Kjøp av HDD-opptaker; Kjøp heves pga slett kundebehandling hos ELKJØP Tiller - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Tar ikke dvd-opptakere opp 5.1-lyd? ikke om man overfører en film fra dvd til harddisk heller??
    har parabol nå, men mottakere med harddisk er da så dyre? i allefall de jeg har funnet... tips mottas med takk!
    og da trenger jeg plutselig dvd-spiller i tillegg..
    Det med overføring fra harddisk er jeg ikke sikker på, men samtlige av de spillerne jeg sjekket ut for en tid siden kan ikke ta opp 5-1-lyd fra satelittmottaker. Du får tunere fra ca. 3000 med harddisk, har selv en Grundig 6542, men nå er det kanskje mer fornuftig å vente på mpeg4-mottakere med harrdisk for å få hd tv fra Canal Digital.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest og lest, og lest litt litt (lider av beslutningsvegring:-D )
    har jeg kommet frem til to aktuelle kandidater. Kommer til å handle i morgen, så jeg er VELDIG taknemlig for hjelp til å bestemme meg..

Alternativene er Pioneers dvr540 , og sonys RDR-hx720

Pioneer: http://www.pioneer.no/no/product_det...nomy_id=42-125

Sony: http://www.sony.no/view/ShowProduct....y=DVD+Recorder

Skal brukes med pioneer vsx1015, CD_parabol, PJ via S-VHS( har ingen dig, inng.), og TV via scart.

Ser ut som sony kun har RGB på EN scart-tilkobling, jeg trenger vel to, for å koble til parabolen inn, og tv ut? (tvn har kun scart-innganger).

Har egentlig bruk for Pioneers mulighet til å legg inn mp3 på HDD, men ser samtidig at Sony har hakket vassere(?) bilde-D/A. (12bit mot 10bit på pio).

Sony har DV-inng, ingen av dem har hdmi, som jeg forstår det. Ingen av delene er egentlig noe jeg ikke trenger på en stund fremover.(tror jeg)

Noen som har noen tips om hvem jeg bør velge? Hvis ikke, blir det nok pioneer'en.

helt til slutt, er det KUN HDD-størrelse som er forskjellen på dvr-540 og 440? har fått en god pris på 440, serru....

Beklager at jeg spør og spør og maser og maser, men det er slik man lærer. Og jeg har som de fleste andre, lyst til å få mest mulig for pengene...

Takker på forhånd, om noen gidder å hjelpe litt..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er spilleren i hus. Ble en dvr 540 fra pioneer. Fikk den etter litt mas i butikken til 3600kr inkl. sonefrigjøring. dvs, den er ikke sonefri enda, butikkpersonalet visste ikke hvordan de skulle få det til, så de ringer når de har fått opplæring fra pioneer.....:???:

Spilleren er iallefall knallgod på avspilling, sylskarpe bilder, og klare, naturlige farger. Var virkelig en STOR oppgradering fra rimispilleren.

Jeg syns lyden var noe helt annet også, spesielt med bedre definering av lydbildet, og separasjon av kanalene. Men, siden jeg kjører lyden digialt, vet jeg ikke helt om det er placebo, eller?

Har ikke fått testet opptak enda, Men satser på at den er like god der.

Menyer og oppsett var en drøm, dette kunne kjærringa klart.

Konklusjon, denne karen er fornøyd iallefall. Og i dag kommer prosjektoren min, enda et skritt mot "ordentlig" hjemmekino.... :twisted:

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer - fin tid å se film nå :-D.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er spilleren i hus. Ble en dvr 540 fra pioneer. Fikk den etter litt mas i butikken til 3600kr inkl. sonefrigjøring. dvs, den er ikke sonefri enda, butikkpersonalet visste ikke hvordan de skulle få det til, så de ringer når de har fått opplæring fra pioneer.....:???:
    Jaja. Nå har det godt 12 dager siden jeg kjøpte denne. I går hadde jeg enda ikke hørt et pip fra elkjøp, så jeg dro dit, og tok med meg spilleren.
    Der hadde de GLEMT at de skulle ringe, eller så var det noen andre som skulle ta den tlf til pioneer, eller så.. Masse bortforklaringer fra både han jeg kjøpte spilleren av, og en selger-kompis av han, men ingen unnskylding. Jeg satte igjen spilleren og sa fra om at jeg kom og hentet den senere på dagen. Da jeg kom tilbake, hadde ingenting skjedd, de hadde ikke fått tak i noen hos pioneer...
    De( begge to) lovte dyrt og hellig at de skulle ringe meg neste dag (i dag altså), med løsning på saken. Fikk jeg noen telefon i dag?

NEIDA.

Så nå blir 30 dagers retur-retten benyttet, og jeg kjøper akkurat samme produktet hos en konkurrent, og gir samtidig Elkjøp litt PR både her og på privaten...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en uke gikk, uten at jeg hørte et knyst fra Elkjøp. Dro oppover,igjen, men de hadde fortsatt ingen svar på hvordan de skulle sonefrigjøre spilleren..........:???:

På spørsmål om hvilke forslag de hadde til løsning på saken, fikk jeg til svar at det eneste de kunne tilby,var at jeg fikk tilbake pengene for sonefrigjøringen, ellers kunne jeg levere tilbake spilleren, og kjøpe den hos noen som kan å frigjøre den. Fantastisk kundeservice hos den gjengen der, gitt. :evil:

Sier det nok en gang; LIGG LANGT UNNA ELKJØP TILLER om du har tenkt å handle brunevarer. Det kan hende du en dag trenger hjelp eller service, og det får man i allefall ikke der.

Men, har i løpet av ukene funnet ut at jeg egentlig ikke trenger noen HDD-opptaker, den har ikke blitt brukt en eneste gang.
    Så nå blir det bytte til ren spiller, og som så mange andre, lurer jeg på å gå for den Oppo-spilleren alle snakker om. Har lest meg fram til at den trenger firmware-oppgradering, og at norske menyer forsvinner osv... Er den så bruker-uvennlig som det ser ut til? Er litt fan av brukervennlige produkter, så spørs om jeg går for pioneer nok en gang, da dv-696. Noen som har erfaringer med den?
    Tar gjerne i mot tips til andre alternativer også, i prisklassen opptil ca.2000kr?

Takker for innspill, nok en gang...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke dette med å gjøre ting sonefritt helt stuerent ? Dette er vel neppe noe Pioneer støtter offisielt ? Trolig var det bare en kar som trodde han kunne fikse det etter å ha googlet litt og så finner han ikke ut av det alikevel.

Synes du kanskje ikke skal være så rask med å kaste ut spilleren. En uke er for liten tid til å vurdere det. Plutselig kommer den filmen du skulle se når du ikke er hjemme eller midt på natta når du vil sove. Hva gjør du da ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nå er vel ikke dette med å gjøre ting sonefritt helt stuerent ? Dette er vel neppe noe Pioneer støtter offisielt ? Trolig var det bare en kar som trodde han kunne fikse det etter å ha googlet litt og så finner han ikke ut av det alikevel.

Synes du kanskje ikke skal være så rask med å kaste ut spilleren. En uke er for liten tid til å vurdere det. Plutselig kommer den filmen du skulle se når du ikke er hjemme eller midt på natta når du vil sove. Hva gjør du da ?
    Jeg har hatt spilleren i 3 uker nå, og har ikke brukt HDD en eneste gang. kan ikke huske sist jeg hadde BEHOV for å ta opp et program heller, er ikke SÅ tv-slave..:-D

Filmer kjøper jeg på dvd, så får jeg lyd i alle kanaler også, noe som ikke er mulig ved opptak fra tv..

Elkjøp tar 300kr for å frigjøre, og pioneer både sender ut cd'er med software, og gir support via tlf på frigjøring...

Men pga at dvr 540 er "ny", var/er det ingen på Elkjøp som vet hvordan de skal frigjøre den.
    Når de gjentatte ganger i løpet av 3 UKER lover å ringe meg neste dag men ikke gjør som avtalt, hever jeg kjøpet. Andre gangen jeg var der og klaga på at de ikke hadde ringt meg som avtalt, var det TO selgere som beklaga at de ikke hadde gjort som avtalt, og lovte dyrt og hellig at de skulle ta kontakt med meg neste dag. Da gikk det ei uke uten at jeg hørte noe, og da jeg dro oppover, fikk jeg ingen beklagelse, kun masse tåpelige bortforklaringer.
    I mine øyne er slik kundebehandling grunn nok til å ikke handle mer på Elkjøp. Når jeg i tillegg har betalt for noe jeg ikke får, blir valget enkelt for meg iværtfall.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre gangen jeg var der og klaga på at de ikke hadde ringt meg som avtalt, var det TO selgere som beklaga at de ikke hadde gjort som avtalt, og lovte dyrt og hellig at de skulle ta kontakt med meg neste dag. Da gikk det ei uke uten at jeg hørte noe, og da jeg dro oppover, fikk jeg ingen beklagelse, kun masse tåpelige bortforklaringer.
    I mine øyne er slik kundebehandling grunn nok til å ikke handle mer på Elkjøp.
    Synd å si det, men jeg tror i det øyeblikket du er ute av butikken er du glemt, hvis du ikke er meget heldig. Gjelder mange av disse kjedene med selgere i hvite skjorter....

Selv synes jeg HDD spilleren er grei å ha. I kveld går 71gr Nord på TV-Norge og det må jeg ha med meg. Kolliderer med kundemiddag på by'n i kveld, men ingen problem når opptakeren er satt til opptak:-D .

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å si det, men jeg tror i det øyeblikket du er ute av butikken er du glemt, hvis du ikke er meget heldig. Gjelder mange av disse kjedene med selgere i hvite skjorter....
    Og slik kommer det til å være, så lenge folk ikke klager.. Derfor hever jeg kjøpet, i håp om at det blir husket til neste gang de lover en kunde noe. Det hadde vært èn ting om frigjøringen var gratis, men jeg hadde betalt for en tjeneste jeg ikke fikk, og det gjør saken enda mer "alvorlig" i mine øyne..

Selv synes jeg HDD spilleren er grei å ha. I kveld går 71gr Nord på TV-Norge og det må jeg ha med meg. Kolliderer med kundemiddag på by'n i kveld, men ingen problem når opptakeren er satt til opptak:-D .
    Selv ser jeg mest på Discovery, og der går alt i reprise 10-15 ganger i uka, så jeg får med meg det jeg vil, uansett..

Takk for innspill, selv om jeg ikke gjør som du anbefaler.. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle pioneer opptagere trenger firmware plater som bruker ca 5 minutter på oppgradering. Sett i, trykk inn stopp kanppen på front trur jeg og skuffen går inn og begynner å kjøre. Disse platene får vi fra Pioneer på sjappa hvor jeg jobber iallefall, representanten bruker å komme innom. Hver serie har hver sin plate så man kan ikke bruke de gamle heller. Ellers er det vel også mulig å finne disse som iso'er på webben.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye serien som kommer trenger kun den omprogramerte fjernkontrollen og ingen firmware oppdatering. Mye greiere samt gjort på et par minutter (inkl ut og inn pakning av spiller)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare EN av de som jobber på Elkjøp hatt Deres viten, hadde de sluppet at jeg hever kjøpet også.. :???:

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og plutselig havna denne tråden her....?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Trist å høre

Hei.

Vil beklage ovenfor alle oss på Elkjøp det at du ender med å føle deg i liten eller ingen grad ivaretatt.

Uten forsvar forøvrig vil jeg nevne at det at vi tilbyr sonefrigjøring i utgangspunktet kun er en sak vi selv ønsker for å tilby litt ekstra hjelp til de som ønsker det, og dette er ikke noe vi egentli har noe med å gjøre.

MEN!

Vi har en policy i varehuset at vi ALDRI under noen omstendighet skal love noe vi ikke vi ikke vet vi kan holde, og dette har tydeligvis skjedd her.

Igjen beklager hendelsen kjære medforbruker OG kunde.

For å understreke holdningen vi EGENTLIG står for kan du komme oppover på Elkjøp, spørre etter meg, Kristian, så skal jeg selv personlig sørge for at du på en eller annen måte kommer godt fornøyd ut av dette UANSETT hva som er blitt sagt av deg og oss i situasjoner vi har lagt bak oss nå.

DET er et løfte.

Håper virkelig du tar beklagelsen på alvor og gir oss en sjangse til å rette opp intrykket. Fordi du og alle andre er kunder vi VIRKELIG ønsker skal komme tilbake og skal føle seg ivaretatt av oss. Trist om du og/ eller flere tror vi ikke bryr oss om kunder fordi det er mange kan jeg instendig avkrefte dette. Jeg er selv en av dem som VIRKELIG setter pris på å kunne yte slik service, engasjement og kompetanse at kundene mine selv ønsker å ta en tur innom for en prat og evt for å kjøpe noe de trenger.

Velkommen til Elkjøp

Selger, Elkjøp tiller signing off.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, elkjoper!
    Og velkommen hit

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_fly_guy
    Veldig bra, elkjoper!
    Og velkommen hit
    Skulle så absolutt bare mangle

og takk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk, Pirium, for at du har tatt deg tid til å skrive mye info om opptakeren når du først fikk bestemt deg for en. Det er kjekt for andre som lurer på de samme spørsmål som du gjorde i utgangspunktet. Mange er vel mye lik meg, at de bare søker rundt og leser informasjon som andre har skrevet, men bruker ikke mye tid til å dele med sin egne erfaringer når kjøpet er gjort. Det er jo så mye informasjon å hente om man bare søker på rett sted (og etter at produktet har vært på markedet en stund...)

Var i en butikk i går og fikk masse god info om Pioneer og Sony, med anbefalinger om Pioneer. Trolig går jeg for den fordi jeg har gode erfaringer med en DVD-spiller fra dem fra før. Går nok for 540 da HDMI ikke er viktig for meg heller. Det tenker jeg å vente med til det kommer HD-spillere/opptakere... ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •