Ny crt tv, hvilken tv og hvilken butikk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny crt tv, hvilken tv og hvilken butikk

Hei!

Vurderer å kjøpe meg en ny (minimum 32") crt tv (ikke plasma, ikke LCD), men ser at utvalget begynner å bli dårlig. Grunnen til at jeg vurderer en ny bilderørstv er: pris, kvalitet (mange lcd/plasma har skuffet meg) og behov. har et lite rom på ca. 11 m2. Tv'en vil bli brukt til film, xbox, tv-titting (mest fotball). Har 100 Hz JVC fra før og er fornøyd med dette. Noen som har noen forslag til TV og butikk? Pris ikke over 5000,-

En ting til, kan man få crt tv som er HD klar?? Teit spørsmål, men det må stilles

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja man kan få kjøpt CRT som er HD klar, men har hørt at de suger på å vise vanlig SD signaler.

NetonNet selger fremdeles CRT skjermer (også HD klare) og er vel blandt de siste som gjør det. http://www.netonnet.no/Section/Section.aspx?sid=206598

Jeg veit at man kan bestille på elkjøp også, men de er ikke så behjelplige med det av en eller annen grunn :roll:

Newcomer 123sub sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også ta en titt her på andre CRT i Norge.

Til xdim: Mulig at du skrev feil, for CRT er bedre enn LCD/Plasma på SD bilder.

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 123sub

Han mente vel at HD CRT skjerm ikke var noe særlig på SD sendinger.

Intermediate xdim sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skrev ikke feil. Står at HD CRT skjerm suger på vanlige SD sendinger...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for raske svar

likte samsungen på netonnet, men prisen var noe høy

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Panasonic TX-32PS12F i sommer. Du finner den her:

http://www.elprice.no/Product/Produc...=8351&cid=5751

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette var tvr som kosta 10-20 000 kr for noen år tilbake... Tiden går!

Kikk på brukt markedet og finn 36" modellen til phillips. Villeste kvalieten man får. sagt det før og sier det igjen...

snakker om sola:
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...29&pos=1&tot=2

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    dette var tvr som kosta 10-20 000 kr for noen år tilbake... Tiden går!

Kikk på brukt markedet og finn 36" modellen til phillips. Villeste kvalieten man får. sagt det før og sier det igjen...

snakker om sola:
    http://www.finn.no/finn/bap/object?f...29&pos=1&tot=2
    fastmonterte ben?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter stort sett det som står ovenfor. Mine to nåværende CRT TV-apparater; Loewe Aconda 9381 HD/DR+ og Panasonic TX-32PD30 er ansett som de beste masseproduserte apparatene, dersom en ser bort fra profesjonelle monitorer fra Sony (koster 40k!). For meg var det derfor lenge utenkelig "å konvertere" til Plasma. Men etter å ha sett den nye Pioneer 427XA -skjermen, er jeg ikke sikker på om din JVC (om det ikke er toppmodellen med D.I.S.T) er særlig bedre, selv på SD-signaler. Ta en tur til Elkjøp, så kan det hende at du slipper å ende opp med en koloss av en 36 crt, på 80-90 kilo!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Støtter stort sett det som står ovenfor. Mine to nåværende CRT TV-apparater; Loewe Aconda 9381 HD/DR+ og Panasonic TX-32PD30 er ansett som de beste masseproduserte apparatene, dersom en ser bort fra profesjonelle monitorer fra Sony (koster 40k!). For meg var det derfor lenge utenkelig "å konvertere" til Plasma. Men etter å ha sett den nye Pioneer 427XA -skjermen, er jeg ikke sikker på om din JVC (om det ikke er toppmodellen med D.I.S.T) er særlig bedre, selv på SD-signaler. Ta en tur til Elkjøp, så kan det hende at du slipper å ende opp med en koloss av en 36 crt, på 80-90 kilo!
    Ville ikke kjøpt Plasma. Kjøp en billig CRT og vent på SED. De kommer (hvis det ikke kommer en ny utsettelse) siste kvartal neste år.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er billigere enn å vente. Prisene går stadig nedover mens kvaliteten stiger både på plasma og LCD. Spørsmålet er vel heller om en er tålmodig nok til å vente på at SED-skjermene kommer ned på et prismessig overkommelig nivå.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting er billigere enn å vente. Prisene går stadig nedover mens kvaliteten stiger både på plasma og LCD. Spørsmålet er vel heller om en er tålmodig nok til å vente på at SED-skjermene kommer ned på et prismessig overkommelig nivå.
    Har ingen problem med å vente så lenge 99%+ av alt på TV er SD bilder, og da er CRT best. Hvorfor "springe" å kjøpe en HD skjerm nå som kun klarer 720P i full oppløsning? Jeg vil ha en 1080P skjerm, og jeg kjøper en TV med 10år som antatt levetid, og da kjøper jeg ikke noe nå som jeg ser på som hverken eller. Og jeg går IKKE ned i billedkvalitet på 99%+ av alt jeg ser på, og ei heller er jeg interresert i å blåse opp SD bilder i 42"+ heller.mange kjøpte PS2 med en gang den kom også, men det gikk 12mnd før det første bra spillet kom (GT2), det samme skjer med TV kjøperene nå.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen problem med å vente så lenge 99%+ av alt på TV er SD bilder, og da er CRT best. Hvorfor "springe" å kjøpe en HD skjerm nå som kun klarer 720P i full oppløsning? Jeg vil ha en 1080P skjerm, og jeg kjøper en TV med 10år som antatt levetid, og da kjøper jeg ikke noe nå som jeg ser på som hverken eller. Og jeg går IKKE ned i billedkvalitet på 99%+ av alt jeg ser på, og ei heller er jeg interresert i å blåse opp SD bilder i 42"+ heller.mange kjøpte PS2 med en gang den kom også, men det gikk 12mnd før det første bra spillet kom (GT2), det samme skjer med TV kjøperene nå.
    Dette er ikke en CRT vs plasma/LCD diskusjon, men hvilken CRT, så du kan spare kruttet til en annen diskusjon.
    Jeg mener Sony og Panasonic CRTene er ganske knas, hadde en Sony 36FX70 frem til mai, og var meget fornøyd med den, tok bare litt for stor plass. Den kostet 35k ny, solgte den for 5k, så det sier seg selv at bruktmarkedet bør utforskes her!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Dette er ikke en CRT vs plasma/LCD diskusjon, men hvilken CRT, så du kan spare kruttet til en annen diskusjon.
    Jeg mener Sony og Panasonic CRTene er ganske knas, hadde en Sony 36FX70 frem til mai, og var meget fornøyd med den, tok bare litt for stor plass. Den kostet 35k ny, solgte den for 5k, så det sier seg selv at bruktmarkedet bør utforskes her!
    Skrev det jeg skrev pga at "J.Haugen" dro frem nettopp dagens flatskjermer i dette CRT topicet.Dermed argumenterte jeg imot han sitt forslag om å ta en titt på disse på El-kjøp, noe jeg synes er lite smart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite smart? Ja, det kommer vel an på øynene som ser. For en tid tilbake kjøpte jeg en Panasonic TH-42PA50 til 9990 på Elprice, til min gamle mor. Denne skjermen står ikke mye tilbake for Sony FS70 (denne har jeg også hatt, tror det var i 2002-2003), så alt av plasma er ikke så dårlig og dyrt som du vil ha det til. Plasma-skjermen var ihvertfall mye bedre enn hennes 10 år gamle CRT-skjerm, så alt avhenger av de kvalitetskrav man har. Sammen med Force 1199 paraboltuner ble bildet faktisk veldig bra, selv etter mine kriterier. Mitt poeng er bare at en må ikke svartmale kvaliteten på alle plasma-skjermer. Det finnes gode skjermer, om man er villig til å lete etter dem.

For likevel å være mer konkret mot ditt opprinnelige spørsmål: Jeg kjøpte en Panasonic TX-32PD30 til min søster for 4500 kroner for et par måneder siden. Den kostet faktisk 24 000 veil, og bildet er selvsagt suverent til prisen. Mitt råd er derfor: Kjøp brukt om du kan. Prisen på brukte kvalitets CRT-skjermer har aldri vært så lav som nå.

Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en kan få CRT til en svært hyggelig pris nå. Dette gjelder også PC monitorer. De er blitt svært billige, ta bare en titt her. Grunnen til at jeg synes at flat TV er lite smart akkurat nå, er at jeg synes at de er i en prosess som går nokså fort:Fra CRT til SD flatskjermer til HDReady skjermer og som ender på Full HD.Sistnevnte er det jeg venter på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en kan få CRT til en svært hyggelig pris nå. Dette gjelder også PC monitorer. De er blitt svært billige, ta bare en titt her. Grunnen til at jeg synes at flat TV er lite smart akkurat nå, er at jeg synes at de er i en prosess som går nokså fort:Fra CRT til SD flatskjermer til HDReady skjermer og som ender på Full HD.Sistnevnte er det jeg venter på.
    Men NRK og TV2 kommer vel neppe til å sende i 1080. 720p er vel den mest sansynlige standaren. Hvis du da ikke ser en masse på DVD. Men her tar det vel sin tid til spillerne blir av best mulig kvalietet og rimelig.
    Tror du må vente lenge...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Men NRK og TV2 kommer vel neppe til å sende i 1080. 720p er vel den mest sansynlige standaren. Hvis du da ikke ser en masse på DVD. Men her tar det vel sin tid til spillerne blir av best mulig kvalietet og rimelig.
    Tror du må vente lenge...
    PS3 kommer neste år med 1080P, og den har innebygget Blu Ray spiller , så jeg må ikke vente så veldig lenge til nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tid tilbake kjøpte jeg en Panasonic TH-42PA50 til 9990 på Elprice
    Hei

Vet du om de selger den fortsatt? Har letet litt rundt på nettet men har ikke funnet noen som selger denne. Jeg er fattig student for tiden, men vil ha meg plasma. Tenkte å kjøpe denne, hvis jeg kan få den til rundt 8k - 9k.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •