Prisdiskusjon nye Pioneer modeller (427/507) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 112
    Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Motsatt problem i lefdal Sandvika, der har vi 507XA på lager men fikk ikke 42" pio skjermene før i dag. Har ikke vært på jobb i dag så vet ikke om de har fått stillt dem ut(fikk vite over tlf at de kom i dag). Blir nok mye bedre hjemme hos folk enn i butikken uansett. Ikke akkurat opptimale forhold....men men
    Ok. Får kanskje ta meg en tur dit også.

Kan du fortelle oss hvor mye dere har å gå på når det gjelder 507XA? Innkjøpspris vs. veil. utpris?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Takk for tipset, prazy. Bestilte PDP-427XA fra Netshop til 21600 kroner inkl. frakt. Som en viss bruker sier; Den som venter på noe godt...
    Så ikke om det fulgte med bordstativ. Får du det også? Så at man kunne bestille et for nesten 3.000 kroner. Det tror jeg følger gratis med fra MPX.no som også gir gratis frakt (som til meg i finnmark nesten blir enda 2000 kroner). Blir dermed dyrere å bestille fra netshop for meg, hvis jeg har forstått rett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok ikke si mye om hva vi har og gå på desverre. Hvis noen fra ledelsen dukker opp her er det vel sparken da. Jeg ble sjokkert da jeg startet der, over hvor lite inntjening det faktisk er per. skjerm man selger. Men dette er jo et nytt produkt. Hoved problemet er jo og skaffe nok tver for øyeblikket. Ihvertfall når det gjelder 42". 50" har vi faktisk en del av.
    Du får heller ta deg en tur og diskutere litt med en av selgerne

Det følger med bordstativ eller vegg oppheng i esken. Inkludert i prisen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Høres ut som en syk pris på den skjermen.
    To ting. Levering 27.9 er i det blå, fordi dato er ubekreftet. Og, Netshop.se kjører samme lave pris sammenlignet mot andre svenske nettbutikker.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bordstativ kommer i egen eske

[
    Det følger med bordstativ eller vegg oppheng i esken. Inkludert i prisen.[/QUOTE]

Til 50 tommer kommer ihvertfall bordstativet i egen eske, monterte den i forrige uke. ikke noe stativ i esken hverken for vegg eller bord.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det erfarte jeg også, og det skal selger få erfare da jeg må tilbake for å hente idag...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ønsker å kjøpe skjermen i nærmeste fremtid bør være kjappe, for det er god leveringstid på skjermer som bestilles nå. Virker som mange butikker fikk ett lite parti i starten, men bestiller de mer nå blir det fort +- en måneds leveringstid

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superprice
    Det som ønsker å kjøpe skjermen i nærmeste fremtid bør være kjappe, for det er god leveringstid på skjermer som bestilles nå. Virker som mange butikker fikk ett lite parti i starten, men bestiller de mer nå blir det fort +- en måneds leveringstid
    Det stemmer etter det jeg har erfart etter å ha snakket med x antall selgere i x antall butikker de siste dagene før jeg fikk en sjelden lagervare med meg hjem her om dagen (507XA)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at pioneer har bestemt seg for veiledende pris for 507:

http://www.pioneer.no/no/product_det...onomy_id=62-63

Den er på 40 000,- noe som betyr 15 000,- mindre enn forrige generesjons veiledende pris på 55 000,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at pioneer sa rundt 35k på roadshow som ca veil når de legger seg på 40k. Men nå dukker det vel opp en hel haug som selger den til 30-35k og spar 10-5 tusen fra veil pris

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at pioneer sa rundt 35k på roadshow som ca veil når de legger seg på 40k. Men nå dukker det vel opp en hel haug som selger den til 30-35k og spar 10-5 tusen fra veil pris
    Ja, alle butikker jeg har sett så langt i norge selger den til 35 000,- bortsett fra expert, som skulle ta 40 000,-. Men det varer vel ikke lenge bare alle butikkene får inn skjermene og priskrigen starter..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper en evt priskrig kommer til å bli først og fremst nettbutikker mot fysiske butikker. Ettersom det virker som pioneer har relativt god kontroll på distribusjonskanalene i forhold til parallel import vil det være begrenset hvor langt ned prisen går. Mye er igjen avhengig da av hvilken pris pioneer tar til butikkene og hvilke rabattordninger de igjen har. Størst konkurranse mellom vanlige butikker blir det fort på PDP4270XA på samme måte som det tidligere har vært på FDE. Men igjen er mye avhengig av antallet skjermer pio klarer å levere til markedet. På meg virker det som om vil vil se mye av samme utvikling som vi så på 436XDE hvor det var stort sett leveringstid første 5-6mnd.

Mitt tips til nyttår vil være 19999 for pdp4270xa, 22999 for pdp427xa og 29999 pdp507xa. Vet at 427xa er nede i 21999, men det ryktes om at det er ekstra for borstativ som følger egentlig med ifølge pioneer så er prisen egentlig høyere. Med leveringstid på 1mnd++ for bestilling av pdp427xa så vil prisen forløpig bli på dagens nivå. Pio har ingen incentiv til å senke prisene til forhandler når neste levering såogsi allerede er solgt. Hvis pio, mot all formodning, skulle bli sittende med skjermer på lager tror jeg kostprisen fort kan synke 5-10% noe som igjen gir enda lavere pris til forbruker pga mva.

Noen som vet om Netshop leverer med bordstativ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop leverer ikke med hverken bordstativ eller veggfeste til 427XA til 21.195. På den annen side så blir 5.800 kroner mye for et bordstativ...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netshop leverer ikke med hverken bordstativ eller veggfeste til 427XA til 21.195. På den annen side så blir 5.800 kroner mye for et bordstativ...
    Hvor du har 5800 for vet jeg ikke,men min lokale elkjøp har den til 25995,- ink bord eller vegg. Synes det er bra til fysisk butikk å være. Prisen til netshop er absolutt god, men den virker bedre enn hva den faktisk er ettersom det kommer andre kostnader til som det ikke i utgangspunktet opplyses om. Som han sier i posten reklamen...skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Ja, alle butikker jeg har sett så langt i norge selger den til 35 000,- bortsett fra expert, som skulle ta 40 000,-. Men det varer vel ikke lenge bare alle butikkene får inn skjermene og priskrigen starter..

expert skal ta ca 40k og nettbutikken til expert tar 35k. Er det din lokale expert eller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.8K var fra prisen på HFC-kjeden.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5.8K var fra prisen på HFC-kjeden.
    Oki, stivt mellomlegg, men har på følelsen at de ikke vil slite med å få solgt det.

Edit: ser de fleste butikkene ligger mellom 25-30, mulig prisen til netshop vil stige etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, stivt mellomlegg, men har på følelsen at de ikke vil slite med å få solgt det.

Edit: ser de fleste butikkene ligger mellom 25-30, mulig prisen til netshop vil stige etterhvert
    Prisen har allerede steget noe. Fra 21195,- til 21995,-. Bordstativ 1450,-.
    Om jeg er glad jeg ikke kjøpte 436RXE til 20000,-? Ja.... Venter i spenning på når TV'n faktisk kommer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    expert skal ta ca 40k og nettbutikken til expert tar 35k. Er det din lokale expert eller?
    Best Buy er vel egentlig ikke nettbutikken til expert sånn i bunn og grunn - prisene og vareutvalget varierer ihvertfall ofte mye, og det var vel ihvertfall i utgangspunktet en separat aktør?

Uansett, 40k er prisen som 507XA skulle koste ved lansering i expert-butikkene, og da mener jeg de fysiske selvsagt. Men det er vel ikke mange som tror at den prisen holder seg særlig lenge..

Jeg vil tro de går ned mot 30k ganske kjapt, som det nevnes over.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT

Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Best Buy er vel egentlig ikke nettbutikken til expert sånn i bunn og grunn - prisene og vareutvalget varierer ihvertfall ofte mye, og det var vel ihvertfall i utgangspunktet en separat aktør?
    På expert.no så kan du klikke deg til nettbutikken som er best-buy.no. Slik det står i årsrapportene så kjøpe expert 50% i best-buy.no i 2000. I dag ligger eierandelen på 68,2% mens Harald Kinck eier 31,8%. Foresten var 2005 første år siden før 2002 at driftsresultaten var positivt.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •