Fujitsu-Siemens 40" LCD TV Myrica VQ40-1 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

feilkonstruert?

kjøpte fusi vq40 forrige uke og har rukket å se 1 - en - film:-) Gikk da over fra en 10 år gammel nokia 25" 4:3 skjerm til denne.

1. himmel, kinostørrelse i heimen.
    2. forbannede 16:9 formater. ingen alternativer er 100 % ideelt i alle sammenhenger. Sikkert ikke skjermens feil...
    3. man kan zappe gjennom en rekke formater og velge det som passer best på kildesignalet :-)
    4. trekker 270W ved drift. planlegger besøk av elektriker for å legge inn en 16Amp linje før jeg utvider med flere komponenter.
    5. Står på en stereobenk fra IKEA. Blandet suksess: : trådløs signalmottak på undersiden av TV fanger ikke opp signal fra fjernkontrollen før jeg omtrent ligger på gulvet. Moral: den bør henge på veggen selv om sokkelen er knallbra.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt denne TV'en fra MPX.no nå, sitter og venter i spenning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her Men sjekk ordrelista di, hva er den grønne datoen for noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er beste måten å koble disse tingene til tven:

dvd pioner 575A - RGB scart og
    COMPONENT VIDEO OUT output progressive scan video
    from the component video output.

laptop- vga 15-pin D-sub

Xbox/xbmc

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvd - komponent først og fremt, så kommer scart
    laptop - vga til dvi (husk at det må være DVI-I, ikke DVI-D) på clas ohlsson
    xbox - komponent HD kabel

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kobler på pcen til tv'en med S-video og ser på HD filmer via den, blir det stor forskjell fra å ha ett skjermkort som støtter HDMI inngang?

Forresten, noen som vet hva den det vil si at det står grønn dato på bestillinga på mpx.no?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt ute å kjøre på alle kabler etc.

Akkurat nå brukes en solid rgb scart fra dvd. Dette vil forbedres med komponent, og sette dvd til progressiv?

Mye kabler etc å holde styr på.

Med Clas Ohlson handle postordre bestill blekkpatron alarm boremaskin telefon som utgangspunkt:

dvd:
    Komponent/RGB-kabel, hi-grade, med 3xRCA (hann) til 3xRCA (hann) tilkoblingskontakter. Art.nr 38-1243
    Der settes de tre kontaktene inn i nr 6-7-8 på det medfølgende bilde?

http://makeashorterlink.com/?X2D821EED

laptop: DVI-I single-link-monitorkabel (18+5 kontakter til 18+5 kontakter).
    art nr 38-1049 inn i nr 16.

http://makeashorterlink.com/?Z3A823EED
    xbox er vel Xbox High Definition AV Pack, men denne kan vel ikke brukes samtidig som dvd spilleren.

sikkert noe en har glemt.. edit har brukt svideo med laptop en del, og det er ikke noe kvalitet over det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD over S-video? :O

Tror jeg kanskje heller hadde satset på å koble PC til med DVI (evt VGA->DVI hvis du ikke har DVI på PC'en). Rimelig poengløst å kjøre signalene fra en PC over analoge linker.

Personlig så har jeg en Denon 1920 som jeg skal koble til TV'en med HDMI. Er utrolig spent om jeg kommer til å få syncproblemer (kjører lyd til denon reciever med koaksialkabel). Xbox360 skal også kobles til når jeg får råd, og da er jeg ikke så veldig sikker på hvordan jeg skal få den tilkoblet..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrej1
    Samme her Men sjekk ordrelista di, hva er den grønne datoen for noe?
    Den grønne datoen er tidligst leveringsdato hvis jeg husker rett. Jeg trodde at man kunne få den tv'en på oppkrav, men de endrer automatisk ordren til å være tollpost (med gratis frakt) mot at du betaler enten med Giro eller Visa før de sender ut TV'en. Ringte de i dag, og de sier at de sender den ut med en gang de får bekreftelse på betaling.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da skjønner jeg. Datoen endrer seg til dagens dato hver dag

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, da har en prøvd med de nevnte kablene fra clas

i dvd menyen har en valgt component out-progressive. Når en velger YUV dukker det opp 720x576 50Hz. Kan ikke si at en ser forbedringen,men det ble ikke verre.

koblet så DVI-I single-link-monitorkabel til tv, laptopen kommer opp i PC (RGB) Laptopen er 1920x1200, dette kommer som 1280x1024 på tv en, ikke helt ideelt. Laptop res på 1200x900 blir til 1600x900 på tven. Har ikke funnet en perfekt posisjon. Bruker Radeon Omega Drivers 3.8.273

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, rart.. mener at omegadrivere skal låse opp slik at du har alt mulig av oppløsninger å velge mellom

PowerStrip kan muligens være løsningen din her, URL: EnTech Taiwan | Utilities | PowerStrip

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Setter laptop til 1360x768 så virker ok ser det ut som.

Angående komponent, hvis en skal også bruke xbox med High Definition AV Pack er det en annen løsning enn å bytte med dvd hver gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en komponentsvitsj kan vel være løsningen her? 2 x 3 RCA inn - 1 x RCA ut og inn på TV? Evt (hvis du har en receiver som støtter dette) koble ting via receiveren din (2 x rca inn på receiver og 1 x rca ut fra receiver inn til TV)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med pixelfeil på disse? Hadde vært glad for å ha en uten sjenerende pixelfeil, kan jeg forvente det ved kjøp av denne eller vil det bare være flaks?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    søkte på forumet her, og fant Farmen YPbPr Power Box. Den og en Xbox Component Cable with Optical Out ble bestillt. Under 200 inkl frakt fra usa, om det kommer frem er en annen sak.

Angående koble gjennom reciever så.. er en litt grønn. Muligens litt enklere enn å bruke bryteren på komponent switchen.

Reciever panasonic sa-he70 (bilde), vet ikke om den støtter dette. Kanskje ikke tydelig, men er litt grønn på dette.

Kjørte dead pixel buddy, kunne ikke se noen døde pixler på den ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å skaffe meg en LCD-TV og lurer på om denne kanskje er noe for meg.

Bruksområde:
    - Kabel-TV fra Canal Digital (digital dekoder), ser mye på fotball her
    - DVD (playstation 2)
    - Litt film fra datamaskin
    - Kommer sikkert til å kjøpe Xbox 360 om ikke så alt for lenge, kanskje PS3

Har en 21,3" LCD med 1600*1200 koblet til dataen, så kommer vel ikke til å bruke den så mye som dataskjerm.

Har en 28" Phillips CRT som er rund som en kuppel. Føler det er på tide å bytte den ut

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter enda og venter på TV'en, tollpost bruker 6 dager på å frakte den 200 mil

Kommer til å bruke HDMI mot Denon DVD-spiller, DVI på HTPC og komponent til xbox360 (når jeg får kjøpt xbox). Gud hvor jeg gleder meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er fornøyd så langt, bra en ikke gikk for en 32" som ville blitt for lite.

Koblet til dvd og laptop og fungerer bra. Har BT mus, men IR tastaturet får duge når det er tilkoblet en USB hub uansett.

Når en bruker data med tuner som bilde i bilde, får en ikke lyd fra tv kanalen. Men bruker en enkel scart til recieveren så løses det.

Har ikke digital dekoder med grunnpakken i kabel tv, vet ikke om det er verd 1000kr i engangsbeløp. Siden en også bruker billedrør tv.

Angående nettkjøp, så ser det ut som om en har kommet på en "luguber" butikk for første gang, så får se hva visa kan gkøre med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var TV'en på plass, herregud for en forskjell fra 14"

Sliter litt med mye baklys, samt to-tre døde piksler (har prøvd massering, hjalp ikke). Ved å sette bilde til "mørk" og så skru opp kontrast og lysstyrke ble jeg kvitt det meste av det gråe baklyset.

HDMI fungerer supert med Denon 1920, kjører 720p og 1080i uten problemer. TV-tuneren er overraskende bra, får krystallklart bilde på de fleste kanaler (analog antenne). Høyttalerne som er innebygd er ikke så mye å skryte av, men jeg spiller lyd ut via surroundanlegg uansett.

Alt i alt: Ganske fornøyd, synd med de døde pikslene men det er ikke stort å gjøre med..

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •