Prosjektorkjøp i Emiratene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Prosjektorkjøp i Emiratene

Jeg har nylig flyttet til De Forente Arabiske Emirater, og soverommet mitt er det perfekte hjemmekinorommet. Derfor har jeg bestemt meg for å gå til innskaffelse av et hjemmekinoanlegg her, med en prosjektor som videodelen.

Her nede er elektronisk utstyr en del billigere, først og fremst fordi de ikke har moms her, men utvalget av prosjektorer i butikkene er ekstremt lite, jeg har faktisk ikke sett noen. Kun LCD- og plasma TV'er. Jeg har funnet en webshop som selger noen prosjektorer, de fleste eller alle med SVGA-oppløsning. Dette har jeg funnet ut at ikke er noe vits.

Jeg skal kjøre det meste av video (DVD/nedlastede TV-serier i XviD) fra en PC, og sannsynligvis også vise TV-signaler gjennom PCen.
    Rommet har hvite betongvegger, lys er ikke noe spesilt problem, ettersom det blir tidlig mørkt her og jeg har mørke gardiner.

De jeg står mellom nå er:

Mitsubishi HC3000
    Hitachi PJ-TX200

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ut som utvalget stort sett bestod av presentasjonsprojektorer, det må da gå an å skaffe en ordentlig hjemmekinopj der nede også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er om jeg virkelig trenger dette hvis jeg ikke skal vise HD-materiell? Og som sagt så har jeg ikke all verdens penger å bruke. Har du noen forslag til hjemmekinoprosjektor som ikke koster skjorta?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bestiller til et land uten moms blir det vel slik uansett hvor du bestiller fra? Får man ikke igjen disse pengene da? Ref handel fra Sverige der norsk moms legges på og svensk moms tilbakebetales... Dette burde vel gjøre at du kunne handle momsfritt fra flere butikker på nettet til Emiratene?:?:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig, jeg skal undersøke det litt mer. Forøvrig har jeg sett litt på muligheten for å kjøpe Mitsubishi HC3000. Den er ikke alt for dyrt, og støtter HD-materiell.

Et kjapt spørsmål til; jeg har helt hvite vegger på rommet, er det da vits med et lerret?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil vel anbefale lerret, men har en kamerat som gikk fra "veldig billig" nedtrekkslerret til å vise på hvit vegg, og det ble bedre bilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, får se om det blir penger igjen til det etter at jeg har kjøpt prosjektor, lydanlegg og htpc.

Hvor får jeg kjøpt prosjektorer som shippes worldwide?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig, jeg skal undersøke det litt mer. Forøvrig har jeg sett litt på muligheten for å kjøpe Mitsubishi HC3000. Den er ikke alt for dyrt, og støtter HD-materiell.
    Den er ihvertfall i en annen liga en de andre som er nevnt her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant, men den var ikke så dyr som jeg trodde hd-klare prosjektorer var. Jeg har printet ut brosjyren til HC3000 og skal høre i diverse butikker om de kan få tak i den, og til hvilken pris.

Med tanke på feste: Det er 3 meter til taket i rommet mitt, har det da noe å si hvor høyt/lavt under taket jeg fester prosjektoren?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke film mer eller mindre forbudt i Saudi Arabia? Det vil nok være en naturlig forklaring på hvorfor butikkene ikke flyter over av hjemmekino utstyr :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Er ikke film mer eller mindre forbudt i Saudi Arabia? Det vil nok være en naturlig forklaring på hvorfor butikkene ikke flyter over av hjemmekino utstyr :-D
    Saudi-Arabia er for det første et annet land med helt andre(og mye strengere) lover. Jeg vet ikke hvorfor det ikke er noen prosjektorer på display her, men det er som sagt ekstremt mye plasma'er lcd-tv'er og annet hjemmekinoutstyr.

EDIT: Nå endrer jeg førsteposten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arabern
    Det er 3 meter til taket i rommet mitt, har det da noe å si hvor høyt/lavt under taket jeg fester prosjektoren?
    Ja, hvis du velger HC3000. Denne må monteres et stykke over lerretet, men med såpass takhøyde skulle den passe fint hos deg. Den kan derimot være problematisk for andre som har lerret nært taket (lav takhøyde og/eller stort lerret). DLP-projektorer har ofte begrensede plasseringsmuligheter, mens LCD gjerne har både horisontal og vertikal lens shift, slik at du står veldig fritt mtp plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyde er som sagt ikke noe problem. Men hvilken av de nye i førsteposten vil du anbefale hvis jeg skal, ihvertfall i første omgang, bruke den til TV, DVD og HDTVrips i 608x336 oppløsning?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg valgt HC3000, men den er jo også noe dyrere (her hjemme i det minste).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •