Å bestille fra Fyndbörsen til Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Å bestille fra Fyndbörsen til Norge

Vurderer å kjøpe LG 42PC1R. Denne koster 15 490,- SEK på fyndborsen.se

Med valutakalkulatoren på N24.no får jeg det til å bli 13 634 NOK. En god pris mtp at denne skjermen ligger på ca 18 000 i Norge.

Spørsmålet er hvordan få den til Norge. Ett alternativ er såkalt "Poste restante". Da betaler jeg vel bare den svenske frakten til posten i Sverige hvor jeg henter varen? Etter hva jeg kan forstå blir det ca 200 kroner. Jeg betaler da svensk moms. Så skal jeg kjøre over grensen til Norge, og skal da innom tollen for å betale norsk moms. Svensk moms skal da refunderes. Men er det noe gebyr for å gjøre dette som enkeltperson? Eller blir de eneste utgiftene utenom selve skjermen den svenske frakten?

Det andre alternativet er jo å få tilsendt varen hjem til døra mi med DHL. Det blir 700 kroner i frakt utfra nettsidene til Fyndbörsen. Da ordner DHL for at alt blir riktig med momsen, men jeg må betale en sum til DHL for dette arbeidet? Det jeg lurer på hva denne prisen er for en Plasma-skjerm som jeg regner med veier i overkant av 30 kg? Noen som vet?

Det koster jo både tid og penger for meg å kjøre til Sverige for å hente, så dersom jeg bare sparer inn 500-600 kroner på dette (avhengig av hvor mye DHL tar), så frister det klart mest å få den rett på dør.

Hvilke erfaringer har dere?

EDIT: ser nå at jeg muligens burde postet dette i pris- og produktjakt-kategorien...

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du betaler kun 700 sek for leveransen, samt norsk moms til leverandøren. DHL skal ikke ha noe mer fra deg. Venter plasma fra fyndbøsen selv i disse dager...

Skal du kjøre til strømstad og hente den der koster det deg bensin m.m, og hvis du ryker på Nordby "taper" du på prosjektet.

Få det hjem på døra, det er enklest og ikke så urimelig heller....

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om ikke DHL skal ha et spedisjonsgebyr, men jeg tror det begrenser seg til 2-300 kroner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Du betaler kun 700 sek for leveransen, samt norsk moms til leverandøren. DHL skal ikke ha noe mer fra deg. Venter plasma fra fyndbøsen selv i disse dager...

Skal du kjøre til strømstad og hente den der koster det deg bensin m.m, og hvis du ryker på Nordby "taper" du på prosjektet.

Få det hjem på døra, det er enklest og ikke så urimelig heller....
    Etter hva jeg har skjønt så er det bare å svinge innom tollen, så ordner de det slik at man betaler moms til den norske staten og refunderer den svenske momsen. Så man taper jo ikke noe på det. Men hvis man ikke bryr seg om å kjøre innom tollen og ordne dette, men sjanser på å kjøre rett gjennom og blir stoppet i rutinekontroll... da tror jeg det fort kan bli dyrt.

Men det heller nok mot at jeg bestiller rett på dør...

JR: Kom gjerne med en oppdatering etter at du har fått varen fra Fyndbörsen via DHL og fortell hva det kostet og hvor lang tid det tok osv.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I will. Hadde faktisk håpet de kom i dag, men nei. Så da dukker de vel opp tidlig neste uke...

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OIOIOI!
    Her fikk du rare svar.
    Jeg bestilte fra fyndbørsen i mai.
    700kr til fyndbørsen.
    550 til DHL for å legge ut for moms, pluss moms - selvfølgelig.
    men det lønner seg stort sett uansett.
    har hørt at dhl varierer fra 300-550, men 550 betalte jeg, klaget til dhl, men til ingen nytte...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm... Har sendt mail til DHL og spurt hva det vil komme på sånn omtrent. Får se om jeg får et (fornuftig) svar.

Oppdaget også en eldre tråd her i forumet om nettopp det, og der virket det som alle nesten hadde forskjellige erfaringer. Ytterst merkelig at prisene skal variere sånn? Man bør jo kunne vite på forhånd, før man bestiller, hvor mye det skal komme på!

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk levert en panasonic ifjor høst: DHL rota veldig, sendte meg gal regning først , tokk nesten 4 mnd før riktig regning kom og da var gebyret 500,-

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dhl

Lurer på hvordan DHL kan ta så høye gebyrer? Ser ut som de varierer mye etter hva det er? DHL er ett møkkafirma som jeg helst prøver å unngå! Tregt går det også! Mye enklere med Posten og UPS som tar faste priser mellom 85 og 175 kr for fortollinga.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Lurer på hvordan DHL kan ta så høye gebyrer? Ser ut som de varierer mye etter hva det? DHL er ett møkkafirma som jeg helst prøver å unngå! Tregt går det også! Mye enklere med Posten og UPS som tar faste priser mellom 85 og 175 kr for fortollinga.
    Du kan, etter hva jeg forstår, velge at Fyndbørsen skal sende med Posten. Det blir litt dyrere fra fynd sin side, men mer pålitelig og billigere, vil jeg tro.
    DHL er fryktelige.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    OIOIOI!
    Her fikk du rare svar.
    Jeg bestilte fra fyndbørsen i mai.
    700kr til fyndbørsen.
    550 til DHL for å legge ut for moms, pluss moms - selvfølgelig.
    men det lønner seg stort sett uansett.
    har hørt at dhl varierer fra 300-550, men 550 betalte jeg, klaget til dhl, men til ingen nytte...
    samme erfaring her. betalte samme sum selv. de i dhl jeg snakket med stilte seg uforstående til andre/varierende gebyrpriser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar omtrent DHL på å frakte en Plasma-skjerm fra Sverige til det sentrale østland?

Har du fått din leveranse ennå, JR?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den på døra kl 23.35 i går kveld. Hadde gitt opp DHL siden den ikke kom mellom 4 og 9, men selv om de vekte meg var det greit :grin: 42PV600 oppe og kjører! Herrrrrlig.

Dvs at det tok fra torsdag til mandag å få den til Oslo. Ikke gærent det....

EDIT: De har 4 virkedager på levering fra Elkjøp, så dette er kjappere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Fikk den på døra kl 23.35 i går kveld. Hadde gitt opp DHL siden den ikke kom mellom 4 og 9, men selv om de vekte meg var det greit :grin: 42PV600 oppe og kjører! Herrrrrlig.

Dvs at det tok fra torsdag til mandag å få den til Oslo. Ikke gærent det....

EDIT: De har 4 virkedager på levering fra Elkjøp, så dette er kjappere.....
    Kult. Jeg bestiller LG 42PC1R nå i kveld (pluss noen høytalere). Håper jeg har den før helga da!

Hvor mye betalte du til DHL?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHL sa de måtte ha penger før de sendte ut varene, men jeg har ikke fått noe av dem ennå... Antar de krever meg for 550 som noen andre i tråden påpeker. Eller kanskje jeg har blitt borte i papirarbeidet :lol: (I wish)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stusset over dette på hjemmesiden til Fyndbörsen:

"Varorna levereras till Din dörr på dagtid (om Du bor i ett hyreshus eller liknande sker leverans oftast bara till portingången)."

Jeg bor i 4. etasje i en blokk, uten heis. Betyr det at DHL ikke er behjelpelige med å hjelpe til å bære opp skjermen for meg? Hvordan skal man klare å bære opp en 30-40 kg stor Plasma-skjerm til 4. etasje om man bor alene??

Blir spennende å se, regner med å få skjermen mandag/tirsdag. Ble sendt fra Sverige på torsdag.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHL ringer deg før de kjører ut varene. De sier ifra om at de kun leverer til bakkeplan :-( Men, du får spørre om de ikke kan bære den helt opp (skulle ikke forundre meg om de skal ta betalt for dette da). Hvis ikke må nok en kompis eller 2 hjelpe til. Den er ikke lett akkurat....

Edit: De leverer som oftest mellom 4 og 9 i Norge....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg er litt skuffet over DHL/Fyndbörsen. Nå er det en uke siden jeg fikk beskjed om at de skulle sende den, over en uke siden bestilling, men fortsatt ingen TV...

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare å dra skjermen opp trappa det da :P
    hvis ikke så er det ikke noe større problem å bære en 42" f.eks.. mange av eskene er ikke så breie at det gjør noe =)

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har bestillt nye høyttalerkabler fra fyndbørsen og det er 8 dager siden de ble sendt fra deres lager, har ennå ikke motatt noen kabler.
    Ved å søke på sporingsnummret som jeg fikk av dem (posten) får jeg beskjed om at "Kolliförfrågan misslyckades. Kolli saknas för angivna parametrar."
    Er det noen som har erfaring med pakker sendt med posten fra fyndbørsen?
    Har sendt mail og fått til svar at jeg må prøve å søke på nytt senere.
    Det kan da Fa.... ikke være rett at en liten pakke med kabler skal bruke flere uker fra Sverige?

sitat: "FYNDBÖRSEN - Snabba, trygga och erfarna!
    Hemelektronik på internet sedan 1997."

mulig det men noen i leddet mellom fyndbørsen og meg er ihvertfall ikke "snabba"

Edit:mulig dette er på feil kategori men passer inn på trådtittel.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •