Fujitsu-Siemens 40" LCD TV Myrica VQ40-1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei igjen!

Blir bare mere og mere fornøyd med kjøpet nå jeg!!!. Testa mange timer i går, da spes på DVI inngang fra min PC. HD 720p og 1080i funker som en drøm!!!.
    Kalibrering med DVE er anbefalt. Medførte ikke store endringene i oppsett. På HDMI endte det opp med lys og kontrast på 47 i menyen. Ble vedlig behagelig, så default oppsett er ikke "so far off"!.

Kan og nevne man trenger ikke veggfester, da det er egne hull til og henge den etter kroker på veggen. Seff støtter denne VESA feste i tilleg (skruehull ferdig)

Eneste minus, får ikke min Harmony 885 fjernkontroll til og fungere 100 % med tvn.. forsker ennå på problemet.

Freddy

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Harmony + Myrica VQ40-1

mottok tven fra Mpx for noen dager siden (Fujitsu-Siemens 40" LCD TV Myrica VQ40-1) men får den heller ikke til å fungere med min harmony kontroll.. funnet ut noe mer ang. kontollen??

Kontaktet support på logitech men har ikke fått svar etter 2 dager..

ellers har jeg bare fått testet den med analoge kilder, syntes ikke den overbeviser helt på dette området, men gleder meg til å prøve med DVI eller hdmi

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

meget fornøyd

Jeg bestilte tv'en fra MPX på mandag, og igår kom den fritt levert på døra, raskt og fint.

Må si at bildet fra vanlig tv kabel var overraskende klart og fint, de fleste kanalene hadde så og si krystall klare bilder, og med DVD blei det helt perfekt, som forventet.

Jeg var litt spent på lyden, da høytalerene peker skrått bakover, og de
    var også tilfredstillende. Selvfølgelig blir det mye bedre når jeg kobler på surround, men det funker bra bare med høytalerene.

Så disse ca 11000 er kansje min beste investering noensinne... hehe
    Som det står tidligere i tråden, du får mye god tv for de pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hyggelig å høre at så mange folk er fornøyde med tv'n! jeg vurderer å kjope sånn en selv men hvordan funker det å se tv på canal digital parabol? og er den bra til xbox360 spilling? og god på mye annet oxo? ser nesten for godt til å være sant...

Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes lite info om denne på nettet, det eneste jeg har funnet er refereanser til noen tyske tester. Men disse sier ikke stort.

Til dere som har kjøpt tv'n:

Hvordan er sortnivået, er det bra i forhold til andre merker som Sony, Samsung etc. Hva med å se film i mørkt rom, går det greit?

Baklys, er skjermen plaget av gjennomlysning?

Bildeprosessoren, er den rask nok? Blir det rykking i bildet ved raske panoreringer, scrolling av tekst etc.?

Hvordan er det å bytte kanaler, går det raskt?

Hva med tekst-tv. Fungerer den bra? Det er vel 500 sider og ikke 5000 sider som det står enkelte steder..

Må si at denne tv'n frister. Den skal jo ha 1:1 pixelmapping 1360x768@60Hz, 2 tv-tunere, hdmi, dvi, componentinngang osv.., alt til "bare" 11.000. Men å kjøpe den usett når det ikke finnes tester, nei det gjør jeg nok ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøpte usett, og ja jeg er nervøs

Sitat Opprinnelig postet av BobaFett
    Men å kjøpe den usett når det ikke finnes tester, nei det gjør jeg nok ikke.
    Jeg har bestilt tv'n i dag usett. Snakket med en forhandler som sa at tv'n er helt super. Skal svare deg når jeg får pakken på fredag.

Newcomer brainpolka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk denne tv'n i går. Fungerer utmerket på xbox 360 og pc via dvi.
    Analog kabel kunne vært bedre, men jeg skjønnte at det ikke kom til å bli knall med det uansett. Med en par meters sitteavstand fra tv'n så var det egentlig ikke så ille. Jeg så Sin City i HD i går og jeg ble nesten lamslått av det råe bildet. sortnivå er i grunn ganske bra og skaleringen av farger så også meget bra ut (dog ikke mye farger i denne filmen). Løp og kjøp sier jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig imponert av denne skjermen selv. Hatt den over helgen nå..

Jeg er ingen ekspert though men sett på TV før og jeg syntes det var helt topp og ingenting og klage på.

Noen som har leika seg litt med instillingene og har noen tips for og få det perfekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om dette er en forbedret skjerm i forhold til v32-1
    Har sett en del på denne, og sortnvået var etter min mening relativt dårlig- også sammenlignet med andre LCD-tv.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne skjermen har vel ikke værre sortnivå enn det meste jeg har sett. Mest vant til pc lcd skjermer dog. Synes det ser like bra ut som den 24" Dell skjermen jeg har på jobb, men kanskje ikke like bra som en 21" Eizo vi har.
    Jeg så Sin City på den i går og det så meget bra ut. Der er jo det meste sort. Alt var detaljert og fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, vurderer å kjøpe.. men hva er status på sitteavstand hos dere som har kjøpt? Hvor mange meter gir best bilde osv ?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter ett par meter unna og det ser greit nok ut. om det er skjerm til analog kabel tv du er ute etter så anbefaler jeg en plasma.

Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig en test..

Har endelig funnet en test på tyske CNet:

http://www.cnet.de/tests/tv/0,390316...estbericht.htm

Det er også en video av testen her.

VQ40-1 får god kritikk, skryt for pc-tilkoblingen, og et godt bilde. Men sortnivået kunne vært bedre (men det sier dette er typisk for lcd?). Lyden skal også være svak.

Newcomer Cato72 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kokkosbolle
    denne tv'n ser spennende ut! jeg vurderer og kjøpe denne selv. ikke nok at den har hdmi men det har også dvi utgang og det er jo bra!, og 1000:1 kontrast er vel greit nok.. og den er jo stoor 40 tommer og koster lite og gratis frakt! tror dere denne gir greie tv bilder med cd parabol og funker ok med pc via dvi til hd klipp spill og litt film og sånt? og funker kanskje den ok til film via hdmi med oppo? til dere som har kjøpt post gjerne informasjon.. positive ting og ulemper og etc...
    Jeg er veldig fornøyd med den min til mitt bruk. Har digital TV-dekoder og bildene er veldig bra -- med tanke på prisklassen. Bildet ved bruk av analog tuner er ikke så verst de heller.

Bilde fra PC med 1:1 pixelmapping er perfekt!

Det eneste som irriterer meg er at input-valg ikke lar seg programmere av Logitech Harmony 885, slik at jeg må ha fjernkontrollen til TV'en tilgjengelig.

Cato

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg spør litt dumt.. men det er plass til å koble vanlig kabel tv på den?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cato72
    Det eneste som irriterer meg er at input-valg ikke lar seg programmere av Logitech Harmony 885, slik at jeg må ha fjernkontrollen til TV'en tilgjengelig.

Cato
    Jeg har PQ42-1 (plasma) men så lenge jeg fortalt oppsettingsprogrammet til 885 at "TV står i samme modus ved påslag som når den skrus av", og forteller 885 hvilken input respektive aktiviteter skal trigge så går det bra (om enn noe sent...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fristet veldig, men det er nå 10 000 kr det står om her, og alle de nye TV-ene som kommer snart med full 1080p og 100Hz frister så mye mer, men som koster mer også.. Og når jeg ser TV-ene på elkjøp.. ******* så elendig bildekvalitet! Var kun 40-50" som hadde såkalt vanlig godkjent kvalitet på bildet.. Ellers var det pixelrot, etterslep, dårlig sortnivå, uskarphet.. man må liksom fokusere øynene for å hva TV-ene prøver å vise.. og ja jeg har helt fint syn

Men til dere som har kjøpt denne TV'n: Ser dere med det kritiske øyet når dere gir oss tilbakemelding om TV'n er bra eller ei? Har en kompis som sitter med en 2(?) år gammel 32"LCD tv fra samsung, sier at bildekvaliteten er kjempebra.. noe det mildt sagt ikke er! Folk er forskjellige, men jeg håper dere ser med de rette øynene og med nøytral tankegang.. og ikke ser blindt på det når dere sier at Tv'n er bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måten skjermene er justert / mangel på sådan hos mange kjeder burde egentlig kvalifisert til buksevann og offentlig pisking. Min FS PQ42-1 så ikke ut i butikken, men hjemme så er bildet mye mye bedre. Husk at mange steder så er det scart-signal splittet ut på 100 TV'er på analoge signaler, dette i kombinasjon med sjøville innstillinger gjør at jeg lurer på hvordan de klarer å selge noen skjermer i det hele tatt....

Jeg var hos Lefdal i Sandvika under en etappe i Tour de France, og jøye meg så grisedårlig bildet var på _alle_ skjermene i butikken. Til og med en 50" Pio så helt grusom ut.

Men nøytrale tankegang fra noen som eier produktet? Det er vanskelig gitt... men jeg hadde ihvertfall sagt klart og tydelig ifra hvis det var ting med min enhet som gjorde at jeg var misfornøyd.

Og man kan egentlig ikke sammenligne enheter til 10.000,- og enheter til 35.000. Det blir litt epler og bananer. Jeg hadde vært mye mer kritisk til en Pio til 35.000,- for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på VQ40-1 hos en kamerat i går, vi så først litt tv via en analog luftantenne, spilte litt Xbox 360 og han prøvde ut min Oppo DV971 dvd-spiller for å se om den ga bedre bilde enn hans ganske så gamle traver (Pioneer DV-737).

Min bakgrunn er selger av brunevarer i en av Norges større elektrokjeder i 5 år, ellers har jeg selv hatt en 43" plasma fra Pioneer (døde etter lynnedslag og forsikringspengene ble brukt mer "fornuftig" til oppussing), en Philips 30PF9946 (soveroms-tv nå) og sist en Sharp LC-37P55E jeg fikk kjøpt såpass rimelig at jeg ikke kunne la være. Sharp'en fungerer strålende selv med med analog luftantenne siden den har den PAL-optimerte oppløsningen 960x540, og gir meg et bilde jeg er svært fornøyd med i forhold til prisen.

Det analoge bildet var helt ok, en del støy i bildet som følge av ikke verdens beste signal og at bildet oppskaleres ganske mye. Vi satt ca 3,5 meter fra skjermen og jeg kunne levd med dette bildet, det eneste som plaget meg en del var at det til tider så ut til at fargene "blødde" litt, men det tror jeg var fordi fargene kunne vært kalibrert bedre av kameraten min og ikke tv'en sin skyld. Vi så på tv'en i dunkel belysning (to lamper med 25w pærer i hver) og sortnivået var lettere grått som i de fleste lcd-tv'er og uten justerbar bakgrunnsbelysning er det lite å gjøre med det annet enn å konfigurere lysstyrken til man finner en balanse mellom sort-nivå og detaljer i mørke scener. Hvitt så i mine øyne ut som hvitt, uten at det ble glorete.

Når vi koblet til Oppo'en min via DVI-kabelen og kjørte den på oppskalering til 720p ble bildet mye bedre enn med den eldre Pioneer-spilleren. Dybden i bildet økte betraktelig, fargene og kontrasten fikk et løft etter litt justeringer og sortnivået virket bedre enn via analoge sendinger. Testet med noen scener fra Gladiatoren, Fight Club og Star Wars for å sjekke detaljrikdommen i mørke og lyse scener, mens animasjonsfilmene vi kjørte noen scener fra så strålende ut (som forventet). Etter å ha konfigurert litt ved hjelp av DVE så fikk bildet enda et løft og kameraten min bestilte sporentreks en Oppo hos Datakjeden.

Xbox 360 ble som forventet også veldig bra, og kan definitivt anbefale dette som en skjerm til spill-bruk. Vi testet ikke mot PC-bruk, kunne tenkt meg å sett HD-klipp på denne skjermen også men det får bli en annen gang.

Alt i alt vil jeg gi denne skjermen en :thumb up: og syntes den kan anbefales til den gunstige prisen den leveres for idag. Den ser også veldig bra ut med metallrammen, og fjernkontrollen virker grei. Lyden har jeg ikke testet da alt gikk via ekstern surround-forsterker og høyttalere.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •