40" HD-klar LCD til 8995,- ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking KjempeFornøyd!!!

Fikk denne idag, og som det fremgår av overskriften så er jeg kjempefornøyd med denne.
    Tror jeg gjorde noe lurt når jeg ikke gikk rundt å så på masse nye "dyre" tv'er..
    Denne framstår for meg som et kjempekjøp, og ihvertfall til denne prisen.
    Ser den bare har gått opp 1000,- i pris også. Så til dere andre som spekulerte.. løp og kjøp

Har ikke funnet noen døde piksler enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever du etterslepninger?

Hva slags kilder har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kilder

Har xbox 360, analog kabel og HTPC. har bare prøvd ekstender funksjonen enda... må ha et nytt grafikk kort først for å få 1:1 pixelmapping..
    ingen etterslep og har heller ikke opplevd noe annet negativt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om jeg må skaffe meg htpc jeg også. Kan noen være så snille å si hva jeg trenger, og hva jeg må kjøpe! Har en pc stående her som jeg kan bruke!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kesse
    Ser ut som om jeg må skaffe meg htpc jeg også. Kan noen være så snille å si hva jeg trenger, og hva jeg må kjøpe! Har en pc stående her som jeg kan bruke!
    Begynn med å koble opp den da vel. Det er det beste utgangspunktet for å finne ut hva du trenger.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, jeg skal nå si hva jeg har, og hva mine tanker rundt dette er. Så hadde det vært fint om dere kunne hjulpet meg i gang!

Jeg har et gammel pc, det et et Asus An7 hovedkort (socket a). Jeg har en 2,8ghz amd athlon prosessor og 512mb ram og en 250gb harddisk. Grafikkkortet tror jeg heter noe som Saphire radeon 9800 pro?? Men kabinettet er "Uber stygt" og det bråker rimelig mye. Så jeg må nok etterhvert finne et bedre og penere kabinett.

Det jeg håper er jo at jeg skal få et bedre bilde på min tv. Så jeg trenger også et "tv kort"? Er det slik å forstå at den analoge tv-antenna går inn i tv kortet, også går det en DVI kabel fra skjermkortet inn i tv'en? Og ved hjelp av div programmer blir bildet bedre?!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kesse
    Okei, jeg skal nå si hva jeg har, og hva mine tanker rundt dette er. Så hadde det vært fint om dere kunne hjulpet meg i gang!

Jeg har et gammel pc, det et et Asus An7 hovedkort (socket a). Jeg har en 2,8ghz amd athlon prosessor og 512mb ram og en 250gb harddisk. Grafikkkortet tror jeg heter noe som Saphire radeon 9800 pro?? Men kabinettet er "Uber stygt" og det bråker rimelig mye. Så jeg må nok etterhvert finne et bedre og penere kabinett.

Det jeg håper er jo at jeg skal få et bedre bilde på min tv. Så jeg trenger også et "tv kort"? Er det slik å forstå at den analoge tv-antenna går inn i tv kortet, også går det en DVI kabel fra skjermkortet inn i tv'en? Og ved hjelp av div programmer blir bildet bedre?!
    Jeg tror egentlig du må ha moderate forventniger til å forbedre et dårlig tv-signal med en HTPC. Det er i alle fall min erfaring.

Fordelen for meg er at jeg får en pen GUI med program-guide, timeshifting/opptak, og at alle kilder er "samlet i en boks". Jeg har ingen scart-kabler, ingen analoge video-kabler, bare en HTPC, en surround-forsterker og en TV som i størst mulig grad fungerer som en dum PC-skjerm.

Dessuten gjorde HTPC at jeg på en økonomisk måte kunne ta inn prøvesendinger fra digitalt bakkenett, og dette ER en stor lyd/billedmessig forbedring.

-k

Newcomer Superkonge sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre enn meg som sliter med at bildet henger etter lyden på denne TVn? Når jeg kjører lyden igjennom forsterkeren så henger bildet etter og det er så fryktelig irriterende. Jeg har en pioneer vsx1015. Går det ann å stille inn den på noen måte?

Asbjørn

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superkonge
    Er det andre enn meg som sliter med at bildet henger etter lyden på denne TVn? Når jeg kjører lyden igjennom forsterkeren så henger bildet etter og det er så fryktelig irriterende. Jeg har en pioneer vsx1015. Går det ann å stille inn den på noen måte?

Asbjørn
    Jepps, hadde dette problemet tidligere når bildesignalet ble kjørt via Scart. Nå som bilde blir sendt via DVI (720p) er lyd/bilde er veldig bra synkronisert. Lyden blir tappet digitalt til en 2 kanals stereo forsterker i begge tilfellene uten mulighet for lip sync.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •