Prisdiskusjon nye Pioneer modeller (427/507)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 112
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prisdiskusjon nye Pioneer modeller (427/507)

Grattis! Hvor bestilte du fra ettersom du fikk den så tidlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal I Sandvika har fått noen av de nye Pionene på lager. Hvilke modeller og når de blir stillt ut aner jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte frå min lokale leverandør ein gong i mai - juni. Då viste ikke Pioneer Norge ein gong hva betegnelsen på plasmaen var eller hva modeller som kom til Norge. Så sto vel blant de første i køen.

Ove

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og din "lokale leverandør" er...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norheimsund Lyd og Bilde As

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende. Hva gav du for den der?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    psst, elnor selger ut de "gamle" modellene nå til lave priser.
    50"fde 24900 og xde til 29000.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers takk, men jeg vil heller ha en 507 til 29k enn en 506 til 29k

Det er det prisen ligger på ifra sverige nå.

Men det er bra dem selger dem ut billig! er faktisk nesten halv pris av veil pris :P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ELKJØP PÅ BANGELØKKA I DRAMMEN HAR FÅTT INN DE NYE PIONEER-SKJERMENE!

427 hang i utstilling, og de hadde EN 507 på lager som de skulle ha i utstilling. De skulle imidlertid få inn mange skjermer de kommende dagene, da det var kort bestillingstid. Jeg hadde seff ikke nok penger på kortet nå, men det frista med 507 i kveld...

Jeg får vente noen dager å se hva jeg kan få til mtp pris. Får den får under 30k fra sverige nå, og får jeg den ikke for 30k her blir det bestilling til fyndbørsen! Den lå veiledende på 34 995 på elkjøp også

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer PDP-427XA - 26046 hos www.pcutstyr.no ikkje lagervare
    Pioneer PDP-427XA - 26995 hos www.mpx.no Lagervare
    Pioneer PDP-507XA - 33860 hos pcutsyr igjenn ikkje lagervare
    Pioneer PDP-507XA - 34861 hos www.pc-express.no lagervare
    ellers kan det nevnes at PDP-4270XA ligger på finn til 21.900
    -> http://www.finn.no/finn/bap/object?f...pos=11&tot=166

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den på finn var ikke spesielt billig. Den kommer nok til å ligge på ca 20k i butikker som får den inn

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og nå har netshop 427xa til 21195,-. har akkurat samme pris som 4270xa, så bare løp og kjøp
    link

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, prazy. Bestilte PDP-427XA fra Netshop til 21600 kroner inkl. frakt. Som en viss bruker sier; Den som venter på noe godt...

Newcomer prazy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til den prisen fristet det faktisk å bare slå til med en gang selv også. men tenkte på 50-tommeren til ny leilighet i februar, samt at jeg da faktisk har spart penger.... mistenker litt at netshop kanskje har priset 427 feil? alle andre butikker koster den vel ca 3-4 tusen mere? men fikk mail (nyhetsbrev) fra netshop om gode priser i helga grunnet cupfinale-plass...kanskje det er derfor. lykke til med kjøpet ihvertfall. får telle på knappene, kanskje jeg også slår til.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått ordrebekreftelse på 22K ferdig levert, så prisen på 427XA er reell. Det er 5000 kroner spart i forhold til alle andre priser i Norge p.t. Levering 27. september. Dvs. førstkommende onsdag. Gleder meg.

Vurderte en 50", men prisdifferansen gjør at jeg velger å ha anlegg i stua OG eget hjemmekinorom.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har fått ordrebekreftelse på 22K ferdig levert, så prisen på 427XA er reell. Det er 5000 kroner spart i forhold til alle andre priser i Norge p.t. Levering 27. september. Dvs. førstkommende onsdag. Gleder meg.

Vurderte en 50", men prisdifferansen gjør at jeg velger å ha anlegg i stua OG eget hjemmekinorom.
    Høres ut som en syk pris på den skjermen. Tror neppe pioneer er så fornøyd med en dumping av pris på den skjermen allerede før den er i butikk. Men det kommer jo forbrukeren tilgode selvfølgelig. Mulig nett butikker har andre premisser og forholde seg til også

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikveld hatt en prat med en selger på elkjøp drammen, som ikke var helt fremmed for en pris på 30k etter jeg viste han pristilbud fra fyndbørsen pålydende 28800,- NOK for 507XA. Da er det mye mulig det blir bestilling på mandag, så fort jeg får bekreftet om de greier å levere så kjapt som de sier

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent, a|ex, pent. Du holder deg til flatskjerm i hjemmekinoen fremfor projektor. Hvorfor det egentlig?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst: Gratulerer med ny plasma, Tiger!

Årsaken til at jeg holder meg til flatskjerm fremfor projektor i hjemmekinoen har primært to årsaker:

1) Det er praktisk vanskelig å få til, på grunn av buet skråtak, som attpå til er temmelig lavt der projektoren måtte hengt. Veldig stygt hadde det også blitt med kabling over det hvite taket. Ikke bare det, gipsplatene er ikke av veldig god kvalitet virker det som, da SVS'en ristet sprekker i dem både her og der. Det er uaktuelt å rive opp vegger og tak for skjult kabling da det er borettslagsleilighet det er snakk om.

2) Jeg er egentlig ingen stor projektor-fan. Det er muligens en grunn til at jeg ikke har prøvd så hardt for å løse problemet beskrevet ovenfor. Årsaken til at jeg ikke er så glad i projektorer er ting som støy, strølys, lang og vrien kabling, en diger klump hengende i taket, "regelmessig" utskifting av dyre pærer, krevende og gjerne dyr optimaliseringsprosess mtp på innstillinger og linser, krav om bekk mørkt rom for best bilde og relativt mørkt rom "noenlunde" bildekvalitet, og ikke minst helhetlig utseende i hjemmekinoen.

Forøvrig så vil jeg gjerne få benytte anledningen til å si at jeg ikke synes man har en "fullblods" hjemmekino før man har en skikkelig projektor med DIGERT lerrett, da er det som må til for ordentlig KINO. Det synes jeg er veldig tøft, og jeg skal ikke se bort ifra at jeg også kommer til å lande på det den dagen jeg får meg stor leilighet/hus med et rom jeg har plass til slikt.

Slik som situasjonen er nå, synes jeg det tar seg best ut med flatskjerm, og det er veldig enkelt å forholde seg til. I og med at rommet mitt ikke er spesielt stort, er ansiktet mitt ca 2,5 meter unna skjermen når jeg ser film, og det holder til en viss kinofølelse ved 50". Pixelstrukturen synes ikke heller.

I og med at jeg sitter så nærme som jeg gjør, tror jeg ikke at jeg ville vært fornøyd med bildekvaliteten på projektor/lerrett ved den avstanden. Kanskje med en 1080p-projektor på 80" eller noe...er ikke sikker. Dyrt og vanskelig gjennomførbart

42" ble det aldri noe særlig kinofølelse av, og nå synes jeg nesten det er litt lite selv på 2,5 meters avstand - ihvertfall til film.

Så, 50" pioneer blir nok det siste innkjøpet for mitt vedkommende i hjemmekinosammenheng på mange år.

Skal se om jeg ikke får lagt ut en presentasjon på minHjemmekino bare jeg får den nye skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Har ikveld hatt en prat med en selger på elkjøp drammen, som ikke var helt fremmed for en pris på 30k etter jeg viste han pristilbud fra fyndbørsen pålydende 28800,- NOK for 507XA. Da er det mye mulig det blir bestilling på mandag, så fort jeg får bekreftet om de greier å levere så kjapt som de sier
    Motsatt problem i lefdal Sandvika, der har dem 507XA på lager men fikk ikke 42" pio skjermene før i dag. Blir nok mye bedre hjemme hos folk enn i butikken uansett. Ikke akkurat opptimale forhold....men men

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •