Noe nytt om Sony VW50?/Prisjakt VW50 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 198
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var da voldsomt som du er på hugget bigtor. Alt som kommer fra deg er også bare synsing. Hvis du ikke tolererer andres synsing, hvorfor i all verden skal vi da tolerere din? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det var da voldsomt som du er på hugget bigtor. Alt som kommer fra deg er også bare synsing. Hvis du ikke tolererer andres synsing, hvorfor i all verden skal vi da tolerere din? ;-)
    Jeg har aldri gitt yttrykk for at jeg ikke tolererer at andre synser jeg men det ser jo ikke ut til at dere tolererer at jeg synser.Og hva vet du gorm om den kunnskap jeg besitter?
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om du forholder seg saklig, bigtor, hvis det er min synsing du sikter til, er det helt riktig at den kan være like feilaktig som din... Her inne diskuterer vi, og grunnlaget for en diskusjon er nettopp meninger, og i det ligger det at vi respekterer de ytringer vi kommer med. Nå har opptil flere av dine innlegg tatt for seg tyngden av diverse innlegg fremfor å debattere innholdet, og det er det sistnevnte vi ønsker at du skal holde fokuset på... OK?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg tror sony rett og slett var ute etter og tømme lagret sitt for "pearl"
    Har jeg forstått det rett så er det igjen nå 3 stk. på lager i hele Norge.
    + litt reklame da, hehe.
    Isåfall er det elendig reklame.. Tenk litt logikk da, tror du virkelig Sony får solgt flere Pearl ved å "dumpe" prisen en dag/natt? Det fører jo bare til at folk settet seg på gjerdet og venter/håper på at prisene skal komme ned til det igjen..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Det var ikke værst.
    Enhver som har fulgt dette markedet i mer enn 14 dager vil vel komme frem til samme konklusjon. ;-)
    Er du så sikker på det, slike bastante konklusjoner er iallefall veldig skummelt for de som sitter på gjerdet? Jeg er ikke sikker på at vi får kjøpt Pearl til 30000,- innen et halvt år.. Det er jo ingen vesentlige nye konkurenter som dukker opp på det halvåret, og det er først om ca. 1 år vi får neste "generasjon" produkter, som igjen vil fungere prisdrivende..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente vel at prisene generelt går nedover, og det forholdsvis fort også. Husk at det er ikke mer enn noen månder siden nevnte projektor hadde en veildedende pris på 43K. Til 43K var den også helt uten konkurranse. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente vel at prisene generelt går nedover, og det forholdsvis fort også. Husk at det er ikke mer enn noen månder siden nevnte projektor hadde en veildedende pris på 43K. Til 43K var den også helt uten konkurranse. ;-)
    Det er vel ingen seriøse nettbutikker som har solgt den for 43k? Det høyeste jeg har sett er 40k.. Nå har den ganske nylig gåt ned fra 38k til 37k på Avshop, men ikke akkurat en gedigen reduksjon..

Selvsagt går priser ned, men vanligvis går de ikke vesentlig ned før neste modell er like rundt hjørnet.. Litt intr. denne prisovervåkeren:
    Sony VPL-HS60 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om 16:9 Projektorer

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Det er vel ingen seriøse nettbutikker som har solgt den for 43k? Det høyeste jeg har sett er 40k.. Nå har den ganske nylig gåt ned fra 38k til 37k på Avshop, men ikke akkurat en gedigen reduksjon..
    Husk også på at ikke alle handler på nettet. Det er ofte den billigste "kjøpskanalen" for oss kunder, men mange kjøper fremdeles fra et utsalgssted. I utsalg fra butikk, eks Sonycenteret, vil den nok være priset til veilledende, ergo noe høyere. En får nok prutet noe, men allikevel en forskjell.

Kan jo bli spennende å se hvem som kommer nærmest i pristippingen når vi runder 1.6.2007. Mitt tips er at vi ser billigste nettpris under 30k på den tiden.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Husk også på at ikke alle handler på nettet. Det er ofte den billigste "kjøpskanalen" for oss kunder, men mange kjøper fremdeles fra et utsalgssted. I utsalg fra butikk, eks Sonycenteret, vil den nok være priset til veilledende, ergo noe høyere. En får nok prutet noe, men allikevel en forskjell.

Kan jo bli spennende å se hvem som kommer nærmest i pristippingen når vi runder 1.6.2007. Mitt tips er at vi ser billigste nettpris under 30k på den tiden.
    Kremt.. 6 måneder frem i tid er nærmere 1.5.2007.. ;-)
    Det er rundt de tider vi kan vente oss et prisfall.. En gang i mai->august så regner jeg med at vi ser et større prisfall, men problemet er bare at det er vanskelig å vite: 1) hvor mye den har gått ned innen den tid, og 2) hvor mye de er "nødt" til å gå ned for å matche konkurenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    De har vel i sine kjøpsbetingelser som alle andre forbehold om "trykkfeil", og dette inngår nok som et slikt tilfelle... Hvis du har fysisk betalt er vel kanskje saken en noe annen (avtalen er jo da inngått), men spørs om det er verdt å forfølge saken. Du får jo selvsagt kreve ditt da!
    Hei, jeg var heldig, i dag har jeg pakket ut herligheten!
    Takker for vannvittig god service hos: "DIRECTBUY nettbutikk" annbefales!!!!!
    PS! Projectoren ser bedre ut i live enn på bilder, håper den er like bra som den ser ut. WOW gleder meg til og prøve....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Hei, jeg var heldig, i dag har jeg pakket ut herligheten!
    Takker for vannvittig god service hos: "DIRECTBUY nettbutikk" annbefales!!!!!
    PS! Projectoren ser bedre ut i live enn på bilder, håper den er like bra som den ser ut. WOW gleder meg til og prøve....
    Gratulerer RGB
    Det gir vel et ganske klart svar på at det er penger å tjene selv når utsalgspris ligger under 30K. Dette blir jo ikke synsing! Når en butikk velger å selge til denne prisen nå. Jeg tror ikke at de er så snille at de gir bort noe som helst, det ville vært særdeles ulogisk av noen som driver profesjonell butikk. Det vil si at innpris (uten MVA) ligger under 23 700 som jo ikke er langt unna det WV 50 selges for i US nettbutikker.
    Bortsett fra optikken er det vel ingen grunn til at projektorer også følger den samme type prispolitikk dvs prisreduksjon som pc.
    Plus at det virker på meg som flere av de store aktørene i pj markedet driver å tester ut hva markedet responderer på gitte prisreduksjoner jfr BenQ med 8720 og for å finne ut hvor grensa ligger for de nye 1080P.
    Personlig tror jeg ikke det blir noe voldsomt salg her på berget før 1080P kommer under 20K og det ligger vel et år frem i tid på nye. Men det er vel ikke alt for lenge til det kommer brukte Pearl på markedet og de vil jo falle ganske fort. Hvis det ikke blir "SVS tilstander" (kunstig høy bruktpris grunnet popularitet og ytelse) en liten stund først.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer RGB
    Det gir vel et ganske klart svar på at det er penger å tjene selv når utsalgspris ligger under 30K. Dette blir jo ikke synsing! Når en butikk velger å selge til denne prisen nå. Jeg tror ikke at de er så snille at de gir bort noe som helst, det ville vært særdeles ulogisk av noen som driver profesjonell butikk. Det vil si at innpris (uten MVA) ligger under 23 700 som jo ikke er langt unna det WV 50 selges for i US nettbutikker.
    Innpris for WV-50 er garantert ikke 23700 for forhandlere.
    Sony Norge sin innpris kan ligge på noe sånt, men det er et stykke ifra de prisene til hva de kan selge den for.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer RGB :smile:
    Det gir vel et ganske klart svar på at det er penger å tjene selv når utsalgspris ligger under 30K. Dette blir jo ikke synsing!
    Det er absolutt ikke penger å tjene på en utsalgspris under 30K. All ære til Directbuy dersom de virkelig solgte projektorene til den prisen, men enten har de eller Sony bitt i et stort surt eple

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere virkelig sikre på dette. Jeg nekter å tro at noen gir bort noe gratis. Hadde en konkret erfaring med en Polar pulsklokke for en tid siden. Den kostet litt over 4K i veil utsalg. Syntes dette var dyrt og forsøkte alt mulig for å få en best mulig pris. Fikk derfor avtalt med en som forhandlet Polar på sitt treningstudio at jeg skulle få klokka for "innpris" 2800,- Det tok lang tid før klokka kom så han jeg hadde avtalen med hadde solgt studioet før levering. De som overtok viste ikke helt hva de skulle gjøre og ga meg derfor klokka til den reelle innprisen som da var på 1800,-
    Poenget er at hva som sies og oppgis som innpriser ikke trenger være det.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Er dere virkelig sikre på dette. Jeg nekter å tro at noen gir bort noe gratis. Hadde en konkret erfaring med en Polar pulsklokke for en tid siden. Den kostet litt over 4K i veil utsalg. Syntes dette var dyrt og forsøkte alt mulig for å få en best mulig pris. Fikk derfor avtalt med en som forhandlet Polar på sitt treningstudio at jeg skulle få klokka for "innpris" 2800,- Det tok lang tid før klokka kom så han jeg hadde avtalen med hadde solgt studioet før levering. De som overtok viste ikke helt hva de skulle gjøre og ga meg derfor klokka til den reelle innprisen som da var på 1800,-
    Poenget er at hva som sies og oppgis som innpriser ikke trenger være det.
    Jeg er helt enig med deg og jeg skulle likt å vite hvordan AK kan være så sikker på at de har solgt den med tap?
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere virkelig sikre på dette.
    Dersom disse projektorene virkelig kommer fra Sony Norge har enten Sony selv tatt "tapet" (eller av egne marginer), eller så har Direcbuy gjort det. Innprisen til butikken er MYE høyere pr. idag enn det Direcbuy solgte for.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg er helt enig med deg og jeg skulle likt å vite hvordan AK kan være så sikker på at de har solgt den med tap?
    Spørsmålet er ikke om noen har solgt med tap, men *hvem* som har solgt med tap. Det er mye mulig at Sony Norge har gjort en brøler, og velger og opprettholde prisen de har gitt ut til den forhandleren som fikk den prisen.

Det er ikke vanskelig å finne ut forhandlerpriser på Sonyprosjektører, det kan hvem som helst finne ut med de rette kontaktene..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja uansett var det jo hyggelig at RGB fikk seg en god pris på en hot projektor. Det vi vet er jo at den kommer til å bli solgt for denne prisen om en stund. Spørsmålet er jo bare hvor lang tid det tar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det er nok store avanser på en del utstyr her i Norge!
    kjøpte for litt siden et lerret hos en amerikansk forhandler, han selger også projectorer. For Pearl skulle han ha 4095 usd, noe som tilsvarer litt under det jeg ga, jeg har også sett de til ca.3750 usd på Ebay. Men for morroskyld hørte jeg på prisen for en "JVC HD10K" I Norge koster den 153 300.- hos denne forhandler i USA var prisen 9990 USD, selv med frakt og 25% moms er dette råbillig i forhold til Norge!!!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om Pearl muligens er i en annen klasse i forhold til 1080p LCD, tipper jeg vi får en kraftig prisnedgang på Pearl 1.kvartal 2007. Da kommer vel flere 1080p projektorer på markedet, der i blant DLP (eks BenQ). Regner også med at projection design også har rimeligere ting på gang.

Jeg tror helt sikker at Sony er interessert å selge mengder av Pearl til en rimelig pris.

Sony trenger tross alt ikke betale noe for sin brikke, da de produserer denne selv. Noe annet er det kanskje for de som kjøper av Texas Instruments og Epson.

Slik prisutviklingen har vært det siste året, tror jeg det er svært sannsynlig at de kan prises til 30k snart. Det er vel få på forumet som vet hva produksjonskonstnadene er for Pearl, og da bestemmer jo Sony hva fortjenesten pr. projektor bør være...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine