SHG.no - Hvorfor så billig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SHG.no - Hvorfor så billig?

Driver i disse dager å skal kjøpe meg LCD-TV og har blitt anbefalt å kjøpe en LG TV pga at jeg skal bruke pc-signaler til den...

Siden jeg ikke er for rik faller valget på en av de billigere 42" utgavene.

LG 42LC2R eller LG 42LB1R

Når jeg tar oppslag på disse på prisguide.no merker jeg straks at det er en klar prisforskjell mellom SHG.NO og de resterende webshoppene (5000,- på den ene modellen) Samtidig ser jeg det danske ikoner på linken og lurer på om det ligger noen skjulte ting involvert her? (Sender de fra danmark og jeg må betale toll? eller? )

Hvis ikke, er det noen som har en grunn til at jeg ikke burde handle hos dem?

Eirik

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet litt hos dem, og jeg fikk ikke noe toll eller noe annet som var uventet. Det er jo en norsk nettbutikk med kontor i danmark (tror jeg), så norske lover og retter skal jo følges fra deres side.

men jeg vil råde deg å se litt på hardware.no sin brukerguide til nettbutikker. Det står ikke allverden med skryt akkurat om denne butikken, så selv om de kansje har skjerpet seg i det siste så har de enda en rimelig dårlig fortid bak seg.

Så de er kansje billigere, men hvordan er kundeservicen om noe skulle gå galt?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel riktigere å si at det er en dansk butikk med en norsk "proforma" avdeling. Prisnivået er vel litt lavere i Danmark enn i Norge, derav prisforskjellen. Servicen er ikke all verden. Generelt tror jeg danskene ikke tar igjen hva som helst og ønsker å følge dansk forbrukerlov som ikke er så gunstig som den norske. Tok meg 2 mnd å få igjen penger på en Samsung DVD spiller jeg returnerte.

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun positive erfaringer med SHG,,
    Opplevde kundeservicen som god også..
    Anbefales på det varmeste fra min side

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke shg.no som er spesielt billig. Det har vært overpris for flatskjermer i Norge. Husker at jeg sjekket prisen på komplett.no og komplett.se rundt juletider og det var nesten 10.000,- NOK forskjell på en Pioneer plasma skjerm.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Det er ikke shg.no som er spesielt billig. Det har vært overpris for flatskjermer i Norge. Husker at jeg sjekket prisen på komplett.no og komplett.se rundt juletider og det var nesten 10.000,- NOK forskjell på en Pioneer plasma skjerm.
    Norge har jo generelt sett billigere/lik pris som i Sverige mtp flatskjermer og andre brunevarer da.. Så det måtte være et meget spesielt unntak.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Norge har jo generelt sett billigere/lik pris som i Sverige mtp flatskjermer og andre brunevarer da.. Så det måtte være et meget spesielt unntak.
    Du har kanskje ikke sett alle diskusjonene vedr. Fyndbørsen her på forumet? Mange har spart mange tusenlapper på å handle flatskjermer i Sverige.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Du har kanskje ikke sett alle diskusjonene vedr. Fyndbørsen her på forumet? Mange har spart mange tusenlapper på å handle flatskjermer i Sverige.
    Jeg snakker ikke om konkrete butikker. Snakker vi konkrete butikker, er vel shg.no fortsatt billigere enn fyndbørsen på en god del. På generelt basis, er det ikke billigere elektronikk i Sverige enn i Norge. Selv med dagens kronekurs.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Jeg snakker ikke om konkrete butikker. Snakker vi konkrete butikker, er vel shg.no fortsatt billigere enn fyndbørsen på en god del. På generelt basis, er det ikke billigere elektronikk i Sverige enn i Norge. Selv med dagens kronekurs.
    Det er helt korrekt. Har selv bodd i Sverige en stund, og er meget glad for å komme tilbake til Norge igjen.
    Når noen sparer 6000 kr på et "fet" plasma på Fyndbörsen er dette nesten utelukkende kronekursen. Og den gangen lå den på 0,78, og da sier det seg selv at det lønner seg å handle med norsk kapital i utlandet.

Når det gjelder shg.no er dette ett Rema konsept. Greit/begrenset utvalg og lave priser.
    Elendig hjemmeside (på lik linje som det er palleløsninger i Rema).. Og service der etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet en del datautstyr hos shg. Litt dyr frakt om man kjøper lite varer, og litt lenger leveringstid enn hos norske webshopper. Et hovedkort jeg kjøpte var DOA og jeg måtte returnere det. De brukte ca 2 uker på å sende meg et nytt, men de var profesjonelle i hånderingen av saken

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •