Grått rimelig lerret til hitachi pj-tx200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grått rimelig lerret til hitachi pj-tx200

Skal mest sannsynleg flytte ein av dei første dagane, og må då ha meg nytt lerret sidan det er vindu der. Kunne tenke meg eit grått lerret, på ein eller annan måte nedtrekk(motorisert, tab-tension el vanlig nedtrekk), 200 cm breidde. Finnast dette i overkommelig prisklasse? He for tida ikkje kapital til å kjøpe eit 10000-kroners lerret. Lat oss setje prisgrensa på 5000.

Korleis fungerar forresten det DIY-lerretet som avshop he?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der såg veldig bra ut Er det nokon som he brukererfaringer med det? Vil tru eg er litt allergisk mot bølger no når eg he brukt rammelerret såpass lenge

Og er det nokon som he erfaringer med pj-tx200 og kvitt lerret? Blir i eit heilt mørkt rom eg skal ha dette. Utvalget er jo så mykje større av kvite lerret :/

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem Euroscreen duken, den har alt for mye struktur. Gå heller for Dreamscreen eller Adeo.

TX200 har fleksibel irisløsning, og lysmengden kan reduseres lavt nok til at hvitt lerret fungerer. Jeg ville valgt hvitt lerret hvis rommet er mørkt (det vil si mørke farger på vegger og tak), mens jeg ville valgt grått dersom fargene i rommet er lyse (f.eks hvitt tak).
    Lyse farger gir mye strølys tilbake til lerretet, og hvite lerret tåler ikke dette uten at sortnivået degraderes kraftig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere hatt Draper nedtrekk, sett på mye forskjellig, og synes det er ufattelig bra til prisen dersom det er dette man er ute etter:wink:

Jeg kjøpte den gang mitt eksemplar i butikk, men mener nettdata forhandler Draper nedtrekk. Hvis ikke skal vel disse la seg importere nokså raskt. Da i hvitt riktignok.

Newcomer Anarion sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14357

jeg har dette lerret, er det noe å hente i å bytte lerret? har benq pe7700 i en garasje som ikke slipper noe lys inn

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Glem Euroscreen duken, den har alt for mye struktur. Gå heller for Dreamscreen eller Adeo.

TX200 har fleksibel irisløsning, og lysmengden kan reduseres lavt nok til at hvitt lerret fungerer. Jeg ville valgt hvitt lerret hvis rommet er mørkt (det vil si mørke farger på vegger og tak), mens jeg ville valgt grått dersom fargene i rommet er lyse (f.eks hvitt tak).
    Lyse farger gir mye strølys tilbake til lerretet, og hvite lerret tåler ikke dette uten at sortnivået degraderes kraftig.
    Det er panel i heile rommet. Ganske mørk panel, men ikkje malt. Hittil kan det vel sjå ut som dreamscreen'en som Starman kom opp med er eit bra valg då

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm

Jeg er svært fornøyd med bildet på mitt Adeo Greyline, men iflg Gorm bør jeg altså bytte til hvitt lerret når jeg blir ferdig med hjemmekinorommet mitt. Jeg har idag hvitt panel i taket som skal males veldig mørkt, og jeg skal ha sorte gardiner langs veggene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et hvitt lerret gir jo hvitere hvitt. Ulempen er at det skal svært lite strølys til før sortnivået vaskes vekk. Har en lyst rom vil lyset fra lerretet reflekteres tilbake på duken. Med grå duk slipper en litt "billigere" unna på dette området.
    Hadde jeg hatt et sort rom, med sorte møbler, ville jeg selvsagt hengt opp et hvitt lerret.

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg er svært fornøyd med bildet på mitt Adeo Greyline, men iflg Gorm bør jeg altså bytte til hvitt lerret når jeg blir ferdig med hjemmekinorommet mitt. Jeg har idag hvitt panel i taket som skal males veldig mørkt, og jeg skal ha sorte gardiner langs veggene.
    Bruk 03 maling (helmatt) når du maler taket, da slipper du reflektert lys. I en så godt maskert hjemmekino ville jeg nok valgt et hvitt lerret ja.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitt no og vurderer å kjøpe motorisert av typen dreamscreen greyline, 200 cm. Det kostar 4500,- mot manuelt som kostar 2500,-. Er manuelt meir utsatt for bølger enn motorisert? Skulle vel tru det.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du unngå bølger, så må du nok ha et lerret med "tab-tension". Selv med et motorisert lerret uten "tab-tension" vil du nok få bølger med tiden.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner det, men som eg skreiv i første posten er det dessverre ikkje rette tida akkurat no for å bruke 10k på eit lerret. Så derfor lurer eg på om motorisert er bedre mot bølger enn manuelt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok være litt bedre med motorisert lerret enn med manuelt, mot bølger. Men jeg ville heller gått for det manuelle og senere byttet det ut med et "tab-tension" når økonomien tillot det. Men hvis du mener du kan leve med litt bølger over tid (evt. uten å bytte til tab-tension senere), så er kanskje et motorisert veien å gå nå. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •