Noe nytt om Sony VW50?/Prisjakt VW50 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 198
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...et annet aspekt innen Internett-prising er jo at USA har kommet mye lengere i eksponeringen av varer i dette markedet. Går du på f.eks. Samsungs amerikanske sider får du opp link til nettbutikker, se hvor mange skandinaviske produsenter som oppgir dette... Her på bjerget er pr. dato kun et smalt utvalg AV-produkter tilgjengelig på nett, og det som faktisk er tilgjengelig er gjerne priset for å også gi pusterom for den tradisjonelle forhandler. Dette skyldes jo den store markedsandel forhandlernettet har i Skandinavia (les: Elkjøp, Expert), men vil nok endres på sikt det også... Ser en bare over til Sverige, Danmark og ned til Tyskland har netthandelen innen AV kommet mye lengere enn her på bjerget, se f.eks. aktører som Fyndbørsen og NetonNet.

Dette er altså KOMPLEKS, og generelt er jo som nevnt Sony en av de produsentene som legger ut store deler av sin portefølje på nettet, selv den nye ES-series (1200/3200/5200) var jo tilgjengelig via nettbutikker veldig tidlig...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wink

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Var da veldig til mas da, bigtor... Jørn oppsummerer egentlig greit, men det finnes også produkter med reelle differanser i pris. På grunnkurs i økonomi lærer en om lokal -og eksternmarked, der det videre finnes en rekke modeller for lønnsom avsetning av varer. Generelt skal, etter boka, pris settes i forhold til lokale etterspørselsforhold og konkurranse. Dette har blitt, og blir, benyttet i stor grad i en rekke bransjer, der de innenlanske uten global konkurranse naturlig nok er verstingene. Tenker på f.eks. håndtverkerarbeid og frisører. Elektronikk er utsatt for stadig tydeligere press i det globale marked, men forskjeller finnes fremdeles. Philips barbermaskiner f.eks. finner en jo alltid til halv pris bare en reiser ned til Spania.

Samtidig går jo dette også den andre veien, f.eks. på BenQ 8720, der prisen i Norge er langt lavere enn i USA.

Prising er med andre ord relativt kompleks, og som forbrukere skal vi være glad for at globaliseringen innen ulike markeder får stadig større fart. Jeg har spesialising innen globalisering i mitt sivilstudium på markedsføring, og bare siden jeg tok dette kurset rundt årtusenskiftet har det skjedd stoooore endringer i markedene. Dette vil fortsette, og ikke minst bre seg til stadig flere markeder, både forbruker -og forretningstyper.

Bedre svar? I dette konkrete tilfellet er imidlertid prisene relativt like sammenlignet med mye annet!
    Flott at du svarer meg men jeg og flere med meg har reagert på at sony norge ligger seg høyt i pris i forhold til andre land her i europa,kan ta ett eksempel så kjøpte jeg hs60 da den var helt ny og betalte for den kr14000 i tyskland mens den her i norge kostet kr24990 og det lå den på ganske lenge her i norge selv om du kunne få feks hitachi 200 til rundt 12000 nå kan du få hs60 til 11500 her i norge mens den fortsatt koster rundt 13000 i tyskland.Mitt poeng er at sony norge priser produktene allfor høyt når det er nye ting som kommer på markedet.Jeg beklager viss du synest jeg maser for mye......
    Mvh bigtor

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Flott at du svarer meg men jeg og flere med meg har reagert på at sony norge ligger seg høyt i pris i forhold til andre land her i europa,kan ta ett eksempel så kjøpte jeg hs60 da den var helt ny og betalte for den kr14000 i tyskland mens den her i norge kostet kr24990 og det lå den på ganske lenge her i norge selv om du kunne få feks hitachi 200 til rundt 12000 nå kan du få hs60 til 11500 her i norge mens den fortsatt koster rundt 13000 i tyskland.Mitt poeng er at sony norge priser produktene allfor høyt når det er nye ting som kommer på markedet.Jeg beklager viss du synest jeg maser for mye......
    Har du sjekket svenske priser på VW50 da? Det kan se ut som om Sony Norge har skjerpet seg, jeg er nemlig helt enig med deg i at Sony Norge har tatt noen grådige avanser på Sony prosjektører tidligere.. Kjøpte begge mine Sony prosjektører(HS-10 og HS-20) ifra Japan til priser som lå godt over 10000 under norske priser (for ikke å snakke om at de ikke var tilgjengelig her til lands før måneder etterpå).

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så knallhard konkurranse i projektormarkedet som det er nå for tiden tror jeg vi ser Pearl nærmere 20 enn 30 k i løpet av neste år uansett. Og om den ikke gjør det har sikkert konkurrentene deres et godt alternativ ned mot 20 k.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Prisutviklingen på VW50 er det vanskelig å si for mye om... Det avhenger litt av markedets aksept for 1080p DLP og LCD. Hvis disse begynner å selge mye også i high-end segmentet er det fullt mulig vi får en korrigering. Hvis SXRD beholder sin posisjon som kongen på haugen er det også fullt mulig at prisene blir liggende relativt stabilt. Hvis det er en ting Sony vet alt om, er det å ta betalt for varene sine hvis de kan...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Tilbudet var ekte. Men toget har gått.
    Hei, kan du utdype denne her litt mere? Var det ment som tull eller alvor?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er sikker på en ting og det er at innen ett halvt år så kommer prisen på vw50 til å være godt under 30000 og det sier jeg på bakgrunn av ha fulgt med på prisutviklingen som har vært på projektorer de siste 10årene.
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW! Det var ikke værst.
    Enhver som har fulgt dette markedet i mer enn 14 dager vil vel komme frem til samme konklusjon. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tippet jeg riktig; HC5000 ble priset under 30k. Da tror jeg ikke det går lenge til vi ser en kraftig prisreduksjon også på Pearl.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at prisen på HC5000 påvirker prisen på Pearl i nevneverdig grad.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Tviler på at prisen på HC5000 påvirker prisen på Pearl i nevneverdig grad.
    Dette er jo bare synsing, men jeg er enig. VW50 er ikke direkte konklurrenter med HC5000. Det er såpass store forskjeller mellom LCD og SXRD at dette kan forsvare prisen, men det spørs om markedet oppfatter dette på samme måte... Personlig tror jeg prisen på VW50 kommer til å holde seg en stund. VW50 er for øyeblikket helt uten konkurranse. De nye 1080p projektorene som kommer er nesten alle priset godt over VW50!

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Gorm]WOW! Det var ikke værst.
    Enhver som har fulgt dette markedet i mer enn 14 dager vil vel komme frem til samme konklusjon. ;-)
    Mvh bigtor

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 1900 spådde de at New York skulle være begravet i hestemøkk til 3. etasje i år 2000. Statistikk er festlig!

Når VW50 koster under 30000 har vi vel alle lyst på noe som er mye bedre?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

WOW! Det var ikke værst.
    Lygren har han bare fulgt dette markedet i en uke da?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok Lygren sitter med vesentlig bedre oversikt over markedet enn oss to til sammen gitt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Når VW50 koster under 30000 har vi vel alle lyst på noe som er mye bedre?
    Et vesentlig poeng det der ja. Hvorfor skal prisen ned nå, når det ikke finnes noe annet med større siklefaktor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror sony rett og slett var ute etter og tømme lagret sitt for "pearl"
    Har jeg forstått det rett så er det igjen nå 3 stk. på lager i hele Norge.
    + litt reklame da, hehe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedlageret til Sony (for Skandinavia) er vel i Danmark, så det er nok ikke noe problem å få påfyll i løpet av en dag eller to. Forøvrig ønsker neppe Sony Norge å selge seg tomme for Pearl, det ville jo vært et litt spesielt forretningskonsept i tilfellet. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sony har nok mer enn 3 stk på lager, er vel en av distributørenes lager du refererer til nå (som den aktuelle nettbutikken speiler)... Når det gjelder tilgang er for øvrig en kjent strategi hos Sony å operere med knapphet, så det bør ikke komme som noen overraskelse hvis de blir utsolgt litt uti november og ikke får inn på lager igjen før januar/februar. Det har vi sett før fra Sony, på alt fra 3000es til HS50.

Når det gjelder å synse på prisutviklingen av VW50 tror jeg det sikreste er å anta prisnedgang, det er jo hovedregelen, og det er jo ikke umulig at vi ser konkurrenter som JVC med sin HD10-variant klarer å presse prisene, men pr. dato ser det ut til at VW50 hviler trygt, i det minste i noen måneder...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Tror nok Lygren sitter med vesentlig bedre oversikt over markedet enn oss to til sammen gitt.
    Tro er fint det men det er ikke sikkert det er riktig
    Mvh bigtor

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •