Elkjøp igjen..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp igjen..

Må bare få ut litt frustrasjon...

Var på Elkjøp idag, hvor det til min store overraskelse hang en Pioneer 435.
    Er ikke dette en "steinalder" modell? Prisen? Joa den nette sum av 25000,-!
    Elkjøps slagord "det er dumt å betale for mye" kunne vel ikke kommet mer til sin rett her..
    Spurte hva selger gjør hvis det kommer en kunde uten peil som viser interesse for nevnte modell, selger svarer at hvis kunden syns tv'n er fin nok å villig til å betale så ville han selge den, uten å bry seg om at han kunne fått en langt bedre og nyere modell til lavere pris.
    Jeg lurte på om han som selger ikke følte et ansvar ovenfor kunden. svarte bare at han ikke tvinger noen til å kjøpe noe som helst..
    Dette sier jo bare hvor lite seriøse dere er svarer jeg en smule oppgitt..JA! sier selgeren og ler!

Altså selger har helt rett i at kunden velger selv osv..men hvor er yrkes stoltheten og service'n?

Dette var på nye Elkjøp i Rygge på grensa til Moss.

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/lepo

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selskapet er iallefall verdt usansynlig mye mer nå enn for 6-7år sia
    pumper ut mye varer med generelt lite fortjeneste. servicen sliter nok litt da...
    har jobbet der selv, og de har et par skitne triks av og til men returretten er gull (går forøvrig ut over bonusen til selger)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør den?
    ....og jeg som har brukt den hundre ganger, får nesten dårlig samvittighet.

Har aldri hatt problemer med å handle på Elkjøp, service er igrunn som oftest et ikke-tema, men skal man ha noe der, vet man stort sett hva man skal ha - så det er bare å tusle inn, handle til en god pris, gå i kassen, ta med varen hjem - og, happy.

Er det produkter jeg er i tvil om, eller ønsker demo, oppsøker jeg andre steder først - og heller handler det jeg kom frem til hos Elkjøp(Stort sett billigst).

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25000,- for den tv'en er nok grisetap for butikken vil jeg tro. Den kostet MYE mer enn det når den var for salg, og de har ikke hengt den opp der denne måneden da Pioneer fjerner gamle tv'er fra sortimentet gjerne 1-2 mnd før de nye kommer. Så du kan tenke deg butikkens frustrasjon av å ha den hengende der også. Selvfølgelig prøver de å få så mye som mulig for den. Men tape rått med penger gjør de uansett. Tipper de venter med å ta inn den nye modellen også for å ikke ødelegge for den gamle de har nå. Men om de skulle ta den inn må de prise den gamle enda lavere å tape enda mer på den.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men av og til er det bare greit å pushe ut ett produkt og bli ferdig med det.
    Bedre med noe fortjeneste enn ingen fortjeneste..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, spørs jo om det blir fortjeneste det da..? Dumt å selge med tap også. Men er veldig enig i at gamle modeller må ut, eller selges til mye rimeligere enn veil, til og med kanskje med tap. Plasma priser er vel nokså presset også, tror ikke dem har så kjempe stor fortjeneste på disse flatskjermene. Tilbehøret derimot:wink:

Dersom man er interessert i tv'et det er snakk om, kan det funke å snakke litt med selger, forklare situasjonen modellen det er snakk om er i, og gi et skambud.. man kan jo gjøre et kupp?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja

Elkjøp er greit det, de flest her inn vet hvertfall hva man går til når man velger denne kjeden.
    Kjøpt masse saker der og har også brukt retur retten flere ganger, nå får jeg selv kanskje jobb der og har tenkt litt på det moralske problemet jeg ville fått ved å annbefale produkter jeg selv ikke ville kjøpt der. (stor internett shopper)
    men det finnes vel noen bakveier og hvite løyner som er godt brukt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...selvom du er selger, kan du vel ha en ordentlig holdning, å droppe "hvite løgner". Anbefal heller produkter du selv ville valgt, selvom dem måtte være dyrere. Forklar heller godt hvorfor du ville valgt den andre modellen, uansett hvor mye mer den kostet:wink:

Ærlighet fra en selger, kan være god nok grunn til at jeg handler iallefall.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

du har jo rett

Sitat Opprinnelig postet av kid
    ...selvom du er selger, kan du vel ha en ordentlig holdning, å droppe "hvite løgner". Anbefal heller produkter du selv ville valgt, selvom dem måtte være dyrere. Forklar heller godt hvorfor du ville valgt den andre modellen, uansett hvor mye mer den kostet:wink:

Ærlighet fra en selger, kan være god nok grunn til at jeg handler iallefall.

De få gangene jeg har funnet ut at en selger har løyet blir jeg fly for banna egentlig så lyve vil jeg nok holde meg for god for, men sett att det var meg som sto der når noen herfra kom for å høre om den gamle modellen av plasmaen som tidligere er nevnt her.

Hva hadde vert i deres mening et godt svar på noe slikt? den enkelte annsatte har vel ingen innvirkning på prisene i slike store kjeder.

For i manges øyne er det jo litt lureri å selge en dyrere elder og dårligere modell i det heletatt.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    ikke hengt den opp der denne måneden da Pioneer fjerner gamle tv'er fra sortimentet gjerne 1-2 mnd før de nye kommer.
    Vel, nå har det seg det at den Elkjøp butikken har stått MAX i 2mnd da... så de kunne nok med litt mer velvilje og fokus på kundeservice gitt **** i å henge den på veggen. Har også hørt brunevare selgere i den butikken der skryte av ingenting. Pioneer har bla en spesiel teknikk i lasern på deres DVD spillere som gjør den mye bedre en alt annet! Det viste du ikke det? hehe :shock:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Tja, spørs jo om det blir fortjeneste det da..? Dumt å selge med tap også. Men er veldig enig i at gamle modeller må ut, eller selges til mye rimeligere enn veil, til og med kanskje med tap. Plasma priser er vel nokså presset også, tror ikke dem har så kjempe stor fortjeneste på disse flatskjermene. Tilbehøret derimot:wink:

Dersom man er interessert i tv'et det er snakk om, kan det funke å snakke litt med selger, forklare situasjonen modellen det er snakk om er i, og gi et skambud.. man kan jo gjøre et kupp?
    Vel.. langt mellom de kundene som har såpass peil at jeg tviler på at det kommer til å skje.

Tror heller det er det at butikkene er redde for å kjøre ut ett slikt produkt, siden slikt antakeligvis vil havne i regnskapet. Og: mange av de som jobber der bare "jobber der" og vil fatte liten interesse i om det er ett gammelt produkt eller ikke.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hva hadde vert i deres mening et godt svar på noe slikt? den enkelte annsatte har vel ingen innvirkning på prisene i slike store kjeder.
    Personlig hadde jeg vel kanskje anbefalt tv'et, for det er jo bra, men også nevnt at det er nyere modeller underveis i samme prisklasse. De fleste familiefolk som bare skal ha seg et plasma, hadde sikkert i de fleste tilfeller likevel kjøpt det, og jeg hadde da samtidig hatt god samvittighet i etterkant for å ha nevnt at nye modeller er/kommer til samme pris... Men uansett er det et vanskelig tema,

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Vel.. langt mellom de kundene som har såpass peil at jeg tviler på at det kommer til å skje.

Tror heller det er det at butikkene er redde for å kjøre ut ett slikt produkt, siden slikt antakeligvis vil havne i regnskapet. Og: mange av de som jobber der bare "jobber der" og vil fatte liten interesse i om det er ett gammelt produkt eller ikke.
    Du har igrunn rett... selvom det er negativt. Synes det er synd at de store kjedene får så "overtaket" grunnet pris:-(

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Vel, nå har det seg det at den Elkjøp butikken har stått MAX i 2mnd da... så de kunne nok med litt mer velvilje og fokus på kundeservice gitt **** i å henge den på veggen. Har også hørt brunevare selgere i den butikken der skryte av ingenting. Pioneer har bla en spesiel teknikk i lasern på deres DVD spillere som gjør den mye bedre en alt annet! Det viste du ikke det? hehe :shock:
    Da har de isåfall fått den av en annen butikk. Den tv'en har ikke vært å skaffe på over 1 år om ikke 2. Det har sikkert vært vrient å få tak i 436 siden den også har gått ut og så var det en butikk som hadde en 435 på lager som de kunne flytte til de. Så har de kanskje brukt 435 som utstilling for 436 eller no for å vise at de har det

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1-2år
    Det er ILLE! Trur jeg skal ta meg en tur opp dit å høre hva selgerne selv sier. Kjenner også han ene litt, kanke holde på sånn mot kundene sine....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ett klassisk eksepel hvor butikk ikke klarerer å selge utstillingsmodellen når den går ut, og er ikke villig til å "ta tapet". Det er "alltid" bedre å tape 5000,- i dag enn 10 000 i morgen. I ett slikt tilfelle er det gjerne avdelingsleder som har feilet i forhold til sine ansatte mtå formidle holdning og hvordan avdelingen skal drives. Når modellen blir så gammel som den er må den nesten prises til det første interesserte kunde er villig til å betale og ikke baseres på historisk kost. Gjenanskaffelseskosten vil gi ett mer riktig bilde

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ka dok tru

Jobbe i hifibutikk eller på elkjøp ?

mest fristende med hifibutikk vel, har forsovit blitt tilbutt jobb på en hifibutikk i oslo og er fristet til å si ja til den istedenfor hos Elkjøp. men vil jo ikke bli en slik som sier negative ting om andres merker og tror en er bedreviter.

lyd er jo en smaksak og man må jo trå varsomt når en anbefaler noe, noen som har tips det kav være greit å huske på i en slik jobb kanskje?
    så skal jeg røpe hvor jeg jobber når jeg vet det sikkert

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annbefaler hifi butikken. Elkjøp er somregel ikke best betalt

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er

Hifi butikker bedre betalt?
    har ikke erfaring med dette og vet ikke prisnivået noen av stedene før senere i dag vil jeg tro.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ALDRI selgerne på elkjøp, og kommer aldri til å gjøre det heller. De prater kun PISS pluss det som står i info papirene om produktet.

Tips: titt igjennom sider på internet, grav deg ned i info om produktet du skal ha og stikk til elkjøp og si at du skal ha akkurat DEN modellen. Hvis ikke, ender du opp med et helt annet produkt til mye høyere pris. garantert...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

greit det

Har jo dessidert større ønske om å jobbe på hifibutikk, hevder ikke at jeg kan voldsomt mye om sakene men det er jo uansett opp til kunder å velge utstyr etter å ha lyttet til det.

Kan nok være behjelpelig på den del punkter men vet jo hvor grilla disse ekspeditørene på hifibutikkene blir her inne på forumet

er sikkert ikke bare lett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •