Impulskjøp av BenQ 8720 - hva har jeg gjort?! - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 32 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 630
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nordic AB beklager på det sterkeste forsinkelsen på leveranser av PE8720. Forsinkelsen skyldes at vi har fått forsinket levering til våre fabrikker på en av komponentene til denne projectormodellen.
    Forsinkelsen på deleleveringen gjør at produksjon av ytterligere volum er 2-3 uker forsinket og at dette igjen medfører at vår levering inn til Norge er forsinket tilsvarende.
    Beklager dette nok en gang, og vi vil gjøre det vi kan for å få disse raskest mulig til Norge så fort de blir produsert på våre fabrikker.
    Merkelig beskjed. At de fremdeles driver og produserer denne projektoren høres rart ut, spesielt med tanke på at BenQ jo visstnok har hatt enorme lagre av denne projektoren på verdensbasis. Skulle ikke forundre meg om problemet heller skyldes at det må fraktes flere projektorer til Europa fra andre verdensdelerpå grunn av større pågang enn forventet etter prisreduksjon.

En visste jo om risikoen ved at det var "første mann til mølla-prinsippet" en handlet etter? Så det var en kalkulert risiko at noen måtte vente lenger enn andre på grunn av den enorme pågangen denne prisreduksjonen har ført til. Hvorfor spy ut eder og galle i denne tråden, når den bør rettes til rette vedkommende; i dette tilfellet utsalgsstedet? Her hjelper det nemlig lite å klage... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Merkelig beskjed. At de fremdeles driver og produserer denne projektoren høres rart ut, spesielt med tanke på at BenQ jo visstnok har hatt enorme lagre av denne projektoren på verdensbasis. Skulle ikke forundre meg om problemet heller skyldes at det må fraktes flere projektorer til Europa fra andre verdensdelerpå grunn av større pågang enn forventet etter prisreduksjon.

En visste jo om risikoen ved at det var "første mann til mølla-prinsippet" en handlet etter? Så det var en kalkulert risiko at noen måtte vente lenger enn andre på grunn av den enorme pågangen denne prisreduksjonen har ført til. Hvorfor spy ut eder og galle i denne tråden, når den bør rettes til rette vedkommende; i dette tilfellet utsalgsstedet? Her hjelper det nemlig lite å klage... ;-)
    Hvorfor ikke? Vi vet jo at AVshop og Avforum til en viss grad er med i samme stamtre. Dessuten er det vel ikke så mye eder og galle, men mer frustrasjon som må være legatimt å dele med andre i samme situasjon???;-) Misunner gutta som allerede har fått den.Vi andre får vel bare smøre oss med tålmod.

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skulle ikke forundre meg om problemet heller skyldes at det må fraktes flere projektorer til Europa fra andre verdensdeler på grunn av større pågang enn forventet etter prisreduksjon.
    I såfall håper jeg de supplerer med en bruksanvisning på et forståelig språk. Bruksanvisningen som fulgte med en mobiltlf jeg kjøpte var på ungarsk.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Du er inne på noe der. Derfor sa jeg det jeg sa på side 9. http://avforum.no/forum/478949-post178.html

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, dette er en voksen Hi-End projektor... Jeg har fremdeles ikke kommet over sjokket at den nå selges til under 20.000, det er jo helt vanvittig... Luksus som motorisert zoom, iris og linse er jo forbeholdt projektorer som VW100, selv VW50 har ikke det! Gleder meg til å høre rapportene til folk rundt omkring, her tror jeg det blir mye hakeslepp i tiden fremover!
    Fått din, lygren? Hva synes du som har hatt langt mer "high-end"-projektorer?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg måtte droppe mitt innkjøp, det lille fislerommet mitt ble rett og slett for lite... Blir nok en HC5000 eller VW50 på meg, avventer litt..... Uansett er jo BenQ 8720 til 17000 er kupp uansett hvordan en vrir og vender på det, og de aller fleste har jo 4 meter til disp., og da har en mer enn nok til en skikkelig bildebredde...

Uansett, her får vi forholde tråden prisrelatert og ikke minst forholde oss til tema...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    "du sa ikke at den var hvit!!!"
    Går det ikke an å ta av dekslene og lakkere dem, da? Jeg fikk gjort det med en reiseradio så den matcher 'Vetta. Men da bortfaller vel garantien.

Det er noe som heter foliering også, man kan jo foliere hele biler. Da trenger du ikke demontere noe engang.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    Går det ikke an å ta av dekslene og lakkere dem, da? Jeg fikk gjort det med en reiseradio så den matcher 'Vetta. Men da bortfaller vel garantien.

Det er noe som heter foliering også, man kan jo foliere hele biler. Da trenger du ikke demontere noe engang.
    Jeg henger den opp, later som ingenting og så blir problemet gradvis borte...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablo
    Er misunnelig på de som var smarte og kjøpte på Nettdata
    Det har vel ikke noe med å være smart å gjøre. Jeg bestilte fra AVshop fordi de har adresse i nærheten. Utenlandsforsendelser kommer vel til Osloområdet regner jeg med. Ingen vits i å sende projektoren nordover og tilbake igjen.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg måtte droppe mitt innkjøp, det lille fislerommet mitt ble rett og slett for lite...
    Jeg har ikke hatt noen projektor enda, men er overrasket over denne begrunnelsen. Når jeg lar PE8720 kaste tvers over stua får jeg 3,17 meter og bildet kan bli 1,75 meter bredt med max zoom. Anbefalt sitteavstand er 1,5 - 1,7 x bildebredden. 1,7 x 1,75 meter = 2,975 meter. Pga 5.1 lyden må jeg vel sitte et stykke fra veggen? Dermed kan jeg ikke forstå annet enn at zoomen på PE8720 er nær perfekt og de som har mer zoom er overkill.

Eller er det noe feil med anbefalingen på 1,5 - 1,7 x bildebredden?

Edit: mente ikke å sette "thumbs down" i headingen. Syntes det lignet spørsmålstegn.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg lar PE8720 kaste tvers over stua får jeg 3,17 meter og bildet kan bli 1,75 meter bredt med max zoom.
    Da har du beregnet og trukket fra byggelengden for projektoren (ca 40-50cm) og lerret til vegg ?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Fikk min 8720 idag fra nettdata, hentet den selv. Utrolig bra bilde, men ser faktisk regnbuer til tider, noe jeg finner litt irriterende. Vet ikke om jeg skal beholde eller få tak i en ny lcd. Hadde tw600 fra før, så må bli noe nyere enn den isåfall. Uff, er litt lei nå, visste ikke jeg var så var for regnbuer
    Får jeg eventuelt penger tilbake, eler må jeg bytte i noe annet i butikken?
    Slik det ser ut kunne du kanskje til og med solgt den på bruktmarkedet med fortjeneste? Sikkert mange her på forumet som er villige til å gi litt ekstra nå som den er utsolgt over alt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er det noe feil med anbefalingen på 1,5 - 1,7 x bildebredden?
    Med fillrate på DC3 brikken kan du gå helt ned til 1x uten nevneverdig screendoor. For å få "kinofølelsen" er vel poenget å fylle mest mulig av synsfeltet, og da blir i hvert fall 1,7x alt for lite for meg. Når det gjelder LCD-projektorer stiller det seg annerledes, siden screendoor der blir plagsom når en kommer under 1,5x.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om Vogel's har noen hyggelige messepriser på Electroworld? Vurderer å kjøpe PPC 200 til Benq 8720.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror AVshop skulle selge noen PPC200 stativ for 999,-
    Eneste grunnen til at jeg husker det, er fordi representanten fra projectiondesign fortalte at dette var godt under deres innkjøpspris. Hvor mange det var snakk om vet jeg ikke dessverre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumbo
    Noen som vet om Vogel's har noen hyggelige messepriser på Electroworld? Vurderer å kjøpe PPC 200 til Benq 8720.
    Jeg mener det stod 999,- for de 50 første... lucky me som hentet mitt på posten på torsdag og så tilbudet på messa i går...:?
    Forøvrig vet jeg ikke om de faktisk har 50 stk oppheng på messa, men det kan jo vre verdt ventetiden når man får det til nesten halv pris...

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Jeg mener det stod 999,- for de 50 første... lucky me som hentet mitt på posten på torsdag og så tilbudet på messa i går...:?
    Forøvrig vet jeg ikke om de faktisk har 50 stk oppheng på messa, men det kan jo vre verdt ventetiden når man får det til nesten halv pris...
    Kanskje jeg skal reise dit da og spørre hvor det er blitt av mitt da som jeg bestilte for 14 dager siden.:evil: :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    spoonfeedme:
    Jeg tror ingen har hørt noe, og på AVshops nettside står det at man må følge med på listen over ordre og ikke kontakte lageret da dette ikke klarer å svare på alle henvendelser. Er du i den grønne sonen, har projektoren allerede blitt sendt, det er i allfall slik jeg tolker det. Du får smøre deg med et ekstra lag tålmodighet...

Jeg har vært i grønn sone helt fra start av og har fortsatt ikke fått min pj.. Brodern fikk sin i går så den har jeg hentet da han er i nordsjøen.. Irriterer meg grønn på at min og mitt lerret ikke er komt, har heller ikke fått noe sporingsnummer så jeg kan sjekke opp i om den faktisk ligger på lageret på posten, bare at de ikke har sendt meg lapp.. utrolig IRRITERENDE! et sendingsnummer syns jeg vi burde fått når vi forhåndsbetaler, hvertfall når den ankom lager en dag senere enn vi ble fortalt i starten *litt skuffa* :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tipset. Jeg kom nettopp tilbake fra messa nå, og Av-shop solgte PPC 200 for 999 kroner til de 100 første kundene. Det virket imidlertid ikke som de var i nærheten av å ha solgt det antallet ennå, da jeg fikk bestilt mitt uten videre. Verken AV-shop eller Vogel hadde ppc 200 på messa, så det må som nevnt bestilles.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Vogel-festet må bestilles. I følge AVshop er de allerede inne på lager eller på tur inn, så de blir sannsynligvis sendt i starten av neste uke. Nedsatt til 999,- var jo dette en super deal for meg som allerede hadde bestemt meg for å kjøpe dette opphenget allikevel.

Side 24 av 32 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •