Noe nytt om Sony VW50?/Prisjakt VW50 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 198 av 198
    Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Frakte våpen med magnum.no (så ironisk...) er big no - no.
    Å kjøpe våpen fra USA er i det hele tatt mer byråkrati og skjemavelde enn det er verdt.
    Husker jeg "kranglet" med en butikk over there for å få kjøpt en Aimpoint Comp ML2, de mente den hadde spesielle militære egenskaper som kunne bli misbrukt - snakk om paranoia...
    Ikke våpen, jeg skrev våpendel, nærmere bestemt et kikkertfeste, egentlig samme problemet som deg.

Men dette ble veldig off-topic da

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt noe om kommende projektorer hos Sony? Ny SXRD f.eks? Kunne håpet at denne dukket opp under 30k i Norge også snart.

Ps krysset mellom NOK/SEK er ikke 1 da..

39,4*0,867 = ca 34k.

Med andre ord rundt 2 k billigere enn i Norge pr i dag.

Mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro det neste blir en VW200 eller noe slikt (oppgradert utgave av VW100, eller noe som ligner Qualia 004). Det kommer sikkert en oppgradert versjon av HS60 også, men hvorvidt det da er snakk om LCD paneler eller SXRD er vel sikkert hemmelig enda. Tror ikke du vil se noen landeringer før Cedia 2007 til høsten.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8th November 2006, 19:08
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg er sikker på en ting og det er at innen ett halvt år så kommer prisen på vw50 til å være godt under 30000 og det sier jeg på bakgrunn av ha fulgt med på prisutviklingen som har vært på projektorer de siste 10årene.
    Hmm, begynner å nærme seg faretruende fort nå det halve året ditt.. Står du fortsatt ved den påstanden?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør jeg og kan jo bare minne om at flere steder får du den nå til litt over 3000$ men Sony er jo ikke kjent for å være de første som setter ned prisen på sine produkter,spesiellt her i Europa.
    Mvh bigtor

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nye priser etter påske.. Dessuten har sony to nye modeller på gang som også sikkert vil påvirke prisen etterhvert.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to modellene jeg har lest om er budsjett 720p?? Altså ingen konkurrent til pearl..

S

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig kommer ikke prisen på Pearl til å gå ned. Hvorfor skulle den det? Den er uten konkurranse i prisklassen, så det er absolutt ingen grunn til at den skal falle i pris. Den er bare litt dyrere enn de fleste 1080p LCD projektorene og den er bedre på de fleste parametre. Det finnes pr. i dag projektorer som sannsynligvis er bedre, me de fleste av disse koster omtrent 55-60K, så dette utgjør heller ingen konkurranse. 20K i prisforskjell er den del.

De nye projektorene fra Sony er 720 projektorer. En rimelig og en erstatter for HS60, som også er ganske rimelig.

Jeg ser ingen grunn til at prisen skulle forandre seg med det aller første - ikke før det kommer mer reell konkurranse.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Selvfølgelig kommer ikke prisen på Pearl til å gå ned. Hvorfor skulle den det? Den er uten konkurranse i prisklassen, så det er absolutt ingen grunn til at den skal falle i pris. Den er bare litt dyrere enn de fleste 1080p LCD projektorene og den er bedre på de fleste parametre. Det finnes pr. i dag projektorer som sannsynligvis er bedre, me de fleste av disse koster omtrent 55-60K, så dette utgjør heller ingen konkurranse. 20K i prisforskjell er den del.

De nye projektorene fra Sony er 720 projektorer. En rimelig og en erstatter for HS60, som også er ganske rimelig.

Jeg ser ingen grunn til at prisen skulle forandre seg med det aller første - ikke før det kommer mer reell konkurranse.
    Vel det mener du men jeg er ikke enig med deg i at den ikke har noen konkuranse i prisklassen jeg synes at Epson tw1000 og Panasonic ae1000 har ett skarpere bilde.
    Mvh bigtor

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det mener du men jeg er ikke enig med deg i at den ikke har noen konkuranse i prisklassen jeg synes at Epson tw1000 og Panasonic ae1000 har ett skarpere bilde.
    Det kan være at du opplever det som skarpere på disse LCD-projektorene, bigtor, men det kan likemye ha med pikselstrukturen å gjøre. En SXRD-projektor som VW50 kan gjerne oppfattes som "mer analog" og mindre skarp i bildet på grunn av den tette pikselstrukturen, men tar du rene testbilder som egner seg å måle skarphet etter er nok situasjonen en helt annen enn du skisserer. VW50 er bedre enn TW1000 og AE1000, punktum finale..... (IMHO)

Men du har lov til å ha din mening, jeg mener bare at du har feil.

PS! Hvorfor skal du selge AE-1000, når 1080 LCD er så mye skarpere og bedre enn det meste andre?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du selvfølgelig lov til å mene, men jeg må si meg enig med Anfield her. Derfor tror jeg ikke vi vil se noen stor prisreduksjon før det eventuelt dukker opp andre projektorer. Pr. i dag er det ingen, men ting kan fort endre seg. Kanskje det kommer en rimeligere SXRD til høsten, hvem vet? Eller en annen produsent lager en rimeligere D-ILA projektor.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det kan være at du opplever det som skarpere på disse LCD-projektorene, bigtor, men det kan likemye ha med pikselstrukturen å gjøre. En SXRD-projektor som VW50 kan gjerne oppfattes som "mer analog" og mindre skarp i bildet på grunn av den tette pikselstrukturen, men tar du rene testbilder som egner seg å måle skarphet etter er nok situasjonen en helt annen enn du skisserer. VW50 er bedre enn TW1000 og AE1000, punktum finale..... (IMHO)

Men du har lov til å ha din mening, jeg mener bare at du har feil.

PS! Hvorfor skal du selge AE-1000, når 1080 LCD er så mye skarpere og bedre enn det meste andre?
    Vel Anfield det er ikke bare jeg som sier at Lcd har ett skarpere bilde enn det vw50 har du kan jo bare sjekke ut på projectorcentral.Jeg selger kun fordi jeg skal kjøpe meg HD1:-)
    Mvh bigtor

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du vil bytte til en mer "uskarp" projektor? HD-1 er jo samme teknologien.....

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Så du vil bytte til en mer "uskarp" projektor? HD-1 er jo samme teknologien.....
    Jeg opplevde den ikke som uskarp:-)
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde den ikke som uskarp:smile:
    HD1 er definitivt ikke uskarp, men mangler endel på DLP'er. Var det slik at du ikke kunne ha DLP, Bigtor? Dersom skarphet er det viktigste mener jeg.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    HD1 er definitivt ikke uskarp, men mangler endel på DLP'er. Var det slik at du ikke kunne ha DLP, Bigtor? Dersom skarphet er det viktigste mener jeg.
    Ja jeg kan ikke ha Dlp men jeg er ikke lei meg for det:-)
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg kan ikke ha Dlp men jeg er ikke lei meg for det:smile:
    Da er HD1 et meget godt valg. VW50 er også svært bra, og koster enddel mindre, men den vil du kanskje ikke ha?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mye på vw50 men jeg synes ikke bildet er så klart på den og derfor har jeg bestemt meg for hd1 og også fordi den var den som imponerte meg mest på projektor 2007 med det klart beste bilde.
    Mvh bigtor

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •