Å bestille fra Fyndbörsen til Norge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må be om fraktnummer til DHL. Det består av 10 nummer, og ikke 5 som du sikkert har fått fra fyndbörsen.... eller?

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JR
    Du må be om fraktnummer til DHL. Det består av 10 nummer, og ikke 5 som du sikkert har fått fra fyndbörsen.... eller?
    Jepp, har fått et 5 sifret nummer som refererer til posten. Får vel sende atter en mail og spørre om de kanskje har sendt pakken med DHL. Isåfall vil jeg påstå at de har en stor rutinesvikt i sin logistikk som opplyser til sin kunde at pakken er sendt med posten.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Jepp, har fått et 5 sifret nummer som refererer til posten. Får vel sende atter en mail og spørre om de kanskje har sendt pakken med DHL. Isåfall vil jeg påstå at de har en stor rutinesvikt i sin logistikk som opplyser til sin kunde at pakken er sendt med posten.

Dette tror jeg er en vanlig misforståelse.
    Det 5 sifra nummeret du har fått er DHL Sverige sitt frakt nr (evnt posten sverige) Pakken skifter fraktnummer når den passerer grensen. Prøv å ring til posten / dhl, oppgi navn og adresse. de kan sikkert finne ut nytt fraktnummer til deg (si også at pakken kommer fra fyndbørsen i sverige). Jeg vil heller ikke tro det er fyndbørsen som er problemet, derimot posten.
    Dersom du ringer fyndbørsen, kan de også spore pakken for deg (de svarer fortere på telefon enn mail)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svaret fra fyndbørsen, sitat "Det är postens söktjänst som inte fungerar som den skall.
    Som sagt, paketet har fastnat på posten av någon anledning.
    Om du vill klaga på någon, så klaga hos dom."

2006-08-28 20:33 Göteborg Försändelsen har ankommit och sorterats på den uppsamlande Godsterminalen.
    2006-08-30 01:13 Örebro Försändelsen har ankommit och sorterats på den spridande Godsterminalen.
    2006-08-30 06:37 Örebro Försändelsen har stoppats av Posten. Posten arbetar nu med att åtgärda det inträffade.
    2006-09-04 12:09 - Försändelsen har sorterats på Godsterminalen och skickas nu till den spridande Godsterminalen.

Det er da vel fa..... ikke mitt problem at pakken er blitt borte, varen er betalt og når pakken blir borte er det plutselig mitt problem. Det er bra service det!!
    Kr 1200,- rett i dass, blir jeg å kjøpe noen flere varer fra dette firmaet? Gjett tre ganger... NEI...NEI og NEI:evil:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er en sedvanlig misforståelse i markedet at avsender automatisk forsikrer forsendelsen. Faktum er at mottaker er ansvarlig for varen fra transportselskapet tar over "eierskapet" med mindre noe annet er avtalt, selv om det jo er helt på trynet... Her bør forbrukermyndighetene på plass å presse transportselskapene til å enes om en felles, gratis, forsikring som dekker HELE varens verdi. De fleste webshopper og andre typer butikker her til lands tar imidlertid på seg ansvaret ved skader, men fra utlandet gjelder det ofte andre retningslinjer.

Posten oppførerer seg som oftest relativt greit i slike saker, DHL og øvrige kan godt finne på å erstatte 30 kroner pr. kilo plasma-TV o.l.

Uansett er dette et problem som må tas på alvor, og på bestilling fra utlandet er det veldig greit å kjøpe med en forsikring. Koster faktisk en del (ofte 2-3% eller mer), men kan være vel investerte penger.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har sendt en forespørsel til Fyndbørsen vedrørende dette, de bør i det minste vurdere å tilby norske kunder en forsikring som ikke koster alt for mye. Har lest en del saker det forsendelser forsvinner det siste året, og ettersom Fyndbørsen er en viktig annonsør for AVforum er det jo i alles interesse at våre brukere er fornøyd med forhandleren.

Generelt synes jeg imidlertid Fyndbørsen ser ut til å oppføre seg meget bra basert på tilbakemelding her og ikke minst høfligheten og vennligheten de utviser overfor oss ved all form for kommunikasjon, og prisene er jo fantistisk lave...

Problemet er selvsagt når de havner i situasjoner der varer forsvinner som samtidig ikke er forsikret. Sier seg jo selv at de ikke kan gi med en slik forsikring gratis når den er såpass dyr, men kunden bør i det minste få anledning til å kjøpe forsikring ved ønske.

Kommer tilbake til svar når det foreligger!

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

hvis ikke du bor så langt unna grensen kan du hente den på nermeste post kontor i sverige, da betaler du bare frakt i sverige.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten takk til Lygren som prøver å få en ordning for framtidige og eksisterende fyndbørsenkunder. Tror det kan lønne seg å forsikre pakker som blir sendt over grensen, nå var jo verdien på kablene jeg kjøpte "kun" kr.1200,- men synes det alikevell er jæ... mye for ett sett med luftkabler. Tørr ikke tenke på hvor forbanna jeg hadde blitt om jeg hadde kjøpt en plasmaskjerm eller projektor som hadde forsvunnet. Men noe lærer man av erfaring og andre ting lærer man av dumskap.
    Håper forøvrig at de i fremtiden er villig til å selge en forsikring for forsendelser som de gjør, tvi-tvi.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ddp

Burde vel være mulig for Fyndborsen å levere DDP ex vat/duties til norske borgere. Da ville vi visst nøyaktig hva vi skulle betale, hvis det ikke var noen valuta fluktuasjoner mellom bestilling o levering i listene til tollvesenet.

Delivered duty paid, fritt levert fortollet på godt norsk. Du har ikke ansvaret for forsendelsen før du har kvittert på fraktbrevet. Kommer den ikke frem er det ikke ditt ansvar, men avsenders....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sendt en lengre mail til posten i Sverige og forklart mitt problem, synes at de bør klare å finne en pakke som er rotet bort inne på terminalen deres eller de bør erstatte verdien av forsendelsen. Det er vel kanskje på linje med å tro på julenissen eller at det skal bli vindstille i Bodø by en hel mnd. men det kostet ikke mange kalorier å skrive en mail til dem. Den som bare tror lenge nok......anyway dette blir jeg å følge opp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen

Nå har jeg tro på både Julenissen og at det er muligheter for en hel mnd. vindstille i Bodø by. Har fått tak på pakken (brukte flere arbeidstimer på dette).
    Fikk svar fra posten i Sverige, de hadde fått tak i pakken og sendt den til Norge i dag påsto de. Ringte til Posten Norge og forhørte meg om forsendelsesnummeret fra Fyndbørsen, fikk beskjed om at pakken ikke gikk gjennom dem men Tollpost Globe/ DPD. Den hyggelige dama kunne også fortelle at pakken var ankommet Norge på mandag (de har tydeligvis egene muligheter for pakkesøk) og at posten i Sverige tydeligvis ikke ville at kunden skulle se at de hadde sendt pakken rundt og rundt internt i en uke.
    I følge henne så hun på skjermen at posten Sverige hadde sendt denne i dag men at det ikke kunne gå ann fordi dette forsendelsesnummeret var ankommet Norge på mandag.
    Ringte Tollpost Globe/ DPD og fikk kontant til svar at pakken var ankommet Bodø i dag. Hvis jeg ville kunne jeg hente den selv omgående, hun la inn et memmo på dataen og kl.16.15 var jeg på Tollpost Globe/ DPD og hentet pakken. En underskrift og vips fire Accurate Twisted 4x2,5mm Exclusive var i mine hender.
    Posten Sverige= :evil: , Tollpost Globe/ DPD= :-D trenger jeg si mer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigscreen
    Hei igjen

Posten Sverige= :evil: , Tollpost Globe/ DPD= :-D trenger jeg si mer.
    Flott!
    Synd at det skal være så vanskelig å få sendt pakker fra Sverige til Norge. Håper virkelig fyndbørsen gjør alvor av å opprette et lite kontor/lager over grensen... -Selv om det ikke er deres feil at posten/dhl sutter løk.

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Flott!
    Synd at det skal være så vanskelig å få sendt pakker fra Sverige til Norge. Håper virkelig fyndbørsen gjør alvor av å opprette et lite kontor/lager over grensen... -Selv om det ikke er deres feil at posten/dhl sutter løk.
    Når du skriver www.fyndborsen.no så kommer du til www.surround.no
    Er surround.no en norsk avdeling av Fyndbørsen, har de eventuelt bare et nært sammarbeid, eller er det rett og slett bare et skittent triks?

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig adresse til Fyndbørsen er www.fyndborsen.se

Newcomer PKD sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det, det jeg lurer på er hvorfor surround.no også har domenet www.fyndborsen.no. Skyldes dette et sammarbeid, et eierforhold eller et skittent triks?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man bestiller ifra fyndbørsen, trekker man ifra svensk moms og legger til norsk? Skjønnner ikke helt opplegget. Vurderer å bestille en Marantz DV7600, til 7180 SEK. Hva blir prisen i norge? Noen som gidder å hjelpe meg?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Når man bestiller ifra fyndbørsen, trekker man ifra svensk moms og legger til norsk? Skjønnner ikke helt opplegget. Vurderer å bestille en Marantz DV7600, til 7180 SEK. Hva blir prisen i norge? Noen som gidder å hjelpe meg?
    søk i forumet, finnes nok av formler og kalkulatorer...

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant denne når jeg søkte, men skal sjekke andre også...

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Prisen blir X sek - 25% mva (formel: X*0,8 ) = Det du skal betale til den svenske nettbutikken, pluss evt frakt (samme formel). Hva som er valutakurs bestemmer banken din når transaksjonen går...

Når du får varene til Norge vil befrakter regne ut hva du skal betale i norsk moms (25%) for varen, pluss at de skal ha et gebyr :-(

Lykke til....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyndbörsen sendte ut varen min 23. august. Så har DHL brukt en evighet, slik at jeg ikke fikk den før for to dager siden. Ganske hårreisende av DHL, som heller ikke imponerte på kundeservice. Bare rot hver gang jeg kontaktet dem...

Men fikk uansett LG 42PC1R til ca 14 000 inkl. alle avgifter, det er omtrent 4000 kroner billigere enn om jeg skulle kjøpt den i Norge!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •