siden det ser ut til å gjelde de fleste av oss kan vel dette koordineres litt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Til alle som venter på sin 8720 vil jeg anbefale dere å be leverandøren sjekke ut at dere får minst firmwareversjon 1.15 så dere slipper å sende den avgårde for oppgradering like etter at den er mottatt. Alle som har rapport om firmware i BenQ-tråden skriver versjon 1.01, inkludert meg selv (fikk min sist onsdag i første parti fra Avshop).
    Vet du med sikkerhet at den firmwareversjonen er tilpasset Europa?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vi må ha litt is i magen og få avklart om det er forskjellige versjoner for USA og Europa.

Side 25 av 32 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •