Noe nytt om Sony VW50?/Prisjakt VW50 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 198
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Feilen er rettet opp ja. Det hadde sneket seg inn en feil på prislisten fra Sony.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Feilen er rettet opp ja. Det hadde sneket seg inn en feil på prislisten fra Sony.
    Feil å feil?En ting er i allefall sikkert og det er at sony norge priser produktene mye høyere enn resten av europa og usa og du kan fortsatt få vw50 i usa til ca kr24800.
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Markedet i USA er så MYE større enn Norge at Sony kan forsvare lavere priser.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Markedet i USA er så MYE større enn Norge at Sony kan forsvare lavere priser.
    Ja det mener du,men viss du ser på andre produsenter så er prisen mye nærmere det vi betaler her i landet og det er ikke bare usa som er lavere i pris på sonyprodukter du finner de også billigere i flere andre europeiske land.En annen ting som er merkelig er jo at på ekte hd skjermer så er prisen nesten den samme her hjemme og i usa.Så jeg synes ikke argumentet ditt holder mål.
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Husk også at 24800 er eks mva, altså 31.000 inkl. mva... Det er forskjell, men ikke allllverden. Husk også at projektorer solgt i Norge bærer 5 års reklamasjon, et forhold den lokale representanten for produsenten, dvs. Sony Norge, må ta hensyn til...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Husk også at 24800 er eks mva, altså 31.000 inkl. mva... Det er forskjell, men ikke allllverden. Husk også at projektorer solgt i Norge bærer 5 års reklamasjon, et forhold den lokale representanten for produsenten, dvs. Sony Norge, må ta hensyn til...
    Ja men for de som bor i usa blir prisen 24800 og jeg skjønner ikke hvorfor du forsvarer sony sitt prisnivå,hva skyldes det?Og du kan ikke forsvare en prisforskjell på så mye bare basert på at vi har en 5års reklamasjons rett, og som jeg tidligere har henvist til så er det andre land i europa som er billigere på sonyprodukter enn her i norge men som har omtrent samme pris som oss på andre produsenter sine produkter.Hva skyldes det?
    Mvh bigtor

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Feil å feil?En ting er i allefall sikkert og det er at sony norge priser produktene mye høyere enn resten av europa og usa og du kan fortsatt få vw50 i usa til ca kr24800.
    Hvordan har du kommet frem til den prisen? Har ikke sett den annonsert for det i USA, men det er mulig jeg har oversett noe.

Uansett, ekstremt surt at dette ikke tilbudet var ekte, hadde jeg hatt pengene klar så hadde jeg allerede lagt inn bestilling.. :-/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hvordan har du kommet frem til den prisen? Har ikke sett den annonsert for det i USA, men det er mulig jeg har oversett noe.

Uansett, ekstremt surt at dette ikke tilbudet var ekte, hadde jeg hatt pengene klar så hadde jeg allerede lagt inn bestilling.. :-/
    Jeg gikk nå på dette tilbudet/feilen som i allefall 2 til gjorde da lagerstatus gikk ned fra 6 til 3, pengene er trukket fra min konto.
    Hva skjer nå, er de pliktige til og sende meg projectoren for denne prisen, eller vil jeg få problemer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    De har vel i sine kjøpsbetingelser som alle andre forbehold om "trykkfeil", og dette inngår nok som et slikt tilfelle... Hvis du har fysisk betalt er vel kanskje saken en noe annen (avtalen er jo da inngått), men spørs om det er verdt å forfølge saken. Du får jo selvsagt kreve ditt da!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Jeg følger med på prisene både her i europa og resten av verden.Og her er hvordan jeg har kommet frem til prisen SONY VPL-VW50
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg gikk nå på dette tilbudet/feilen som i allefall 2 til gjorde da lagerstatus gikk ned fra 6 til 3, pengene er trukket fra min konto.
    Hva skjer nå, er de pliktige til og sende meg projectoren for denne prisen, eller vil jeg få problemer?
    Godt spørsmål.. Jeg hadde iallefall håpt at de holdt den prisen, men de fleste web-butikker har så mange forbehold om at prisene er riktig, så det er slet ikke sikkert de kommer til å holde den..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Tja, er du heldig så får du den. Det står uansett på sidene at det er forbehold om prisfeil. Det de da kan gjøre er å tilbakeføre pengene til deg. Tviler på at man kommer noen vei hvis de ikke kan levere på grunn av den advarselen.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Lygren,kan du være så snill å svare på det jeg spør deg om?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hkmod25
    Tilbudet var ekte. Men toget har gått.
    Nja, vi får nå se.. Dersom det er en feil ifra Sony sin side, så er det slett ikke sikkert web-butikkene vil gå god for den..

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg også kan si er at i forhold til når den var ny på markedet i usa så er prisen nå 1150$ under det.Jeg venter i spenning på svar ifra deg lygren?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Lygren,kan du være så snill å svare på det jeg spør deg om?
    Du kløner det jo litt til her når du sammenligner den billigste nettbutikken med Sony Norges veil priser. Den veil prisen for vw50 er 5000$. Regnet om til norske priser får vi da 5000 x 6,56 x 1,25=41000 kr
    Den veil prisen i Norge er 43000. Det er et avvik på ca 5%. Som du da ser er ikke forskjellene så store. Forskjellene ligger i at de amerikanske nettbutikkene omsetter mye høyere kvanta og får dermed bedre innkjøpsavtaler samtidig som de ikke har moms og kjører en fortjeneste på et par prosent. Det gjør ikke norske nettbutikker..
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Du kløner det jo litt til her når du sammenligner den billigste nettbutikken med Sony Norges veil priser. Den veil prisen for vw50 er 5000$. Regnet om til norske priser får vi da 5000 x 6,56 x 1,25=41000 kr
    Den veil prisen i Norge er 43000. Det er et avvik på ca 5%. Som du da ser er ikke forskjellene så store. Forskjellene ligger i at de amerikanske nettbutikkene omsetter mye høyere kvanta og får dermed bedre innkjøpsavtaler samtidig som de ikke har moms og kjører en fortjeneste på et par prosent. Det gjør ikke norske nettbutikker..
    Dette er ikke bare den eneste som selger til denne prisen.Og jeg har snakket om hva sony norge priser produktene til i forhold til både i usa og i europa.Og jeg har tidligere også opplyst om at når det gjelder andre produsenter så ligger de omtrent på samme pris som her i norge.Og det regnestykket ditt er jo basert på om du impoterer den til norge og ikke om du bor i usa og kjøper den der.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Var da veldig til mas da, bigtor... Jørn oppsummerer egentlig greit, men det finnes også produkter med reelle differanser i pris. På grunnkurs i økonomi lærer en om lokal -og eksternmarked, der det videre finnes en rekke modeller for lønnsom avsetning av varer. Generelt skal, etter boka, pris settes i forhold til lokale etterspørselsforhold og konkurranse. Dette har blitt, og blir, benyttet i stor grad i en rekke bransjer, der de innenlanske uten global konkurranse naturlig nok er verstingene. Tenker på f.eks. håndtverkerarbeid og frisører. Elektronikk er utsatt for stadig tydeligere press i det globale marked, men forskjeller finnes fremdeles. Philips barbermaskiner f.eks. finner en jo alltid til halv pris bare en reiser ned til Spania.

Samtidig går jo dette også den andre veien, f.eks. på BenQ 8720, der prisen i Norge er langt lavere enn i USA.

Prising er med andre ord relativt kompleks, og som forbrukere skal vi være glad for at globaliseringen innen ulike markeder får stadig større fart. Jeg har spesialising innen globalisering i mitt sivilstudium på markedsføring, og bare siden jeg tok dette kurset rundt årtusenskiftet har det skjedd stoooore endringer i markedene. Dette vil fortsette, og ikke minst bre seg til stadig flere markeder, både forbruker -og forretningstyper.

Bedre svar? I dette konkrete tilfellet er imidlertid prisene relativt like sammenlignet med mye annet!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •