Pioneer 436RXE 19.999 hos Expert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 436RXE 19.999 hos Expert

Så reklame fra Expert i dag (innlegg i Aftenposten). 436RXE til 19.999,- dagpris visstnok, og begrenset antall.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!

og denne skiller seg bare fra de større modellene ved innebygde høyttalere og fravær av mediaboks/VGA?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jups, alt integrert i skjermen. Annonsen sier ingenting om bordstativ da... men tidligere så har dette vært standard med RXE-utgaven så vidt jeg vet. Kan godt hende at det kommer i tillegg....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg har sett denne til 24.000,- før.

Nå kommer det en ny generasjon skjermer da.

Men ut fra hva jeg har sett av pioneer så er dette å foretrekke foran f.eks panasonic sine populære plasmaer i samme prisklasse.

Bare synd at HTPC-løsninga mi ikke blir seende optimal ut..

-k

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en kjempedeal, ville klart vurdert den om jeg ikke nettopp hadde kjøpt en LCD. Søk litt på innbrenning på disse skjermene, noen er veldig plaget selv om Pioneer sier det ikke forekommer lenger.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg tror jeg har sett denne til 24.000,- før.

Nå kommer det en ny generasjon skjermer da.

Men ut fra hva jeg har sett av pioneer så er dette å foretrekke foran f.eks panasonic sine populære plasmaer i samme prisklasse.

Bare synd at HTPC-løsninga mi ikke blir seende optimal ut..

-k
    Har du sammnelignet den med PV600? Jeg tror PV600 er hakket bedre. PV60 ble testet i Hjemmekino mot Pioneer 436RXE og de var omtrent like gode (Pioneer litt bedre på SD og PV60 litt bedre med HD). PV600 har bedre bildebehandling enn PV60, så da ville jeg tro PV600 er bedre enn Pioneeren.
    Ellers så ville jeg tro som jeg har nevnt før at proff modellen (monitor) av Panasonic som kommer i september ville være perfekt for deg Knutinh. Uten tuner og høyttaler, mulighet til å velge innganger og kanskje den støtter 1:1 pixelmapping over HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har du sammnelignet den med PV600? Jeg tror PV600 er hakket bedre. PV60 ble testet i Hjemmekino mot Pioneer 436RXE og de var omtrent like gode (Pioneer litt bedre på SD og PV60 litt bedre med HD). PV600 har bedre bildebehandling enn PV60, så da ville jeg tro PV600 er bedre enn Pioneeren.
    Ellers så ville jeg tro som jeg har nevnt før at proff modellen (monitor) av Panasonic som kommer i september ville være perfekt for deg Knutinh. Uten tuner og høyttaler, mulighet til å velge innganger og kanskje den støtter 1:1 pixelmapping over HDMI.
    Det var vel snakk om helt andre priser på den?

Jeg har bare erfaring fra å titte på modellene på elkjip etc. Der så Pioneer knallbra ut sammenlignet med f.eks panasonic. Men begge var veldig mye bedre enn det de hadde utstilt av lcd.

Det virket som om "dithering-effekten" som alle plasmaer jeg har sett lider av, var betydelig mindre på pioneer.

Dessuten har jeg lest at pioneer takler bl.a. 24p inn som den gjør en 3:3 pulldown på. Dette er krem-funksjonalitet.

-k

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Dette er en kjempedeal, ville klart vurdert den om jeg ikke nettopp hadde kjøpt en LCD. Søk litt på innbrenning på disse skjermene, noen er veldig plaget selv om Pioneer sier det ikke forekommer lenger.
    Skal ikke drive noe korstog mot Pioneer, men leser man en del efaringer med skjermen på diverse forum er det ingen tvil om at den sliter mer med retention (midlertidig innbrenning) enn andre plasmaer. Det vil jo forsvinnne igjen, men mange skriver at skjermen bruker flere timer på det. Det bør man være klar over. Det er synd for ellers er det en kanon skjerm. Har også lest om en del som har fått permanent innbrenning, selv etter firmware oppgradering til Pioneer. Håper problemene er mindre utbredt enn hva jeg har fått inntrykk av, men personlig hadde jeg ventet til neste Pioneer eller kjøpt et annet merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Pioneer selv sier dette ikke forekommer mer, så er det vel bare å be om en ny enhet hvis man skulle slite med dette?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det var vel snakk om helt andre priser på den?

Jeg har bare erfaring fra å titte på modellene på elkjip etc. Der så Pioneer knallbra ut sammenlignet med f.eks panasonic. Men begge var veldig mye bedre enn det de hadde utstilt av lcd.

Det virket som om "dithering-effekten" som alle plasmaer jeg har sett lider av, var betydelig mindre på pioneer.

Dessuten har jeg lest at pioneer takler bl.a. 24p inn som den gjør en 3:3 pulldown på. Dette er krem-funksjonalitet.

-k
    Prisen blir omtrent 20k. Her er noen lenker:
    http://www.panasonic.no/servlet/PB/m...l13/index.html
    http://avforum.no/forum/tv-apparater/39497-panasonic-th-42ph9ek-plasma.html

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Hvis Pioneer selv sier dette ikke forekommer mer, så er det vel bare å be om en ny enhet hvis man skulle slite med dette?
    Nei. Det er ingen garanti mot innbrenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis Pioneer har sentralt (Norge el worldwide) sagt at dette ikke er noe problem lenger så går dette på produsentens egne uttalelser. Således gjelder da forbrukerkjøpsloven som går på avhenting / omlevering av produktet som da ikke tilfredsstiller de lovnader omkring produktet som er gitt, skulle dette problemet oppstå Men jeg antar at Pioneer differensierer kraftig her - og at det kun går på tilfeller hvor det helt klart kan relateres til produktets egenskaper og ikke feil/misbruk fra brukerens side.

Da gjelder det bare å få dette skriftlig, evt finne frem igjen til hvor dette har blitt uttalt / kommunisert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du dette fra? Er dette tilfellet? Jeg leverte tilbake PV60 pga dårlig bildebehandling, men hvis PV600 ikke har dette problemet er det jo en drit bra TV.

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken expert butikk?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjelder alle expert-sjapper tror jeg

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    Hvor har du dette fra? Er dette tilfellet? Jeg leverte tilbake PV60 pga dårlig bildebehandling, men hvis PV600 ikke har dette problemet er det jo en drit bra TV.
    Ble sagt i butikken hvor jeg kjøpte PV600. Har også hørt det blitt sagt på diverse forum. Men jeg har ingen håndfaste bevis. For håpe en test kan avgjøre det. PV600 har sine svakheter den også, som alle flatskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble sagt i butikken hvor jeg kjøpte PV600. Har også hørt det blitt sagt på diverse forum. Men jeg har ingen håndfaste bevis. For håpe en test kan avgjøre det. PV600 har sine svakheter den også, som alle flatskjermer.
    OK. Da tar jeg det med en klype salt. Det er utrolig hvor lite opplyste mange selgere er. Jeg forstår at det kan være vanskelig å sette seg inn i alt de har i butikken, men det virker som om meste parten har lite eller ingen interesse av det de selger og bare finner på ting. Jeg har sluttet å stole på selgere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Max Power
    OK. Da tar jeg det med en klype salt. Det er utrolig hvor lite opplyste mange selgere er. Jeg forstår at det kan være vanskelig å sette seg inn i alt de har i butikken, men det virker som om meste parten har lite eller ingen interesse av det de selger og bare finner på ting. Jeg har sluttet å stole på selgere.
    Enig med deg i det. Det var ikke snakk om Elkjøp eller lignende. Det var BMH i Bergen. De pleier å ha god peiling der, men jeg tar det alikevel ikke 100% for god fisk. De mente at bildebehandlingen og tuneren var bedre i PV600. Tuneren er i vært fall veldig bra. Har tak antenne og får veldige gode bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Så reklame fra Expert i dag (innlegg i Aftenposten). 436RXE til 19.999,- dagpris visstnok, og begrenset antall.
    De hadde fått inn 4 stk i min lokale sjappe. De hadde forsvunnet lenge før jeg vurderte å tenke på å kansje stikke innom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •