Trenger trådløst nettverkskort. Noen som kan hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger trådløst nettverkskort. Noen som kan hjelpe?

Skal anskaffe meg et trådløst nettverkskort til laptopen min (FS Amilo K7600, 2 år gammel). Jeg vil ikke ha USB, grunnet plassmangel. Det som heter CardBus, eller X-Jack ser ut som om det passer. Skal i alle fall bruke den sloten der. Trenger vel strengt tatt ikke 108 mbps, men tror jeg går for det. Vil ha et med god rekkevidde, men viktigst av alt: at det er stabilt og ikke detter ut hele tiden. Vil heller ikke kommer over 400,- kr i pris.

Hva kan dere anbefale?

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var litt kjip når jeg trådløst nettverkskort til min stasjonære pc, angrer på det ja. Detter ofte ut, selv om det har bra signal. Mens det innebygde nettverkskortet på min Dell bærbare er dønn stabilt og detter sjeldent eller aldri ut.

Så les erfaringer med kortet, og bruk heller en hundrelapp ekstra enn en for lite. Har dette kortet om noen skulle lure.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal vel ha et PCMCIA-kort som du putter i en av slottene, da opptar det ikke USB-plass. Jeg har et fra Symbol som likner litt på dette http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...category=11182 men muligens litt eldre utgave. Kortet mitt var tilleggsutstyr til en hjemme-PC for noen år tilbake, så jeg vet ikke hvor du evt. kan få tak i dette i Norge, fant ikke noe på Google sånn umiddelbart. Men dette http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=11292# eller dette http://www.psdata.no/ps.asp?it=102732 vil sikkert funke.

Min erfaring er at man får en mer stabil forbindelse ved å bruke de driverne som følger kortet, eventuelt laste ned oppdaterte drivere. Men dersom du får en advarsel under installasjonen som sier noe sånt som "Dette produktet har ikke passert Windows XP logotesting" (er ikke helt sikker på om dette er korrekt ordlyd, men noe i den duren) så bør du avbryte. Maskinen min ble totalt bortkommen etter at jeg ignorerte denne meldingen. Måtte kjøre full recovery før den ble frist igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke så mye peiling på data, men har funnet ut at så lenge det heter CardBus, så passer det. Noen som har et slikt å anbefale? Kan strekke meg opp i pris så lenge det er stabilt. Og tror dere det jeg har behov for et 108 mbps kort? Er det vanlig med hastigheter over 54? Skal bruke dataen på gymnaset, og på en hybel.

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har god erfaring med D-Link:-D Spiller online spill uten problemer med både nettverkskort og router i D-Link:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei. Var og kikket litt på D-Link, og så at de lå litt høyere i pris enn CNet, som forøvrig har fått en god del dårlig omtale.

Tror dere dette funker?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316924
    P
    å pcutstyr.no koster det btw kun 398, noe som passer bra i og med at jeg tror jeg skal bestille meg en Logitech fjernkontroll der ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan si meg om dette kortet er å anbefale?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •