40" HD-klar LCD til 8995,- ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1.200,- kr i frakt er uhørt. Man kan jo sende en palle med telefonkataloger til Uganda for den prisen....

Til sammenligning, en SVS-sub på 70 kg kostet 390,- pluss mva fra Arendal, via Drammen og til Stavanger...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan møte opp hos komplett i sandefjord og betale 40,- i gebyr.

Jeg betalte 450,- for "box office" eller noe som leverte den på døra dagen etter bestilling (oslo).

Posten skulle ha 750,- for samme tjeneste.

JEg regner med at det er dyrere lengre unna sandefjord.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte betale 545 via box delivery saken.. bor i Oslo.

Bestilte den natt til i går. Ser at den er på lager på komplett nå. Vil det si at jeg mest sannsynlig får den i morgen kveld kanskje?

Blir spennende å se.. Dette blir min første lcd-TV (har derimot 5 lcd skjermer til pc fra før..)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skriv nå hva dere synes når dere får TV'n ... test gjerne med Xbox360 hvis dere har Ble interessert nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spennende

Har bestillt denne selv nå, blir spennende og se om jeg har kjøp katta i sekken
    Men noen som vet hvor lang tid de bruker på å sende den hjem til meg?? den er sendt i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikBlodøks
    Skriv nå hva dere synes når dere får TV'n ... test gjerne med Xbox360 hvis dere har Ble interessert nå.
    Jeg har skrevet mine erfaringer her:
    http://www.hjemmekino.no/database/tv...ews&reviewid=7

har desverre ikke xbox men har HTPC.

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jiframnes
    Har bestillt denne selv nå, blir spennende og se om jeg har kjøp katta i sekken
    Men noen som vet hvor lang tid de bruker på å sende den hjem til meg?? den er sendt i dag...
    I følge den Box Delivery tingen virka det som at den kommer på kvelden dagen etter at den blir sendt. Når bestilte du? Jeg bestilte på natta 22.aug.. men den er fremdeles ikke sendt Enda det sto at det var en del inne i går. Så da får jeg den vel ikke før til uka uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Oslo
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min i sta! Den er stooor!

Har hvertfall en død pixel.. men så den ikke før jeg titta etter det.. sikkert flere også om jeg ser nøye... men ingen vits i å prøve å lete etter ting å irritere seg over Jeg skal hvertfall beholde tv'n.

Førsteinntrykket.. tja.. den lider av det meste lcd-tv'er lider av. Har til nå kun prøvd den mot pc. Vist litt dvd fra pc og slikt... i windows er den en drøm.. men merker godt litt unaturlige farger, dårlig dynamikk, og utvasking. Men til den prisen er det akseptabelt antar jeg.

Skal justere den med kalibrerings-dvd senere.. får se om den blir noe bedre da. Gleder meg til å få prøvd HD materiale og spill

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har erfaring med denne tv'en. Lurer på om jeg skal skaffe meg en til å spille Xbox 360 på!:twisted:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjop.no selger forresten Amoi 40" til 9895,- Mye av samme specs som videoseven men muligens et litt mer annerkjent merke. Dessuten pleier de ikke å ta mer enn 375,- i frakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry box delivery

Er det pakkesøk på box sine sider?? finner ingenting.. men de har ringt til kjerringa igår.. så jeg kunne sikkert hatt tv'n hjemme da
    Er det noen muligheter for å få den hjem nå eller må jeg vente til i mandag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg denne tv. Men sliter litt med etterslepninger, noen som har tips til hvordan jeg kan opimalisere dette best mulig? Etter å ha lest på "minhembio" så jeg dette "Har köpt en på pc superstore för ett tag sen och den funkar klockrent,hade oxå eftersläpningar i början(jävligt mycket) men då var bild reduceringen på ON=standard inställning.Men så fort man stänger av den så försvinner dom helt, har kollat VM nu ett tag och inga eftersläpningar alls."

Men jeg finner ikke "bild reducering". Vet noen hvordan jeg gjør det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kilde har du?

Jeg har ingen plager med etterslep fra HTPC via DVI.

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Jeg er helt blåst når det gjelder det her.

Men jeg har en dekoder fra Canal Digital som jeg har koblet vanlig scart og antenne i Tv'en. Jeg har digital tv, men ikke parabol.

Kan jeg få HTPC via DVI ??

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HTPC er bare en vanlig PC med noen spesielle programmer, gjerne puttet inni en "fin boks". Så lenge tv-en kan vise PC-bilde kan den også vise HTPC-bilde og det kan altså denne.

Når det gjelder å få signal fra en proprietær parabol/kabel-tv set-top-boks via HTPC og til skjerm så er også dette mulig men det krever litt innsats og resultatet er ikke optimalt.

I ditt tilfelle ville jeg ha sjekket at tuneren din sender RGB over scart og ikke S-video eller komposit, da det gir best bildekvalitet. Det er mulig at du også må inn i menyen på tvn og velge rgb inn på SCARTen.

Jeg har ikke prøvd noen av det over, siden jeg kun har koblet tven opp med DVI til HTPC. HTPC har jeg igjen koblet til analog kabel-tv med et tunerkort og digitalt bakkenett fra antenne via et annet tunerkort.

Etter at du har sjekket dette kan du jo sende canal+ en frustrasjonsmail og klage på hvorfor de ikke greier å få ut dekoderbokser med DVI/HDMI slik at man får optimalt bilde på alle flatskjermene rundt omkring. Samtidig kan du jo klage på hvorfor de gjør sitt beste for å gjøre produktet sitt ubrukelig med HTPC =)

mvh
    Knut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, okey!

Hvor mye "stress" og penger koster det å skaffe seg HTPC da? Jeg har en PC maskin stående, men har ikke tunerkort osv.

Ellers så har jeg jo angreretten min, for det funker ikke slik det er nå desverre!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kesse
    Hmm, okey!

Hvor mye "stress" og penger koster det å skaffe seg HTPC da? Jeg har en PC maskin stående, men har ikke tunerkort osv.

Ellers så har jeg jo angreretten min, for det funker ikke slik det er nå desverre!
    Jeg prøver å dra litt sammen her...

Problemet ditt er at denne tv-en sammen med Canal digitals dekoderboks ikke gir godt nok bilde?

Sjekk alt av tilkoblinger, bruk rgb-scart, sjekk at tv-en er satt opp til å fungere optimalt (mhp støyfjerning etc)

Hvis det fremdeles ikke blir bra nok så tror jeg ikke at canal+ sammen med HTPC og denne tv-en er rett løsning for deg. Enten send tilbake tv-en, eller vurder muligheten for andre tv-kilder. F.eks digitalt bakkenett.

En HTPC kan være alt fra nåværende tv + tv-tuner-kort (500 til 1000) og en gratis applikasjon (http://www.team-mediaportal.com), via "low-end" dedikert løsning til 5000,- og oppover, til kraftige løsninger med god behandling av HD-materiale etc fra 10-15.000 og oppover.

Hva synes du om bildet ved visning av DVD? Det er jo mulig at du rett og slett stiller høyere krav enn denne tven kan levere.

Pioneer har noen veldig fine plasma-skjermer i området 30.000,- :-)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg syntes DVD fungerer mye bedre!

Broren min har en Viewpia 37 tommer, og der er det ikke antydninger til de etterslepningene som jeg har på min tv. Med de samme signalene.. Så enten er dette en tv som er ekstremt kresen på signaler, eller så er det noe galt med mitt eksemplar! Vi får se, jeg skal teste ut alle mulig tilkoblinger før jeg bestemmer meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kesse
    Hehe, jeg syntes DVD fungerer mye bedre!

Broren min har en Viewpia 37 tommer, og der er det ikke antydninger til de etterslepningene som jeg har på min tv. Med de samme signalene.. Så enten er dette en tv som er ekstremt kresen på signaler, eller så er det noe galt med mitt eksemplar! Vi får se, jeg skal teste ut alle mulig tilkoblinger før jeg bestemmer meg.
    Bra. Da har vi sannsynliggjort at du er fornøyd med tv-ens grunnleggende kvaliteter. Da er problemet mest sannsynlig ved tilkoblingen til kilde, eller kilden-kvaliteten.

Men merk at signalkilder som jeg synes var feilfrie før (DVB-T MPEG2) på en 20" PC-skjerm, nå har fått noen synlige lyter ved 40". Når skjermstørrelsen øker mer enn sitteavstanden så blir kildens kvalitet mer kritisk.

Samtidig så blir gleden over HD-filmer desto større :-)

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett litt på dvd nå. Det er MYE bedre, ingen tegn til etterslepninger i det hele tatt. Rart at det skal være så stor forskjell!!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •